ЕЛЕКТРОННА КОМЕРЦІЯ В ЦИФРОВІЙ ЕКОСИСТЕМІ РЕСПУБЛІКИ КОРЕЇ

Автор(и)

  • С. М. Петько Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана, Україна https://orcid.org/0000-0002-5686-1067

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264630

Ключові слова:

електронна комерція, маркетплейс, цифрова екосистема, Республіка Корея, інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ)

Анотація

Розглянуто останні тренди розвитку електронної комерції в цифровій екосистемі Республіки Корея та їх вплив на розвиток малого та середнього бізнесу. Доведено, що завдяки популяризації цифрових сервісів та чітко прописаного законодавства, покупці отримали зручний сервіс придбання товарів в онлайн, а малий та середній бізнес – доступ до швидкої комунікації зі споживачем, можливості здійснення платежів та подальшої реалізації свого товару через «маркетплейси». Визначено, що бізнес-модель «маркетплейсу» − це платформне виконання комерційних операцій, що забезпечує прибуток за рахунок комісії від кожної фінансової транзакції. Визначено, що корейське суспільство глибоко проникло в останні тренди електронної комерції, які користуються всіма наявними онлайн-сервісами для забезпечення повного процесу придбання товарів у мережі Internet. Вивчено надбаний практичний досвід у Республіці Корея стосовно становлення електронної комерції та розумінні усіх його переваг для малого та середнього бізнесу щодо використання «маркетплейсів», що може бути використано Урядом України для забезпечення фінансової підтримки ІТ- підприємців, які працюють для розвитку даної індустрії.

Посилання

Дергачова В. В., Колешня Я. О., Голюк В. Я. Цифрова термінологія у стратегіях. Сутність, місце та роль діджитал менеджменту. Економічний вісник НТУУ «Київський політехнічний інститу». 2022. № 22. С. 114−117.

Краус К. М., Краус Н. М., Манжура О. В. Електронна комерція та Інтернет-торгівля : навчально-метод. посібник. Київ : Аграр Медіа Груп, 2021. 454 с.

Краус К.М., Краус Н.М., Штепа О.В. (2021). Індустрія Х.0 і

Індустрія 4.0 в умовах цифрової трансформації та інноваційної стратегії розвитку національної економіки. 2021. Ефективна економіка. 5. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8901 (дата звернення: 27.06.2022).

Петько С. М. Масштаби та організаційні виміри діяльності південнокорейських корпорацій в умовах їх цифрової трансформаціі. Інтелект ХХІ. 2021. № 5. С. 7−12.

Петько С. М. Основні проблемні питання торговельно-інвестиційних відносини між Україною та Республікою Корея. Development strategiest for modern education and science : Materials of the ІІІ International research and practical internet conference (Zdar nad Sazavou, February 28, 2022) : collection of abstracts ; ed. assoc. Sergii Onyshchenko. – Czech Republic, Zdar nad Sazavou : "DEL a.s.", 2022, pp. 14−16.

Петько С. М. Тренди розвитку та обсяги ринку ІТ обладнання в Республіці Корея. Бізнес−нaвігатор. 2021. Вип. 6. (67). С. 25−31.

Петько С. М. Цифровий техноглобалізм у становленні Республіки Корея на глобальному ринку напівпровідників. Науковий вісник Полтавського ун-ту економіки і торгівлі. 2022. Випуск 2 (65). С. 18−26.

Сіденко В. Р. Мегатренди розвитку електронної торгівлі у контексті сучасної технологічної революції. Економіка України. 2018. № 11−12 (684−685). С. 82−103. URL : https://mail.google.com/mail/u/0/#inbox?projector=1 (дата звернення 28.06.2022)

Цифрова економіка: Вплив інформаційно-комунікаційних технологій на людський капітал та формування компетентностей майбутнього: монографія / Л. Л. Антонюк [та ін.] ; за ред. Антонюк Л., Ільницького Д., Севастюк А. Київ : КНЕУ, 2021. 337 с.

Berthon Pierre, Pitt Leyland F., Watson Richard T. The World Wide Web as an advertising medium. Journal of Advertising Research. 1996. No. 36. 1: 43−54;

Eriksson Theresa, Matheson Kristin, Pitt Leyland, Plangger Kirk, Robson

Karen. E-commerce in South Korea: A Canadian perspective: Report. Asia Pacific Fundation of Canada, 2019. 70 p. [in English].

International Monetary Fund. Republic of Korea. URL : https://www.imf.org/en/Countries/KOR (дата звернення 30.06.2022)

Investing.com. Official Site. URL : https://www.investing.com/currencies/usd-krw-historical-data (дата звернення 02.07.2022 2022)

Statista. Official site.URL : https://www.statista.com (дата звернення 28.06.2022)

Watson Richard T., Berthon Pierre, Pitt Leyland F., Zinkhan George M. Electronic commerce: The strategic perspective. 2013. 104 p. URI : https://openlibrary-repo.ecampusontario.ca/jspui/handle/123456789/412

Derhachova V. V., Koleshnya Y. O., Holyuk V. Y. (2022). Tsyfrova terminolohiya u stratehiyakh. Sutnistʹ, mistse ta rolʹ didzhytal menedzhmentu [Digital terminology in strategies. The essence, place and role of digital management.]. Ekonomichnyy visnyk NTUU «Kyyivsʹkyy politekhnichnyy instytu» [Economic bulletin of NTUU "Kyiv Polytechnic Institute"], no. 22, pp. 114−117.

Kraus K. M., Kraus N. M., Manzhura O. V. (2021). Elektronna komertsiya ta Internet-torhivlya [Electronic commerce and Internet trade] : navchalʹno-metod. posibnyk. Kyyiv : Ahrar Media Hrup, 454 p.

Kraus K.M., Kraus N.M., Shtepa O.V. (2021). Industriya KH.0 i Industriya 4.0 v umovakh tsyfrovoyi transformatsiyi ta innovatsiynoyi stratehiyi rozvytku natsionalʹnoyi ekonomiky. 2021. Efektyvna ekonomika [Efficient economy.]. 5. Available at : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8901 (accessed 27.06.2022)

Petko S. M. (2021). Masshtaby ta orhanizatsiyni vymiry diyaʹnosti pivdennokoreyskykh korporatsiy v umovakh yikh tsyfrovoyi transformatsii [Scales and organizational measurement of South Korean corporations activity in the conditions of their digital transformation]. Intelekt XXI [Intelekt XXI], no. 5,

pp. 14−21.

Petko S. M. (2022). Osnovni problemni pytannya torhovelʹno-investytsiynykh vidnosyny mizh Ukrayinoyu ta Respublikoyu Koreya [The main problematic issues of trade and investment relations between Ukraine and the Republic of Korea]. Development strategiest for modern education and science : Materials of the ІІІ International research and practical internet conference (Zdar nad Sazavou, February 28, 2022) : collection of abstracts. Czech Republic, Zdar nad Sazavou : "DEL a.s.", pp. 14−16.

Petʹko S. M. (2021). Trendy rozvytku ta obsyahy rynku IT obladnannya v Respublitsi Koreya [Trends of development and market volumes of the IT equipment market in the Republic of Korea]. Biznes−navihator [Business navigator], no. 6 (67), pp. 25−31.

Petʹko S. M.(2022). Tsyfrovyy tekhnohlobalizm u stanovlenni Respubliky Koreya na hlobalʹnomu rynku napivprovidnykiv [Digital technoglobalism in the formation of the Republic of Korea on the global semiconductor market.]. Naukovyy visnyk Poltavsʹkoho universytetu ekonomiky i torhivli [Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade], no. 2 (65), pp. 18−26.

Sidenko V. R. (2018). Mehatrendy rozvytku elektronnoyi torhivli u konteksti suchasnoyi tekhnolohichnoyi revolyutsiyi [Megatrends of e-commerce development in the context of the modern technological revolution]. Ekonomika Ukrayiny [Economy of Ukraine], no. 11−12 (684−685), pp. 82−103.

Tsyfrova ekonomika: Vplyv informatsiyno-komunikatsiynykh tekhnolohiy na lyudsʹkyy kapital ta formuvannya kompetentnostey maybutnʹoho: monohrafiya (2021) [Digital economy: Influence of information and communication technologies on human capital and the formation of future competencies] / L. L. Antonyuk [ta in.] ; za red. Antonyuk L., Ilʹnytsʹkoho D., Sevastyuk A. Kyiv : KNEU. 337 p.

Berthon Pierre, Pitt Leyland F., Watson Richard T. (1996). The World

Wide Web as an advertising medium. Journal of Advertising Research, no. 36. 1:

−54.

Eriksson Theresa, Matheson Kristin, Pitt Leyland, Plangger Kirk, Robson Karen. E-commerce in South Korea: A Canadian perspective: Report. Asia Pacific Fundation of Canada, 2019. 70 p.

International Monetary Fund. Available at : https://www.imf.org/en/Countries/KOR (accessed 30. June 2022)

Investing.com. Official Site. Available at : https://www.investing.com/currencies/usd-krw-historical-data (accessed 02 July 2022) [in English].

Statista. Official site. Available at : https://www.statista.com (accessed 28 June 2022)

Watson Richard T., Berthon Pierre, Pitt Leyland F., Zinkhan George M. (2013). Electronic commerce: The strategic perspective. 104 p. Available at : https://openlibrary-repo.ecampusontario.ca/jspui/handle/123456789/412

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14