РОЗРОБЛЕННЯ МОДЕЛІ КОМЕРЦІАЛІЗАЦІЇ ІННОВАЦІЙ НА ОСНОВІ ВРАХУВАННЯ «ВУЗЬКИХ» МІСЦЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264661

Ключові слова:

комерціалізація, інновація, модель, «вузьке» місце, стадія

Анотація

Проведені дослідження спрямовані на формування авторської моделі комерціалізації інновацій, що ґрунтується на перевагах і «вузьких» місцях існуючих моделей. Розроблена модель передбачає проходження чотирьох стадій – підготовчу стадію, бізнес-стадію, стадію розроблення та стадію впровадження. Визначено, що підготовча стадія спрямована на формування концепції інновації. Бізнес-стадія є стадією презентації бізнес-пропозиції та досягнення домовленостей між всіма учасниками моделі, що засвідчується укладанням контрактів. Стадія розроблення передбачає представлення перевіреного прототипу інновації, а стадія впровадження – початок її масового виробництва. Крім того, у моделі показано напрямки подолання «вузьких» місць, пов’язаних із відособленістю процесу комерціалізації від учасників; із недостатньою увагою до думок і бажань споживачів; із захистом прав інтелектуальної власності на інноваційну продукцію.

Посилання

Brettel M., Heinemann F., Engelen A., Neubauer S. Cross-functional integration of R&D, marketing, and manufacturing in radical and incremental product innovations and its effects on project effectiveness and efficiency. Journal of Product Innovation Management. 2011. Vol. 28(2). P. 251–269.

Dehghani T. Technology commercialization: From generating ideas to creating economic value. International Journal of Organizational Leadership. 2015. Vol. 4. P. 192–199.

Dutta S., Folta T. B. A comparison of the effect of angels and venture capitalists on innovation and value creation. Journal of Business Venturing. 2016. Vol. 31(1). P. 39–54.

Eckhardt J. T., Ciuchta M. P., Carpenter M. Open innovation, information, and entrepreneurship within platform ecosystems. Strategic Entrepreneurship Journal. 2018. Vol. 12(3). P. 369–391.

Fini R., Rasmussen E., Siegel D., Wiklund J. Rethinking the commercialization of public science: From entrepreneurial outcomes to societal impacts. Academy of Management Perspectives. 2018. Vol. 32(1). P. 4–20.

Guan J., Chen K. Modeling the relative efficiency of national innovation systems. Research Policy. 2012. Vol. 41(1). P. 102–115.

Handbook on Technology Commercialization Practices in APEC Economies APEC Policy Partnership on Science, Technology and Innovation, July 2018. Asia-Pacific Economic Cooperation. URL: https://www.apec.org/docs/default-source/publications/2019/5/handbook-on-technology-commercialization-practices-in-apec-economies/219_ppsti_handbook-on-technology-commercialization-practices-in-apec-economies.pdf?sfvrsn=6bfc1598_1

Kozludzhova K. Creating a model for commercialization of innovations in the software industry. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT). 2019. Vol. 8. № 4. 1013.

Maarse J. H., Bogers M., IGI Global. An Integrative Model for Technology-Driven Innovation and External Technology Commercialization. In C. de Pablos Heredero, D. López Berzosa (Eds.), Open Innovation in Firms and Public Administrations: Technologies for Value Creation (pp. 59-78). Hershey, PA: IGI Global. 2012. DOI: 10.4018/978-1-61350-341-6.ch004.

Malec M., Stańczak Komag L., Ricketts B. Integrated commercialization model of research and development project results. Management Systems in Production Engineering. 2020. Vol. 28. №4. P. 228–239.

Mollick E., Robb A. Democratizing innovation and capital access: The role of crowdfunding. California Management Review. 2016. Vol. 58(2). P. 72–87.

West J., Bogers M. Leveraging external sources of innovation: A review of research on open innovation. Journal of Product Innovation Management. 2014. Vol. 31(4). Р. 814–831.

Ілляшенко С.М. Управління вибором стратегій комерціалізації інновацій. Інформаційні технології: наука, техніка, технологія, освіта, здоров’я: тези доповідей ХXVІІ міжнародної науково-практичної конференції MicroCAD-2019, 15-17 травня 2019 р.: у 4 ч. Ч. IІІ. / за ред. проф. Сокола Є.І. – Харків: НТУ "ХПІ". С. 171.

Косенко О. П. Комерціалізація інтелектуально-інноваційних технологій : монографія. Харків : НТУ "ХПІ", 2015. 599 с.

Маслак М. В., Кобєлєва А. В., Перерва П. Г. Розвиток методів комерціалізації технологій. Сучасні тенденції розвитку фінансових та інноваційно-інвестиційних процесів в Україні: матеріали 5-ї Міжнар. наук.-практ. конф., 25 лютого 2022 р. / ред. кол.: В. В. Зянько, І. Ю. Єпіфанова ; Вінниц. нац. техн. ун-т. Вінниця, 2022. С. 232–234.

Мирощенко Н.Ю., Зарицька О.Л., Симак А.В. Проблеми комерціалізації інноваційної продукції промислових підприємств. Економіка. Фінанси. Право. 2019. № 12. С. 35–40.

Олефіренко О.М. Комерціалізація інновацій в Україні: передумови та вітчизняні реалії. Економіка та суспільство. 2016. № 6. С.197–202.

Перерва П.Г., Маслак М.В., Кобєлєва А.В. Методологічні засади маркетингового забезпечення комерціалізації інтелектуальної власності. Маркетинг і цифрові технології. 2022. Вип. 6 (2). С. 38–48.

Полторацька А., Стовба Т., Гребеннікова А. Формування і реалізація механізму комерціалізації результатів інноваційної діяльності. Економічний аналіз. 2021. Том 31. № 1. С. 37–46.

Brettel, M., Heinemann, F., Engelen, A., & Neubauer, S. (2011). Cross-functional integration of R&D, marketing, and manufacturing in radical and incremental product innovations and its effects on project effectiveness and efficiency. Journal of Product Innovation Management, 28(2), 251-269.

Dehghani, T. (2015). Technology commercialization: From generating ideas to creating economic value. International Journal of Organizational Leadership, 4, PP. 192-199.

Dutta, S., & Folta, T. B. (2016). A comparison of the effect of angels and venture capitalists on innovation and value creation. Journal of Business Venturing, 31(1), 39-54.

Eckhardt, J. T., Ciuchta, M. P., & Carpenter, M. (2018). Open innovation, information, and entrepreneurship within platform ecosystems. Strategic Entrepreneurship Journal, 12(3), 369-391

Fini, R., Rasmussen, E., Siegel, D., & Wiklund, J. (2018). Rethinking the commercialization of public science: From entrepreneurial outcomes to societal impacts. Academy of Management Perspectives, 32(1), 4-20.

Guan, J., & Chen, K. (2012). Modeling the relative efficiency of national innovation systems. Research Policy, 41(1), 102-115

Handbook on Technology Commercialization Practices in APEC Economies APEC Policy Partnership on Science, Technology and Innovation. (2018). Asia-Pacific Economic Cooperation. Available at: https://www.apec.org/docs/default-source/publications/2019/5/handbook-on-technology-commercialization-practices-in-apec-economies/219_ppsti_handbook-on-technology-commercialization-practices-in-apec-economies.pdf?sfvrsn=6bfc1598_1

Kozludzhova, K. (2019). Creating a model for commercialization of innovations in the software industry. International Journal of Engineering and Advanced Technology (IJEAT), Vol. 8, 4, 1013.

Maarse, J.H., & Bogers, M. (2012). An Integrative Model for Technology-Driven Innovation and External Technology Commercialization. In C. de Pablos Heredero, D. López Berzosa (Eds.), Open Innovation in Firms and Public Administrations: Technologies for Value Creation (pp. 59-78). Hershey, PA: IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-61350-341-6.ch004.

Malec, M., Stańczak Komag, L., & Ricketts, B. (2020). Integrated commercialization model of research and development project results. Management Systems in Production Engineering, Vol. 28, 4, PP. 228-239. DOI 10.2478/mspe-2020-0033.

Mollick, E., & Robb, A. (2016). Democratizing innovation and capital access: The role of

West, J., & Bogers, M. (2014). Leveraging external sources of innovation: A review of research on open innovation. Journal of Product Innovation Management, 31(4), 814-831.

Illyashenko, S. M. (2019). Upravlinnia vyborom stratehii komertsializatsii innovatsii [Management of the choice of innovation commercialization strategies]. Proceedings of the Informatsiini tekhnolohii: nauka, tekhnika, tekhnolohiia, osvita, zdorovia (Kharkiv, 15-17 May 2019). Kharkiv: NTU "KhPI", p. 171.

Kosenko, O. P. (2015). Komertsializatsiia intelektualno-innovatsiinykh tekhnolohii : monohrafiia [Commercialization of intellectual and innovative technologies: monograph]. Kharkiv: NTU "KhPI".

Maslak, M. V., Kobeleva, A. V., Pererva, P. G. (2022). Rozvytok metodiv komertsializatsii tekhnolohii [Development of technologies commercialization methods]. Proceedings of the Suchasni tendentsii rozvytku finansovykh ta innovatsiino-investytsiinykh protsesiv v Ukraini (Vinnytsia, 25 February 2022). Vinnytsia, 2022. S. 232–234.

Myroshchenko, N., Zarytska, O., Symak, A. (2019). Problemy komertsializatsii innovatsiinoi produktsii promyslovykh pidpryiemstv [Problems of commercialization of innovative products of industrial enterprises]. Ekonomika. Finansy. Pravo, no. 12, pp. 35–40.

Olefirenko, О.М. (2016). Komertsializatsiia innovatsii v Ukraini: peredumovy ta vitchyzniani realii [Innovations commercialization in ukraine: preconditions and domestic realities]. Ekonomika ta suspilstvo, no. 6, pp. 197–202.

Pererva, P.G., Maslak, M.V., Kobeleva, A.V. (2022). Metodolohichni zasady marketynhovoho zabezpechennia komertsializatsii intelektualnoi vlasnosti [Methodological principles of marketing support of intellectual property commercialization]. Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, no. 6 (2), pp. 38-48.

Poltoratska, A., Stovba, T., & Hrebennikova, A. (2021). Formuvannia i realizatsiia mekhanizmu komertsializatsii rezultativ innovatsiinoi diialnosti [Formation and realization of the mechanism of commercialization of the results of innovation activity]. Ekonomichnyy analiz, vol. 31, no. 1, pp. 37–46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14

Номер

Розділ

Інноваційно-інвестиційні процеси