ДЕРЕВО ЦІЛЕЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОГРАМИ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ ДЛЯ СИСТЕМИ ПУБЛІЧНИХ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ «PROZORRO»
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.133504Ключові слова:
інтегровані маркетингові комунікації, розробка програми маркетингових комунікацій, цільова аудиторія, дерево цілей, державні закупівлі, система публічних закупівель,Анотація
У статті розглянуто інтегрований підхід до формування маркетингових комунікацій. Зокрема пропонується узагальнений підхід до розробки програми інтегрованих маркетингових комунікацій на основі формування дерева цілей, що складається з послідовних етапів. Дану методику було застосовано на прикладі державного підприємства «Прозорро» та його основного продукту – системи державних публічних електронних закупівель. В ході дослідження була проаналізована поточна комунікативна діяльність підприємства, визначена її ефективність за таким показником як кількість процедур закупівель у системи протягом часу його існування, з 2015 по 2017 рік, висвітлені останні заходи, які проводилися та підтримувалися на спонсорській основі державним підприємством «ProZorro». Визначення поля управлінських проблем показало недостатню кількість учасників тендерів з боку постачальників, що обумовлено як певною недовірою до прозорості функціонування системи, так і сприйняття процедури державних закупівель як занадто складної. Все це суттєво зніжує конкуренцію і, в свою чергу, призводить до зменшення економії державних коштів. Таким чином як одну з головних стратегічних цілей підприємства визначено збільшення конкуренції між постачальниками в тендерах. Також у статті було встановлено змінні, за якими проводилося визначення основних цільових аудиторії, зокрема, рівень обізнаності щодо роботи системи «ProZorro», рівень технічного володіння та рівень довіри до системи державних закупівель. Це дозволило побудувати матриці цілей комунікації та ключових комунікаційних заходів в розрізі цільових аудиторій системи «ProZorro» та запропоновані інструменти інтегрованих маркетингових комунікацій з використанням традиційних та цифрових каналів комунікації.
Дана стаття, ґрунтуючись на методиці побудови дерева цілей, допоможе розробити державному підприємству «Прозорро» власну комунікаційну програму, що буде вирішувати цілі нижчих рівнів, такі як залучення нових споживачів та збільшення кількості заявок на участь в тендерах від існуючих споживачів, що допоможе досягти стратегічних цілей підприємства – збільшення конкуренції між постачальниками і, як наслідок, зменшення корупційного рівня в сфері державних закупівель, що призведе до збільшення економії державних коштів.
Посилання
Закон України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII/ Верховна Рада
України. – 2018.
Звіт сфери публічних закупівель за 2017 рік [Електронний ресурс] – Режим доступу до
ресурсу: http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&id=86f9b4de-bb4c-4004-
a563-cd4fe4fa4773&title=ZvitSferiPublichnikhZakupivelZa2017-Rik.
Писаренко Н. Л. Особливості функціонування та моделі бізнесу на ринку електронної
комерції в Україні / Н. Л. Писаренко, З. Р. Євдокимова. // ЕКОНОМІЧНИЙ ВІСНИК
НТУУ "КПІ". – 2017.
Гапонова Н. А. Поняття комунікації у філософії [Електронний ресурс] / Н. А. Гапонова –
Режим доступу до ресурсу: http://shgpi.edu.ru/files/nauka/vestnik/2014/2014-3-3.pdf.
Ромат Є. В. Реклама / Є. В. Ромат. – Санкт-Петербург, 2008. – (2-е вид.).
Зозулев А. В. Маркетинг : учебное пособие / А. В. Зозулев, Н. С. Кубышина ; под ред. С.
А. Солнцева. – К. : Знання ; М. : Рыбари, 2011.
Infobox [Електронний ресурс]. – 2016. – Режим доступу до ресурсу:
Хабармен Семен [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу:
https://www.facebook.com/habarman.
Штучний інтелект буде прогнозувати конкуренцію на тендерах ProZorro [Електронний
ресурс]. – 2018. – Режим доступу до ресурсу: https://prozorro.gov.ua/news/shtuchnijintelekt-bude-prognozuvati-konkurenciyu-na-tenderah-prozorro.
Дерево целей государственного управления [Електронний ресурс] – Режим доступу
до ресурсу: http://lib.sale/politologicheskie-issledovaniya-knigi/derevo-tseleygosudarstvennogo-86366.html
Communication from the commission to the European parliament, the council, the
European economic and social committee and the committee of the regions. A strategy for eprocurement [Електроний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://eurlex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:52012DC0179
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.