ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТОРІВ ДОВІРИ СПОЖИВАЧІВ ДО ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132755

Ключові слова:

маркетинг довіри, розвиток факторів довіри у споживачів, інструменти маркетингу довіри, модель маркетингу заснована на факторах довіри, концепція маркетингу довіри,

Анотація

Основною метою статті є розгляд теоретико-методологічних аспектів розвитку засобами маркетингу факторів, які впливають на виникнення довіри у покупців та клієнтів підприємства. В рамках дослідження було виявлено ряд факторів, що самі по собі окремо, або у сукупності впливають на виникнення довіри у споживачів до підприємства. Серед факторів, що позитивно впливають на виникнення довірливого ставлення споживачів до підприємства, в статті виділено такі: "авторитетність", "схожість", "достовірність", "стаж", "знаменитість", "дружні стосунки", "частота комунікації", "місце розташування" та "фактична демонстрація". Також в ході дослідження було встановлено, що вищенаведені фактори довіри можуть бути розвинені серед споживачів засобами маркетингових комунікацій, в залежності від відповідної цільової аудиторії. Визначено, що особливості впливу на покупців та клієнтів окремих чинників, можуть сприяти виникненню відчуття довіри як до підприємства в цілому, так і до окремого товару чи послуги. В статті пропонується використання маркетингу, заснованого на довірі, в якості альтернативи традиційному маркетингу, оскільки модель маркетингу довіри орієнтована на створення великої клієнтської бази постійних споживачів, створення комунікаційного середовища між ними та підприємством, що, в свою чергу, сприяє сталому та прогнозованому прибутку підприємства та виходу за рамки цінової конкуренції. Схематично надано модель, яка демонструє концептуальну різницю в застосуванні методів традиційного маркетингу та методів маркетингу, заснованому на розвитку факторів довіри, яка пропонує на стадії між виникненням бажання придбати товар та безпосереднім його продажем введення трьох додаткових етапів: "залучення споживача до комунікації","розвиток дружніх відносин між споживачем та підприємством" та "формування довірливого ставлення до підприємства з боку споживача". Також в дослідженні зазначається, що важливою складовою маркетингу, збудованого на факторах розвитку довіри, на відміну від норм традиційного маркетингу, є те, що після безпосереднього продажу, комунікація з покупцем не припиняється, а навпаки стає сталою й постійною, що спонукає покупця до подальшої взаємодії з підприємством вже в якості постійного клієнта.

Посилання

Fukuyama, F. (2004). Doverie: sotsialnyie dobrodeteli i put k protsvetaniyu: Per. s angl.

[Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity]. Moskow: LTD “Izdatelstvo АСТ” :

ZAO NPP “Ermak”. (in Russian)

Illiashenko, S.M. (Eds.). (2012). Innovatsii i marketynh – rushiyni syly ekonomichnoho

rozvytku: monohrafia [Innovation and Marketing - the Driving Force of Economic Development:

monograph]. Sumy: TOV "Drukarskyi dim "Papirus". (in Ukrainian)

Teletov, A.S. (2007). Stvorennia doviry u stosunkakh mizh subiektamy ekonomichnoi

diialnosti [Creating trust in relations between subjects of economic activity]. Mekhanizm

rehuliuvannia ekonomiky - Mechanism of economy regulation, no. 3, pp. 122-128 (in Ukrainian).

Prokopenko, O.V. & Troian, M.Yu. (2008). Povedinka spozhyvachiv [Behavior of

consumers]. Kyiv: Center of Educational Literature (in Ukrainian).

Payne, A. & Chartered Institute of Marketing. (1998). Relationship Marketing for

Competitive Advantage: Winning and Keeping Customers. Oxford: Butterworth-Heinemann.

O`Shonessi, D. (2002). Konkurentnyiy marketing: strategicheskiy podhod [Competitive

Marketing: Strategic Approach]. St. Petersburg: Piter. (in Russian)

Reichheld, F. F. & Teal, Th. (2001). The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind

Growth, Profits, and Lasting Value. Boston: Harvard Business School Press.

Zagula, M., & Kennedy, D. S. (2012). Trust Based Marketing: The Ultimate Guide to

Creating Trust in an Understandibly Un-trusting World. NY: Entrepreneur Press.

Covey ml., S, & Merrill, R. (2015). Skorost doveriya. To, chto menyaet vse [The Speed of

Trust: The One Thing that Changes Everything]. Moskow: Alpina Pablisher. (in Russian)

Ellwood, I. (2002). The Essential Brand Book: Over 100 Techniques to Increase Brand

Value. London: Kogan Page.

Gordon, I.H. (2013). Managing the New Customer Relationship: Strategies to Engage the

Social Customer and Build Lasting Value. Hoboken, NJ : John Wiley & Sons.

Godin, S. (2008). Doveritelnyiy marketing. Kak iz neznakomtsa sdelat druga i prevratit

ego v pokupatelya [Permission Marketing: Turning Strangers into Friend, and Friends into

Cusromers]. Moskow: Alpina Pablisher. (in Russian)

Urban, G. (2007). Ne prosto otnosheniya – zaschita. Istochniki dohodov v epohu vlasti

klienta [Don`t Just Relate –Advocate!: A Blueprint for Profit in the Era of Customer Power].

Moskow: Balans Biznes Buks. (in Russian)

Teletov, A.S. & Ivashova, N.V. (2012). Upravlinnia brendom v umovakh innovatsiinoho

rozvytku promyslovoho pidpryiemstva [Brand management in the conditions of innovative

development of industrial enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Herald

of Khmelnytskyi national university, no. 6, V.3, pp. 296-300 (in Ukrainian).

Teletov, A.S. & Teletova, S.G. (2015). Osoblyvosti movlenievoho vplyvu v reklamnykh

tekstakh [Features of speech influence in advertising texts]. Marketynh i menedzhment innovatsii

– Marketing and Management of Innovations, no. 4, pp. 49–58 (in Ukrainian).

Teletov, A.S. (2002). Pablik rileishnz v umovakh vyrobnytstva tekhnichno skladnoi

produktsii [Public relations in the production of technically complex products]. Visnyk SumDU -

Herald of Sumy State University, no. 1(34) (in Ukrainian).

##submission.downloads##