МОЖЛИВОСТІ СПЕЦІАЛЬНИХ ПРАВОВИХ РЕЖИМІВ ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДЛЯ ВІДРОДЖЕННЯ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • К.Ю. Редько Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2609-3471

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.135921

Ключові слова:

спеціальні правові режими економічної діяльності, спеціальні (вільні) економічні зони, технологічні парки, території пріоритетного розвитку, державна стратегія,

Анотація

В статті досліджено використання механізму СПРЕД для відновлення постраждалих регіонів від війни (Донецька, Луганська області) та анексованого Криму. Продемонстровано, що хибні рішенням уряду про скасування пільгового режиму оподаткування в СПРЕД призводять до катастрофічних наслідків та підривають можливість запровадження в Україні потужного механізму прискореного розвитку економіки, який успішно застосовується по всьому світу. Обґрунтовано, що метою держави в сфері розбудови СПРЕД є залучення їх ефективних механізмів для вирішення інвестиційних, інноваційних та соціальних проблем регіонів. Для цього потрібно: по-перше, оцінити результати роботи СПРЕД; по-друге, визначити основні тенденції розвитку регіонів (економічні, бюджетні, соціальні); по-третє, проаналізувати проблеми, що гальмують необхідні соціально-економічні зміни та негативно впливають на території функціонування СПРЕД; по-четверте, вдосконалити організаційно-економічний механізм та нормативно-правову базу діяльності СПРЕД, враховуючи попередні підпункти; по-п’яте, визначити доцільність та перспективи подальшого розвитку СПРЕД, створених в Україні. Доведено, що потрібно визначати список галузей та видів господарської діяльності, на розвиток яких спрямовані спеціальні правові режими економічної діяльності. Визначені пріоритети дозволять: зменшити витрати коштів та часу; не допускати розкрадання приватних та державних коштів; розвивати регіональні цільові програми, залежно від стратегії, тощо. Таким чином, пріоритетні види діяльності повинні відповідати наступним вимогам: корелювати з метою та цілями створення СПРЕД; не суперечити державним та регіональним соціально-економічним програмам розвитку; бути економічно та фінансово доцільними. Розроблено математичну модель економічного розвитку СПРЕД, яка може бути використана для удосконалення системи управління, контролю та моніторингу СПРЕД, що дозволить перевести вплив держави з екзогенного чинника, що спричиняє ризики, перешкоди й загрози, на ендогенний чинник – джерело переваг в діяльності зон, що зробить їх дієвими інструментами стійкого інноваційного розвитку, проведено кореляційно-регресійний аналіз залежності ВВП СПРЕД від суми інвестицій.

Посилання

Попович О. С., Редько К. Ю. До питання про ефективність податкових пільг у

спеціальних економічних зонах. Наука та наукознавство. Київ, 2013. № 1(179). с. 31-37.

Лазарєва Є. В. Роль і функції технологічних парків у формуванні інноваційної

інфраструктури країни. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2014. № 3 (13). с. 197-

Офіційний сайт Державної служби статистики України. URL:

http://www.ukrstat.org.ua. (дата звернення: 17.10.2017).

Пи Цяньшэн, Ван Кай. Опыт китайских зон технико-экономического развития.

Санкт-Петербург : С.- Петер. ун-т, 2006. 487 с.

Маліцький Б. А. Наука, технології, інновації та національна безпека: теоретичні

та прикладні аспекти. Київ : Софія, 2014. 56 с.

Андрощук Г. О., Жиляєв І. Б., Чижевський Б. Г., Шевченко М. М. Стратегія

інноваційного розвитку України на 2010–2020 рр. в умовах глобалізаційних викликів. Київ,

632 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-30

Номер

Розділ

Економічні проблеми сталого розвитку національної економіки