МОДЕЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТІВ ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ НА ОСНОВІ СКЛАДНОЇ ЙМОВІРНІСНОЇ МОДЕЛІ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132996Ключові слова:
електронний бізнес, електронна комерція, споживач, платформа онлайн-торгівліАнотація
У статті розглянуто становище електронної комерції та електронного бізнесу в умовах сучасної економіки України. Актуальність даного дослідження сьогодні особливо висока, адже успіх електронного бізнесу залежить насамперед від запровадження інноваційних проектів заснованих на економіко-математичному моделюванні діяльності суб’єктів електронного бізнесу.Запропоновано використання ймовірнісної моделі для моделювання діяльності суб’єкта електронного бізнесу математичну модель С. Пателя
та А. Шліжпера, яка будується на основі простої ймовірнісної моделі та враховує деякі психологічні ефекти поведінки споживача при виборі товарів на ринку. В даній моделі розглянуто наступні ефекти: ефект мінімізації шкодування, ефект оцінки важливості якостей та властивостей, ефект мінімізації відстані до середнього товару. Дослідження базуються на вивченні робіт вчених-економістів, на узагальненні та комплексному аналізі вітчизняних та закордонних досліджень поведінки споживачів у розрізі e-commerce. Серед методів, застосованих при дослідженні можна виокремити такі як спостереження, аналізу та синтезу, метод моделювання. При визначенні ймовірності вибору платформи у даній моделі використовується функція корисності. На основі матриці ймовірнісних переходів побудовано модель вибору споживачів між двома платформами електронної комерції. Запропоновано використання даної моделі для вибору компаніями платформ щодо здійснення своєї діяльності, а також для оцінки діяльності власне інтернет – платформ в цілому. Результатами моделювання є прогноз розподілення долі ринку між конкурентами.В ході дослідження виконано наступні завдання: вивчено стан ринку електронної комерції в Україні; досліджено поведінку суб’єкта електронного бізнесу;зібрано та опрацьовано статистичну інформацію, стосовно об’єкта дослідження; побудовано модель поведінки інтернет- споживачів за допомогою обраної моделі.
Посилання
PatelS. ModelsofConsumerBehaviour [Electronic resource] / S. Patel, A. Schlijper – P. 69. - Resource access mode: http://www.maths-in-industry.org/miis/38/1/Consumers.pdf.
Press Release: The Prize in Economic Sciences 2017 / Nobel Media - 2017 [Electronic resource] – Resource access mode:
https://www.nobelprize.org/nobel_prizes/economic sciences/laureates/2017/press.html.
Analysis of the factors shaping consumer behavior in retail trade / E. E.
Savelieva// Proceedings of the Saratov University. New episode. Series Economics. Management. Right – 2013 – P.17-19.
Electronic commerce in Ukraine 2016: figures and fact [Electronic resource]. - 2016– Resource access mode: https://webexpert.com.ua/ua/elektronna-komertsiya-v-ukrayini-
LoginovaYu. V. Modeling the behavior of Internet users on the basis of a complex probabilistic model / Yu. V. Loginova // Proceedings of the Saratov University. New episode. Series Economics. Management. Right – 2014 – P.8-10.
Zhuk V.I. Models of consumer behavior in the market of goods and services /ZhukV.I. // Economics and banks – 2008 – P. 4-5.
Economic Encyclopedia[Electronic resource]: EconomN&A, - 2006. – Resource access mode: http://www.economna.com/content/blogsection/28/65/.
Package services Prom.ua [Electronic resource] –– Resource access mode:https://prom.ua/ua/how_to_order.
Service Packages Zakupka.com [Electronic resource] –– Resource access mode:http://zakupka.com/reklama-site/tariff/.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.