ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • В.В. Дергачова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-0317-8675
  • Г.А. Федірко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-3691-7748

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.135694

Ключові слова:

корпоративна культура, підприємство, організаційна культура, функції корпоративної культури, фактори, особливості формування,

Анотація

В статті розглянуто поняття корпоративної культури, як ефективного інструменту управління, який стає пріоритетним фактором ділового успіху, оскільки вона задає орієнтири поведінки: всередині організації, у взаємодії між працівниками на робочому місці, тому що в останній час бізнес все більше залежить від згуртованості та командної роботи колективу, а це вимагає створення цінностей які об’єднують, правил, які допомагають ефективно працювати усім членам; з часом зникають мотиваційні особливості та персональні потреби персоналу підприємства, які піднімаються на новий рівень; економічні засоби мотивації, не завжди дають  ефект, в разі коли є потреба самореалізації працівників колективу. Розглянуто значення та функції корпоративної культури: надання співробітникам організаційної ідентичності, визначення внутрішнього уявлення про підприємство та його головні цінності; допомога новим співробітникам швидко адаптуватись і прилучитися до ефективної роботи, правильно сприймати явища, що відбуваються на підприємстві, завдяки знанням про головні принципи корпоративної культури; стимулювання прояву індивідуальної і колективної відповідальності при виконання окреслених завдань. Охарактеризовано та згруповано зовнішні та внутрішні фактори впливу на формування корпоративної культури підприємства. Розглянуто особливості формування корпоративної культури на українських підприємствах, оскільки багатоаспектність видів економічної діяльності суб’єктів господарювання обумовлює формулювання різноманітних вимог щодо корпоративної культури в галузевому контексті. Виявлено фактори, що визначають специфіку формування корпоративної культури підприємства, залежно від його галузевої приналежності, досліджено, що на формування корпоративної культури підприємств суттєвий вплив мають особливості проживання людей у сільській чи міській місцевості, національного буття, національного характеру, суспільної свідомості та психології .

Посилання

Кузьмін О.Є., Бала О.І., Бала Р.Д. Фактори впливу на корпоративну культуру:

сутність та класифікація. Економіка: проблеми теорії та практики: Збірник наукових

праць. Випуск 222: в 5.т., т. V. Дніпропетровськ: ДНУ, 2007.С.1078–1083.

Давиденко Н.М. Особливості формування корпоративної культури на

підприємствах АПК України. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. 2011. Вип.

(1). С. 161-165URL:http://www.pu.if.ua/depart/Finances/resource/file

Зеркаль А.В. Особливості формування корпоративної культури у галузі

машинобудування. Ефективна економіка. 2012. №

URL:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1029

Кузнецова С.А., Кузнецов А.А. Формування корпоративної культури в

залежності від специфіки підприємства. Проблеми економіки. 2011. № 4.

URL:http://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2011-4_0-pages-91_94.pdf

Фіщук Н.Ю., Ломачинська І.В. Корпоративна культура організації: сутність,

види, принципи та вплив на розвиток організації. Збірник наукових праць ВНАУ. Серія:

Економічні науки. URL:http://econjournal.vsau.org/files/pdfa/691.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-27