ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЕКОНОМІЧНИХ СУБ’ЄКТІВ: РЕФЛЕКСИВНИЙ ПІДХІД

Автор(и)

  • О. В. Іваницька канд. економ. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-1518-8988
  • С. А. Смирнов канд. фіз.-мат. наук, доцент Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0003-4190-5204
  • О. С. Біловус Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», https://orcid.org/0000-0002-2533-4037

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108701

Ключові слова:

інформація, поведінкова економіка, прийняття рішень, рефлексія, інформатизація.

Анотація

У статті розглянуто рефлексивний підхід до моделювання прийняття рішень у економічній системі. Розглянуто основи поведінкової економіки в контексті рефлексивних механізмів прийняття рішень. Проаналізовано моделі рефлексії Лефевра та взаємної рефлексії Таран. Розглянуто особливості інформаційних впливів на поведінку вибору економічних суб’єктів. Побудовано модель рефлексивного вибору економічних суб’єктів. Інтерпретовано результати моделювання взаємної рефлексії на прикладі поведінки економічних суб’єктів – продавця та покупця. Наведено варіативні напрями рефлексивного впливу на інформаційні складові характеристик товару. Визначено ключові особливості рефлексивних процесів у економічних суб’єктів – різноманітність інформації та захист від інформаційних впливів. Доведено вплив інформатизації на зростання ролі саме рефлексивних механізмів прийняття рішень економічних суб’єктів. 

Посилання

Идальго С. Как информация управляет миром – М.: Эксмо, 2015.– 280 с.

Гэлбрейт Д. Новое индустриальное общество – М.: ЦГТ, 2004. – 608 с.

Лефевр В. А. Рефлексия — М.: Когито-Центр, 2003. – 496 c.

Голицын Г. А., Петров Г. А. Информация и биологические принципы оптимальности: Гармония и алгебра живого – М.: КомКнига, 2005. – 128 с.

Эшби У. Р. Введение в кибернетику — М.: ИЛ, 1959. – 432 с.

Таран Т. А., Шемаев В. Н. Математическое моделирование рефлексивного управления / Т. А. Таран, В. Н. Шемаев // Системнi дослiдження та iнформацiйнi технології — 2005. — № 3. — С. 114–131.

Ильин А.Н. Информационное общество и феномен скользящего консьюмеризма / А.Н. Ильин // Информационное общество – 2015. – № 2-3 – С. 59-67.

Лепа Р. Н. Рефлексия принятия решений в экономике / Р. Н. Лепа // Вестник УРФУ. Экономика и управление. – 2014., № 3 - С. 4-12.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Економіко-математичне моделювання бізнесових процесів