КОМЕРЦІЙНА РЕКЛАМА ЯК ВИЗНАЧАЛЬНИЙ ФАКТОР ЕФЕКТИВНОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

  • І. М. Корсун Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-4959-9056

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264654

Ключові слова:

підприємницька діяльність, маркетингова діяльніст, реклама, стратегія, тактика, VUCA (BANI) середовище

Анотація

У статті поставлено мету проаналізувати науковий підхід до пояснення сутності понять «маркетингова діяльність» та «рекламна діяльність». В результаті проведеного аналізу виявлено, що поняття маркетингової діяльності є більш масштабним та налічує в собі рекламу. Враховуючи проведений аналіз запропоновано авторське пояснення сутності таких термінів. В науковій статті визначено роль маркетингової та рекламної діяльності в підприємницькій діяльності. Враховуючи непередбачуваність зовнішнього середовища в якому функціонують та розвиваються суб’єкти господарювання, запропоновано визначити ряд стратегічних напрямів розвитку маркетингової діяльності та тактичні напрями досягнення стратегії через рекламну діяльність. Між тактичними та стратегічними векторами розвитку встановлено зв'язок, що відображено схематично на рисунку. Зроблено висновки про доцільність продовжити науковці пошуки із проблематики статті, зокрема, провести фінансово-економічний аналіз маркетингової та рекламної діяльності на вітчизняних підприємствах з врахуванням європейського досвіду.

Посилання

Аронова В.В. Ситуаційно-процесна діагностика стану маркетингової діяльності на підприємстві: монографія. Вид-во СНУ ім. В. Даля Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. Луганськ. 2010. – 224 с.

Багорка М.О. Особливості моніторингу процесів формування попиту й стимулювання збуту на продовольчому ринку. Науковий журнал «АгроСвіт». 2009. № 6. С. 5-10.

Балановська Т.І. Управління маркетинговою діяльністю на агропродовольчому ринку. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. 2010. Вип.154, Ч.1. С. 368-373.

Сенишин О.С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.

Коноплицкий В.А. Экономический словарь: толково-терминологический [Текст] / В.А. Коноплицкий, А.И. Филина. – К. : КНТ, 2007. 624 с.

Балабанова І.В. Управління конкурентною раціональністю [Текст] : монографія / І.В. Балабанова ; Донецьк. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. Донецьк : [ДонНУЕТ], 2008. 537 с.

Маркетинг. Навчальний посібник / Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. / За заг.ред. проф. Старостіної А.О. – К.: «НВП «Інтерсервіс», 2018. 216 с.

Реклама і рекламна діяльність : [навч. посіб.] / Воронько-Невіднича Т.В., Калюжна Ю. П., Хурдей В. Д. Полтава, РВВ ПДАА, 2018. 230 с.

Сенишин О.С., Кривешко О. В. Маркетинг: навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.

Philip Kоtler: Marketing Essentials, 1984.

Ольга Сомова. Тренди digital-маркетингу на 2022 рік. Як підготуватись та що повинен знати кожен маркетолог? / Webpromo. Електронний ресурс. Режим доступу: https://web-promo.ua/ua/blog/trendy-digital-marketinga-na-2022-god-kak-podgotovitsya-i-chto-dolzhen-znat-kazhdyj-marketolog. (дата звернення: 30.07.2022).

Abraham H. Maslow. Motivation and Personality (2nd ed.) N.Y.: Harper & Row, 1970. URL: http://psylib.org.ua/books/masla01/index.htm (дата звернення: 30.07.2022).

Aronova V.V. (2010) Sytuatsiino-protsesna diahnostyka stanu marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi: monohrafiia. [Situational and process diagnosis of the state of marketing activity at the enterprise] Vyd-vo SNU im. V. Dalia Skhidnoukr. nats. un-t im. V. Dalia. Luhansk. pp. 224.

Bahorka M.O. (2009) Osoblyvosti monitorynhu protsesiv formuvannia popytu y stymuliuvannia zbutu na prodovolchomu rynku. [Peculiarities of monitoring processes of demand formation and sales promotion in the food market] Naukovyi zhurnal «AhroSvit». № 6. P. 5-10.

Balanovska T.I. (2010) Upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu na ahroprodovolchomu rynku [Management of marketing activities in the agri-food market]. Naukovyi visnyk Natsionalnoho universytetu bioresursiv i pryrodokorystuvannia Ukrainy. P.154, Ch.1. P. 368-373.

Senyshyn O.S., Kryveshko O.V. (2020) Marketynh: navch. posibnyk. [Marketing: study guide]. Lviv : Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka. pp. 347.

Konoplytskyi V.A. (2007) Эkonomycheskyi slovar: tolkovo-termynolohycheskyi [Economic dictionary: explanatory and terminological] / V.A. Konoplytskyi, A.Y. Fylyna. K. : KNT. pp. 624.

Balabanova I.V. (2008) Upravlinnia konkurentnoiu ratsionalnistiu [Management of competitive rationality] : monohrafiia / I.V. Balabanova ; Donetsk. nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovskoho. Donetsk. pp. 537.

Marketynh. Navchalnyi posibnyk / Starostina A.O., Kravchenko V.A., Pryhara O.Iu., Yarosh-Dmytrenko L.O. / Za zah.red. prof. Starostinoi A.O. – K.: «NVP «Interservis», 2018. pp. 216.

Reklama i reklamna diialnist : [navch. posib.] / Voronko-Nevidnycha T.V., Kaliuzhna Yu. P., Khurdei V. D. – Poltava, RVV PDAA, 2018. 230 s.

Senyshyn O.S., Kryveshko O. V. Marketynh: navch. posibnyk. Lviv : Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, 2020. 347 s.

Philip Kоtler: Marketing Essentials, 1984.

Olha Somova. Trendy digital-marketynhu na 2022 rik. Yak pidhotuvatys ta shcho povynen znaty kozhen marketoloh? [Digital marketing trends for 2022. How to prepare and what every marketer should know?] / Webpromo. Elektronnyi resurs. Available at: https://web-promo.ua/ua/blog/trendy-digital-marketinga-na-2022-god-kak-podgotovitsya-i-chto-dolzhen-znat-kazhdyj-marketolog. (accessed 30 July 2022).

Abraham H. Maslow. Motivation and Personality (2nd ed.) N.Y.: Harper & Row, 1970. URL: http://psylib.org.ua/books/masla01/index.htm (accessed 30 July 2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14