DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.135820

ОСОБЛИВОСТІ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ РЕЗУЛЬТАТІВ БІОТЕХНОЛОГІЧНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ

Т.П. Ткаченко

Анотація


Метою статті є визначення галузевих особливостей комерціалізації науково-технічних та інженерних розробок в галузі біотехнології. Відповідно до поставленої мети основними завданнями є: з’ясувати ознаки біотехнологічних виробництв та визначити їх вплив на комерціалізацію науково-технічних розробок в галузі біотехнології; проаналізувати існуючі форми комерціалізації інноваційних розробок та з’ясувати можливість їх застосування у біотехнології; окреслити особливості та пов’язані з ними проблеми комерціалізації науковотехнічних та інженерних розробок в галузі біотехнології. Стаття визначає поняття комерціалізації, розглядає процес комерціалізації науковотехнічних та інноваційних розробок. Доводить актуальність і необхідність комерціалізації інноваційних розробок як відповідь на зростаючі потреби споживачів та розвитку ринку в цілому. Робота вказує на міждисциплінарність біотехнології як науки та її поширення у різні сфери життя суспільства, через «кольорову» класифікацію. Визначено особливості комерціалізації в сфері біотехнологічної промисловості. Автор визначає головні характеристики біотехнологій: складність структури біотехнологічних продуктів, складність виробництв, недосконалість методів контролю якості, відсутність клінічної історії у препаратів, вказує на їхній вплив на комерціалізацію розробок в галузі. У статті вказується, що особливості галузі можна умовно поділити на ті, що мають безпосередній та опосередкований вплив на комерціалізацію. В дослідженні представлені існуючі форми комерціалізації науково-технічних розробок, а саме: використання у власному виробництві, лізинг, інжиніринг, франчайзинг, промислова кооперація, ліцензійні угоди, а також розглядаються можливості застосування їх у сфері біотехнології. Не всі форми комерціалізації можливо застосовувати в даній галузі, особливо це стосується такої форми як франчайзинг. Наукова новизна даного дослідження полягає в обґрунтуванні впливу характерних ознак галузі на процеси комерціалізації в біотехнології, вибору форм комерціалізації, визначенні та систематизації проблем, вирішення яких дозволить спростити процеси комерціалізації біотехнологічних розробок.


Ключові слова


комерціалізація; науково-технічні розробки; інноваційні розробки; біотехнологія;

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Business (2016), “Commercialization is an important aspect of the economic development of

the leading countries of the world” available at: http://faqukr.ru/biznes/101291-

komercializacija-ce-vazhlivij-aspekt-ekonomichnogo.html (Accessed 4 Sep 2016)

Drucker, P. (2007), Business and Innovation, Williams, Moscow, Russia.

Schumpeter, J. (1935), The Theory of Economic. Development: An Inquiry into Profits,

Capital, Credit, Interest and the Business Cycle: Introduction, Librairie Dalloz Paris, France.

Romanovsky, O.O. (2012), Fenomen pidpryiemnytstva v universytetakh svitu: monohrafiia

[The phenomenon of entrepreneurship at world universities: monograph], Nova Kniga,

Vinnytsia, Ukraine.

Gorbulin, V. (2014), “The Statistics of the Commercialization Process”, Dzerkalo Tyzhnya,

[Online], available at: https://dt.ua/ (Accessed 4 Aug 2014).

Muhhopad, V.I. (2010), Kommercializacija intellektual'noj sobstvennosti [Commercialization

of Intellectual Property], Magistr, Moscow, Russia.

Shuba, I.V. (2014), “Analysis of the forms of commercialization of intellectual property

objects”, Bulletin of the NTU "KhPI", vol. 23 (1066), pp.150-156.

Polyakova, E.N. (2016), “Problems and directions of commercialization of scientific

developments”, Bulletin of the Economy of Transport and Industry, vol. 54, pp. 338-344.

Olefirenko, O.M. (2016), “Commercialization of innovations in Ukraine: preconditions and

national realities”, Economy and society. Bulletin of the Mukachevo State University, vol. 6,

pp. 197-202.

Stanislavik, O.V. and Kovtunenko, K.V. (2011), “Commercializing the Results of

Innovation Activity”, Odessa Polytechnic University, vol. 2 (36), pp. 301-306.

Fedulova, L.I. and Fedulova, K.I. (2012), “Formation of an Innovative Biotechnology

System: Experience of Foreign Countries, Problems of Ukraine”, Science and Innovation, vol.

(4), pp.51-66.

Nesterchuk, M. Baula, O. Gamazin, Yu., Doroshuk, L. and Matveev, O. (2013),

“Features of biological / biotechnological products and biosimilars: methodical

recommendations”, State Expert Center of the Ministry of Health, available at:

http://www.dec.gov.ua/site/file_uploads/en/biosimilars/3.pdf (Accessed 25 January 2014).

Crommelin, D. Storm, G. Crommelin, DJ. and Verrijk, R. (2003), Shifting paradigms:

biopharmaceuticals versus low molecular weight drugs, Int J Pharm,

Amsterdam, Netherlands.

Tulchinska, S. (2009), Intelektual'no-innovatsijna modernizatsiia ekonomiky Ukrainy:

teoretyko-metodolohichni aspekty: Monohrafiia [Intellectual and Innovative modernization of

the Ukrainian Economy: Theoretical and Methodological Aspects: Monograph], NTUU

“KPI", Kyiv, Ukraine.




Copyright (c) 2019 Т.П. Ткаченко

ECONOMIC BULLETIN OF NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE "KYIV POLYTECHNICAL INSTITUTE"

JOURNAL OF MANAGEMENT AND MARKETING FACULTY OF
NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE “IGOR SIKORSKY KYIV POLYTECHNIC INSTITUTE”

2014-2016 © Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
2014-2016 © Факультет менеджменту та маркетингу
2014-2016 © Авторські права належать авторам статей
Київ, 03056, Україна, проспект Перемоги, 37, корпус 1, кім. 237
Тел. +38 044 236 96 73
Е-mail: fmm@kpi.ua