ЦИФРОВА ТЕРМІНОЛОГІЯ У СТРАТЕГІЯХ. СУТНІСТЬ, МІСЦЕ ТА РОЛЬ ДІДЖИТАЛ МЕНЕДЖМЕНТУ

Автор(и)

  • В. В. Дергачова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0003-0317-8675
  • Я. О. Колешня Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-4856-4898
  • В. Я. Голюк Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8050-4158

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.22.2022.260165

Ключові слова:

діджиталізація, діджитал менеджмент, цифрова трансформація, оцифровка, стратегія цифрової трансформації, стратегія діджиталізації, цифрова стратегія

Анотація

Метою статті є аналіз сучасних трактувань понять стратегій діджиталізації та цифрових стратегій, а також формування визначення поняття діджитал менеджменту та виявлення його ролі в рамках стратегій, формування переліку завдань. Установлено, що більшість авторів ототожнюють терміни «стратегія цифровізації (діджиталізації)», «стратегія цифрової трансформації», «цифрова стратегія». Водночас, вони наголошують, що цифрові стратегі можуть бути як самостійними, так і елементами функціональних чи корпоративних стратегій компаній. Авторами запропоновано розділяти терміни відповідно до рівнів цифрової зрілості компаній. Такий підхід підтримується розмежуванням термінів «діджиталізація (цифровізація)» та «цифрова трансформація». Наголошено, що різні рівні цифрової зрілості потребують різних підходів до впровадження цифрових технологій, зачіпають різну кількість елементів бізнес-моделей а тому потребують різних стратегій. Діджитал-менеджмент виділено як основу цифрового стратегування і запропоновано визначати його як управлінську діяльність, спрямовану на управління цифровими процесами в компанії. Виділено завдання діджитал менеджменту.

Посилання

Ценжарик М. К., Крылова Ю. В., Стешенко В. И. Цифровая трансформация компаний: стратегический анализ, факторы влияния и модели. Вестник Санкт-Петербургского университета. Экономика. 2020. Т. 36. №. 3. С. 390–420.

Reyes, C. What is Digital Strategy? Liferay. URL: https://www.liferay.com/resources/l/digital-strategy (дата звернення: 18.05.2022).

Сокуренко Д., Левченко О. Цифрові стратегії як тренд розвитку стратегічного управління організаціями. Наука–виробництву: Збірник тез доповідей здобувачів вищої освіти LV науково-технічної конференції «Наука в ЦНТУ: основні досягнення та перспективи розвитку» за підсумками проведення «Дня науки – 2021» 14 травня 2021 року. Кропивницький: ЦНТУ, 2021. С. 150–151.

Jacques Bughin, Nicholas Van Zeebroeck. 6 Digital Strategies, and Why Some Work Better than Others. Harward Business Rewiew. 2017. URL: https://hbr.org/2017/07/6-digital-strategies-and-why-some-work-better-than-others (дата звернення: 18.05.2022).

Analyzing digital maturity for your organization – A pillar in digital marketing transformation. Grapefruit. URL: https://www.grapefruit.ro/article/analyzing-digital-maturity-for-your-organization/ (дата звернення: 23.05.2022).

Дергачова Г. М., Колешня Я. О. Цифрова трансформація бізнесу: сутність, ознаки, вимоги та технології. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2020. №. 17. С. 280–290.

Cenzharik M. K., Krylova Yu. V., Steshenko V. I. (2020). Cifrovaya transformaciya kompanij: strategicheskij analiz, faktory vliyaniya i modeli [Digital transformation in companies: strategic analysis, drivers and models]. Vestnik Sankt-Peterburgskogo universiteta. Ekonomika, vol. 36. iss. 3,pp. 390–420. (in Russian)

Reyes, C. What is Digital Strategy? Liferay. Available at: https://www.liferay.com/resources/l/digital-strategy (accessed 18 May 2022).

Sokurenko D., Levchenko O. (2021). Tsyfrovi stratehii yak trend rozvytku stratehichnoho upravlinnia orhanizatsiiamy [Digital strategies as a trend in the development of strategic management of organizations]. Nauka–vyrobnytstvu: Zbirnyk tez dopovidei zdobuvachiv vyshchoi osvity LV naukovo-tekhnichnoi konferentsii «Nauka v TsNTU: osnovni dosiahnennia ta perspektyvy rozvytku» za pidsumkamy provedennia «Dnia nauky – 2021» 14 travnia 2021 roku, pp. 150–151. (in Ukrainian)

Jacques Bughin, Nicholas Van Zeebroeck (2017). 6 Digital Strategies, and Why Some Work Better than Others. Harward Business Rewiew. Available at: https://hbr.org/2017/07/6-digital-strategies-and-why-some-work-better-than-others (accessed 18 May 2022).

Analyzing digital maturity for your organization – A pillar in digital marketing transformation. Grapefruit. Available at: https://www.grapefruit.ro/article/analyzing-digital-maturity-for-your-organization/ (accessed 23 May 2022).

Dergacheva A. M., Koleshnia Ya. O. (2020). Tsyfrova transformatsiia biznesu: sutnist, oznaky, vymohy ta tekhnolohii [Digital business transformation: essence, signs, requirements and technologies]. Ekonomichnyi visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy «Kyivskyi politekhnichnyi instytut», vol. 17, pp. 280–290. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-28

Номер

Розділ

Технології як фактор економічного зростання