МОДЕЛЮВАННЯ ЛАНЦЮГА ПОСТАВОК З УРАХУВАННЯМ ІННОВАЦІЙНОЇ ТА МАРКЕТИНГОВОЇ АКТИВНОСТІ ВИРОБНИЧИХ ПІДПРИЄМСТВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.20.2021.252852

Ключові слова:

ланцюг поставок, оптимізація планів виробництва та перевезень, інноваційна діяльність, промислове підприємство, маркетингова активність підприємства

Анотація

Мета статті полягає у вивченні одночасного впливу інноваційної та маркетингової політики виробничих підприємств на оптимізацію роботи ланцюга поставок. Досягнення поставленої у статті мети здійснено за допомогою таких методів дослідження, як методи логічного узагальнення та наукової абстракції, економіко-математичного моделювання, комп’ютерного моделювання та графічного аналізу. Запропоновано економіко-математичну модель планів виробництва та доставки продукції промислового підприємства кінцевим споживачам з урахуванням інноваційної та маркетингової активності виробничих підприємств – ланок ланцюга поставок. Передбачено, що витрати на виробництво продукції залежать від обсягів інвестицій у інноваційну активність. Маркетингова активність підприємства – виробника готової продукції врахована у припущенні, що попит на продукцію є деякою зростаючою функцією від розміру витрат на рекламу. Використання на практиці запропонованого підходу дасть змогу за рахунок узгодження виробничих планів промислових підприємств, планів перевезень для транспортних підприємств, а також маркетингових та інноваційних планів удосконалити взаємодію підприємств у рамках ланцюга поставок.

Посилання

Brandimarte P., Zotteri G. Introduction to Distribution Logistics. NY : J. Wiley & Sons, Inc., 2007. 579 p.

Christopher M., Peck H. Marketing Logistics. 2nd ed. Oxford : Elsevier Butterworth-Heinemann, 2003. 168 p.

Dovhun O., Krykavskyy Y. Integration and implementation of marketing and logistics solutions of the enterprises. Przedsiębiorczość i Zarządzanie. 2019. T. 20. Z. 4. Cz. 1. S. 103–116.

Крикавський Є.В. Інтеграція маркетингу і логістики в системі менеджменту. Вісник Державного університету «Львівська політехніка». 2000. № 416. С. 52–62.

Чухрай Н.І., Гірна О.Б. Формування ланцюга поставок: питання теорії і практики. Львів : Інтелект-Захід, 2007. 232 с.

Постан М.Я., Москвиченко И.М. Исследование методов оптимизации планов производств и перевозки продукции с учетом инновационной деятельности предприятий. Технологический аудит и резервы производства. 2014. № 5/2 (19). С. 26–30.

Kurudzhi Yu., Moskvichenko I., Postan M. Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovative activity of enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2017. № ¾ (87). P. 25–30.

Крикавський Є.В., Якимишин Л.Я. Компліментарність стратегій маркетингу та логістики в ланцюгу поставок товарів повсякденного попиту. Маркетинг і цифрові технології. 2018. Т. 2. № 1. С. 21–32.

Ковальчук С.В., Семенов К.Л. Маркетинг-логістичне забезпечення у ланцюгах поставок товарів споживчого попиту. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. № 3 (1). С. 155–162.

Постан М.Я., Куруджи Ю.В. Модель оптимального планирования производства и доставки продукции потребителям с учетом затрат предприятия на маркетинговые исследования. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. 2021. № 2 (75). C. 66–76.

Куруджи Ю.В. Об одной статической модели оптимизации плана выпуска и доставки продукции в цепи поставок. Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. 2013. № 2 (43). С. 150–163.

Постан М.Я., Малиновский Д.А. Модель оптимального планирования производства и доставки продукции предприятия по распределительным каналам. Методи та засоби управління розвитком транспортних систем. 2009. № 15. С. 19–28.

Brandimarte, P., & Zotteri, G. (2007). Introduction to Distribution Logistics. NY: J. Wiley & Sons, Inc., 579.

Christopher M., & Peck H. (2003). Marketing Logistics. Second Edition. Oxford: Elsevier Butterworth-Heinemann, 168.

Dovhun, O., & Krykavskyy, Y. (2019). Integration and implementation of marketing and logistics solutions of the enterprises. Przedsiębiorczość i Zarządzanie – Entrepreneurship and Management, 20 (4/1), 103–116.

Krykavskyi, Ye.V. (2000). Intehratsiia marketynhu i lohistyky v systemi menedzhmentu [Integration of marketing and logistics in the management system]. Visnyk Derzhavnoho universytetu “Lvivska politekhnika” – Bulletin of the State University “Lviv Polytechnic”, 416, 52–62 [in Ukrainian].

Chukhrai, N.I., & Hirna, O.B (2007). Formuvannia lantsiuha postavok: pytannia teorii i praktyky [Formation of the supply chain: questions of theory and practice]. Lviv: Intelekt-Zakhid, 232 [in Ukrainian].

Postan, M.Ya., & Moskvichenko, I.M. (2014). Issledovanie metodov optimizacii planov proizvodstv i perevozki produkcii s uchetom innovacionnoj deyatel’nosti predpriyatij [Research of methods of optimization of production plans and transportation of products taking into account the innovative activities of enterprises]. Tekhnologicheskij audit i rezervy proizvodstva. 5/2 (19), 26–30 [in Russian].

Kurudzhi, Yu., Moskvichenko, I., & Postan, M. (2017). Method of finding equilibrium solutions for duopoly of supply chains taking into account the innovation activity of enterprises. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. ¾ (87), 25–30.

Krykavsky, Ye.V., & Yakymyshyn, L.Ia. (2018). Komplimentarnist stratehii marketynhu ta lohistyky v lantsiuhu postavok tovariv povsiakdennoho popytu [Complementarity of marketing and logistics strategies in the supply chain of everyday demand]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii – Marketing and digital technologies, 2 (1), 21–32 [in Ukrainian].

Kovalchuk, S.V., Semenov, K.L. (2017). Marketynh-lohistychne zabezpechennia u lantsiuhakh postavok tovariv spozhyvchoho popytu [Marketing and logistics in supply chains of consumer demand]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky – Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences, 3 (1), 155–162 [in Ukrainian].

Postan, M.Ya., & Kurudzhy, Yu.V. (2021). Model’ optimal’nogo planirovaniya proizvodstva i dostavki produkcii potrebitelyam s uchetom zatrat predpriyatiya na marketingovye issledovaniya [Model of optimal planning of manufacturing and delivering of final products to consumers taking into account the marketing activities of a plant]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, 2 (75), 66–76 [in Russian].

Kurudzhy, Yu.V. (2013). Ob odnoj staticheskoj modeli optimizacii plana vypuska i dostavki produkcii v cepi postavok [On one static model for optimizing the release and delivery plan of products in the supply chain]. Rozvytok metodiv upravlinnia ta hospodariuvannia na transporti, 2 (43), 150–163 [in Russian].

Postan, M.Ya., & Malinovskiy, D.A. (2009). Model optimal’nogo planirovania proizvodstva i dostavki produktsii predpriatia po raspredelitel’nym kanalam [Model of optimal planning of production and delivery of product by distributive channels]. Metody ta zasoby upravlinnia rozvytkom transportnyh system, 15, 19–28 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-01

Номер

Розділ

Економіко-математичне моделювання бізнесових процесів