РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ РОЗПОДІЛУ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ РИТЕЙЛУ ЯК СКЛАДОВОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ ТОВАРНОГО РИНКУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264658

Ключові слова:

маркетинг розподілу, роздрібна торгівля, інфраструктура товарного ринку, збут, омніканальний розподіл

Анотація

У статті досліджуються особливості розвитку маркетингу розподілу в контексті еволюційних перетворень роздрібної торгівлі. Показано, що розвиток інфраструктури товарного ринку суттєво залежить від комплексної взаємодії усіх учасників товарно-грошових відносин, включаючи виробників, посередників і представників ритейлу. Система управління розподілом впливає на процеси виробництва, логістики, фінансування та продажу кінцевим споживачам на всіх стадіях життєвого циклу товарів. Виділено роль роздрібної торгівлі як однієї з провідних ланок у формуванні ефективного ланцюга розподілу на товарних ринках. Проаналізовано основні теорії еволюції роздрібної торгівлі. Виділено головні рушійні сили та тенденції впливу на подальші трансформаційні процеси в розвитку роздрібної торгівлі на товарних ринках. Запропоновано перспективні шляхи оптимізації збутової діяльності підприємств роздрібної торгівлі на основі переходу від традиційних та багатоканальних форм просування та збуту до побудови системи омніканального розподілу.

Посилання

Kotler P., Keller K. (2014). Marketing Management. Pearson. 15th ed. 832 p.

Brown S. Institutional Change in Retailing: A Review and Synthesis. European Journal of Marketing, no. 6, pp. 5-36.

Fernie J., Fernie S., Moore Ch. (2015). Principles of Retailing. 2nd Edition Routledge. 368p.

Miotto A., Parente J. (2015) Retail evolution model in emerging markets: apparel store formats in Brazil. International Journal of Retail & Distribution Management, pp. 242-260

Sullivan M., Adcock D. (2002). Retail Marketing. Cengage Learning. 368 p.

Arnold S., Kozinets R., Handelman J. (2001). Hometown ideology and retailer legitimation: the institutional semiotics of Wal - Mart flyers. Journal of Retailing, pp. 243-271.

Eisenhardt K., Graebner E. (2007). Theory building from cases: Opportunities and challenges. Academy of Management Journal, no. 50(1), рp.25-32.

Davenport T., Guha A., Grewal D. (2021). How to Design an AI Marketing Strategy. Harvard Business Review. Available at: https://hbr.org/2021/07/how-to-design-an-ai-marketing-strategy (Accessed 05.08.2022).

Frazer, M., Stiehler, E. (2014). Omnichannel retailing: The merging of the online and offline environment. Global Conference on Business and Finance Proceedings, pp. 655-657.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14