ДОСЛІДЖЕННЯ СПРИЙНЯТТЯ СТУДЕНТАМИ СПРЯМОВАНОСТІ СТАНДАРТІВ ОСВІТИ З МЕТОЮ ПОБУДОВИ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНИХ ОРІЄНТИРІВ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Л. М. Шульгіна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-9554-6185
  • Є. В. Гнітецький Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-6905-9057
  • К. В. Бажеріна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-1049-3000

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264660

Ключові слова:

стандарти якості освіти, ціннісні орієнтири особистості, формування ціннісних орієнтирів, сталий розвиток, дослідження сприйняття освітніх послуг

Анотація

Метою даної статті є дослідження сприйняття студентами ступеня спрямованості існуючих освітніх стандартів на формування та розвиток цінностей особистості, а також формулювання пропозицій щодо впровадження системного підходу до розробки освітніх стандартів як фактору удосконалення існуючого комплексу цінностей особистості. Для досягнення цієї мети була використана методологія, що включала комплекс методів, а саме: кабінетний аналіз, порівняння, дедукція та індукція; анкетування; дисперсійний, дискримінантний, факторний і морфологічний аналізи. Респондентів сегментували за критеріями «наявність груп значень» – «спряженість груп значень зі змінними». Визначено низький рівень морально-етичних цінностей у студентів, тобто тієї частини суспільства, яка вважається найбільш активною та прогресивною. Обґрунтовано місце освіти в макросередовищі країни. Розроблено ряд заходів щодо вирішення проблеми підвищення ціннісного рівня в усіх учасників навчально-виховного процесу з метою зменшення розриву між темпами технічного та гуманітарного розвитку суспільства.

Посилання

Combined evaluation of the European Union’s humanitarian interventions in Iraq and in the protection sector, 2014-2018. Final Report. URL: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/9adb7127-f17d-11ea-991b-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-246633761

Shulhina L., Zhaldak H., Mynarzova M. Priorities of Ukrainian Marketing Standards Development in the Context of EU Integration Processes Challenges, Proceedings of the 4th International Conference on European Integration, ICEI 2018, Technical University of Ostrava, Faculty of Economics, Department of European Integration, Ostrava, Czech Republic, 2018, pp. 1621-1628. (Web of Science)

Антохов А.А., Котельбан С.В. Pегулювання інноваційного розвитку економіки в умовах глобалізації: зміст, методи, інструменти. Інноваційна економіка. 2019. №1-2 (78). С.41-46. URL: http://ie.at.ua/IE_2019/inneko_1-2-78-2019.pdf

Бех І. Почуття цінності іншої людини як моральний пріоритет особистості. Початкова школа. 2001. №12. С. 32-35.

Білорус О.Г., Власов В.І., Гриценко А.А., Єфименко Т.І. Глобальна конвергентно-мережева фінансова економіка: монографія / наук. ред. О.Г. Білорус. Київ: Державна установа "Інститут економіки та прогнозування НАН України", 2019. 612 с. URL: http://www.nas.gov.ua/EN/Book/Pages/default.aspx?BookID=0000015932

Головатий С. Тріада європейських цінностей – верховенство права, демократія, права людини – як основа українського конституційного ладу. Право України. 2011. №5. С.159-174.

Данилович-Кропивницька М.Л. Інформаційна економіка як платформа мережизації. Економіка і суспільство. 2016. №7. С.273-278. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/7_ukr/46.pdf

Крапивний І.В., Прокопенко О.В., Школа В.Ю. Концептуальні моделі економіки знань. Механізм регулювання економіки. 2015. №1. С.55-67. URL: https://mer.fem.sumdu.edu.ua/content/acticles/issue_24/IVAN_V_KRAPIVNY_OLGA_V_PROKOPENKO_VIKTORIA_YU_SHKOLAConceptual_Model_of_the_Knowledge_Economy.pdf

Лебедева Л.В. Постіндустріальна економіка та постіндустріальне суспільство: критерії розмежування та існуючі моделі. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2010. №4. С.29-36. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Vchtei_2010_4_6

Національна рамка кваліфікацій. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/natsionalna-ramka-kvalifikatsiy (2019).

Толстоухов A., Парапан I. Концептуальні підвалини глобалізації. Практична філософія. 2003. №3. С.3-10.

Шинкарук В. Філософський енциклопедичний словник. Словник / ред. В. І. Шинкарук. Київ, 2002. С.74. URL: https://chtyvo.org.ua/authors/Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_slovnyk/

Шульгіна Л.М., Гнітецький Є. В. Методологія дослідження підходів до формування ціннісних орієнтирів особистості в системі освіти. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститут»: збірник наукових праць. 2022. №22. с. 89-94. URL: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/260161

Combined evaluation of the European Union’s humanitarian interventions in Iraq and in the protection sector, 2014-2018. Final Report. Available at: https://op.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/9adb7127-f17d-11ea-991b-01aa75ed71a1/language-en/format-PDF/source-246633761

Shulhina L., Zhaldak H., Mynarzova M. (2018) Priorities of Ukrainian Marketing Standards Development in the Context of EU Integration Processes Challenges, Proceedings of the 4th International Conference on European Integration, ICEI 2018, Technical University of Ostrava, Faculty of Economics, Department of European Integration, Ostrava, Czech Republic, pp. 1621-1628. (Web of Science)

Antokhov, A., Kotel’ban, C., (2019). Reguliuvannia innovatsiynogo rozvytku ekonomiky v umovakh globalizatsiyi: zmist, metody, instrumenty, [Regulation of innovative economic development in the context of globalization: content, methods, tools]. Innovatsiyna ekonomika, no. 1-2(78), pp. 41-35. Available at: http://ie.at.ua/IE_2019/inneko_1-2-78-2019.pdf

Beck, I., (2001). Pochuttia tsinnosti inshoii liudyny jak moral’nyy priorytet osobystosti, [Sense of value of another person as a moral priority of the individual]. Pochatkova shkola, no. 12, pp. 32-35.

Bilorus, O., Vlasov, V., Hrycenko, A., Yefymenko, T., (2019). Global’na konvergentno-merezheva finansova ekonomika, [Global converged network financial economy]. Kyiv, Globe Edit, 612. Available at: http://www.nas.gov.ua/EN/Book/Pages/default.aspx?BookID=0000015932

Golovatyi, S., (2011). Triada evropejskych tsinnostei – verchovenstvo prava, dempkratiia, prava liudyny – jak osnova ukrains’kogo konstytutsiinogo ladu, [The triad of European values - the rule of law, democracy, human rights - as the basis of the Ukrainian constitutional order]. Pravo Ukrainy, no. 5, pp. 159-174.

Danylovych-Kropyvnits’ka, M., (2016). Informatsiyna ekonomika yak platforma merezhyzatsiyi, [Information economy as a networking platform]. Ekonomika i suspilstvo, no. 7, pp. 273-278. Available at: http://economyandsociety.in.ua/journal/7_ukr/46.pdf

Krapivny, I., Prokopenko, O., Shkola, V., (2015). Kontseptual’ni modeli ekonomiky znan’, [Conceptual models of knowledge economy]. Mechanizm of Economic Regulation, no. 1, pp. 55-67. Available at: https://mer.fem.sumdu.edu.ua/content/acticles/issue_24/IVAN_V_KRAPIVNY_OLGA_V_PROKOPENKO_VIKTORIA_YU_SHKOLAConceptual_Model_of_the_Knowledge_Economy.pdf

Liebiedieva, L., (2010). Postindustrial’na ekonomika ta postindustrial’ne suspil’stvo: kryteriyi rozmezhuvannia ta isnujuchi modeli, [Post-industrial economy and post-industrial society: demarcation criteria and existing models]. Ekonomichna teoriia, no. 4, pp. 29-36. Available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Vchtei_2010_4_6

Natsionalna ramka kvalifikatsii, (2019). [National Qualifications Framework]. Available at: https://mon.gov.ua/ua/tag/natsionalna-ramka-kvalifikatsiy

Tolstoukhov, A., Parapan, I., (2003). Kontseptual’ni pidvalyny globalizatsiyi, [Conceptual foundations of globalization]. Praktuchna filisofiya, no. 3, pp. 3-10.

Filisofs’kyi entsyklopedychnyi slovnyk, (2002). [Philosophical encyclopedic dictionary], Kyiv, Instytut filosofii imeni Grygoriia Skovorody NAN Ukrainy, Abrys, no. 74. Available at: https://chtyvo.org.ua/authors/Shynkaruk_Volodymyr/Filosofskyi_entsyklopedychnyi_slovnyk/

Shulhina L.M., Gnitetskyi I. V. (2022) Metodolohiia doslidzhennia pidkhodiv do formuvannia tsinnisnykh oriientyriv osobystosti v systemi osvity [Methodology of research approaches to the formation of personality values in the education system]. Ekonomichnyi visnyk NTUU «Kyivskyi politekhnichnyi instytut» : zbirnyk naukovykh prats, no. 22, pp. 89-94. Available at: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/260161

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14