ВПЛИВ ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА НА ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЕКОНОМІЧНИХ СУБ’ЄКТІВ: РЕФЛЕКСИВНИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.14.2017.108701Ключові слова:
інформація, поведінкова економіка, прийняття рішень, рефлексія, інформатизація.Анотація
У статті розглянуто рефлексивний підхід до моделювання прийняття рішень у економічній системі. Розглянуто основи поведінкової економіки в контексті рефлексивних механізмів прийняття рішень. Проаналізовано моделі рефлексії Лефевра та взаємної рефлексії Таран. Розглянуто особливості інформаційних впливів на поведінку вибору економічних суб’єктів. Побудовано модель рефлексивного вибору економічних суб’єктів. Інтерпретовано результати моделювання взаємної рефлексії на прикладі поведінки економічних суб’єктів – продавця та покупця. Наведено варіативні напрями рефлексивного впливу на інформаційні складові характеристик товару. Визначено ключові особливості рефлексивних процесів у економічних суб’єктів – різноманітність інформації та захист від інформаційних впливів. Доведено вплив інформатизації на зростання ролі саме рефлексивних механізмів прийняття рішень економічних суб’єктів.
Посилання
Идальго С. Как информация управляет миром – М.: Эксмо, 2015.– 280 с.
Гэлбрейт Д. Новое индустриальное общество – М.: ЦГТ, 2004. – 608 с.
Лефевр В. А. Рефлексия — М.: Когито-Центр, 2003. – 496 c.
Голицын Г. А., Петров Г. А. Информация и биологические принципы оптимальности: Гармония и алгебра живого – М.: КомКнига, 2005. – 128 с.
Эшби У. Р. Введение в кибернетику — М.: ИЛ, 1959. – 432 с.
Таран Т. А., Шемаев В. Н. Математическое моделирование рефлексивного управления / Т. А. Таран, В. Н. Шемаев // Системнi дослiдження та iнформацiйнi технології — 2005. — № 3. — С. 114–131.
Ильин А.Н. Информационное общество и феномен скользящего консьюмеризма / А.Н. Ильин // Информационное общество – 2015. – № 2-3 – С. 59-67.
Лепа Р. Н. Рефлексия принятия решений в экономике / Р. Н. Лепа // Вестник УРФУ. Экономика и управление. – 2014., № 3 - С. 4-12.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.