ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИДАВНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

  • А. Д. Кухарук канд. економ. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-2792-4137
  • Ю. О. Гавриш
  • Д. Д. Змітрович https://orcid.org/0000-0002-8030-7525

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108676

Ключові слова:

конкурентоспроможність підприємства, видавниче підприємство, видавнича продукція, методи оцінювання конкурентоспроможності, критерії конкурентоспроможності, конкурентний потенціал, конкурентна позиція

Анотація

Статтю присвячено розвитку наукових положень щодо вибору методу оцінювання конкурентоспроможності видавничих підприємств з урахуванням специфіки їх діяльності. Надано порівняльну характеристику методам оцінювання, наявним у науковій літературі. Визначено можливість застосування проаналізованих методів для оцінювання діяльності видавничих підприємств з урахуванням особливостей релевантного ринку. Сформульовано рекомендації щодо вибору критеріїв конкурентоспроможності видавництв в умовах зростання ринку цифрових товарів-замінників. Конкретизовано резерви удосконалення комплексного підходу до аналізу конкурентного потенціалу суб’єктів господарювання, предмет операційної діяльності яких не може бути достовірно кількісно оцінений. Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що їх застосування у діяльності видавничих компаній сприяє удосконаленню процесу автоматизованого оцінювання їх конкурентоспроможності та ухваленню більш обґрунтованих управлінських рішень щодо вибору та реалізації конкурентних стратегій.

Посилання

Diaz-Chao A. The competitiveness of small network-firm: A practical tool / A. Diaz-Chao, J. Sainz-Gonzаlez, J. Torrent-Sellens // Journal of Business Research. – 2016. - Vol. 69. – Is. 5. – P. 1769–1774.

KonSi Dата Еnvelopment Analysis for Benchmarking [Електронний ресурс]. – Офіційний сайт компанії «КОНСИ». – URL : http://www.marketing-soft.ru/

Блонська В. І. Порівняльна характеристика методів оцінки конкурентоспроможності продукції / В. І. Блонська // Науковий вісник НЛТУ України. – 2010. – № 20.15. – С. 115–120.

Видання. Основні види [Текст] : ДСТУ 3017-95 / Розроб. І. В. Лупандін, Т. В. Пучкова, Г. М. Пліса. - Вид. офіц. – Затверджено і введено в дію наказом Держстандарту України № 58 від 23 лютого 1995 р. - Київ : Держспоживстандарт України, 1995. – 34 с. – (Система стандартів з інформації, бібліотечної та видавничої справи).

Добрянська Н. А. Суть та значення методу бенчмаркінгу відносно оцінки конкурентоспроможності підприємства / Н. А. Добрянська, О. М. Попович, М. О. Варгатюк // Аргосвіт. – 2016. – № 11. – С. 3 – 6.

Іванова М. І. Уніфікація методології оцінювання конкурентоспроможності / М. І. Іванова, Є. Є. Єгорцева, Я. Ю. Мироненко // Траєкторія науки: електрон. наук. журн. – 2016. – № 5 (10). – Т. 2. – [Електронний ресурс]. – URL: http://journals.uran.ua/pathofscience /article/view/72992/68264.

Перерва П. Г. Моделювання стратегічної політики маркетингу конкурентоспроможності на засадах бенчмаркінгу / П. Г. Перерва, Н. П. Ткачова // Економічні науки : зб. наук. пр. Сер. : Економіка та менеджмент. – 2012. – Вип. 9 (34). – Ч. 2. – С. 10 – 23.

Про видавничу справу: Закон України від 5 черв. 1997 р. № 318/97-ВР [Електронний ресурс] // Відомості Верховної Ради України. – (Бібліотека офіційних видань). – К., 1997. – № 32. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/318/97-%D0%B2%D1%80/page

Хамініч С. Ю. Методика інтегральної оцінки рівня конкурентоспроможності промислового підприємства // Економіст. – 2006. – № 10. – С. 59 – 61.

Яцура В. В. Аналіз методів оцінки конкурентоспроможності підприємств / В. В. Яцура, М. В. Замроз // Вісник Волинського інституту економіки та менеджменту. – № 2. – 2011. – C. 45–53.

##submission.downloads##