ДЕТЕРМІНАНТИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТОРГОВОЇ МАРКИ ТОВ «ХОРОЛЬСЬКИЙ ЗАВОД ДИТЯЧИХ ПРОДУКТІВ ХАРЧУВАННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.28.2024.302775Ключові слова:
конкурентоспроможність, торгова марка, детермінанти, ринок дитячого харчування, якість, цінність маркиАнотація
У статті досліджено питання конкурентоспроможності торгової марки підприємства в умовах воєнного стану. Поглиблено теоретичні аспекти поняття «торгової марки». Систематизовані наукові підходи до визначення поняття «конкурентоспроможність підприємства», визначено значення торгової марки в контексті забезпечення конкурентоспроможності підприємства. Розглянуто основні переваги конкурентоспроможності торгової марки для зміцнення довіри споживачів. Запропоновано детермінанти конкурентоспроможності торгової марки як фізичне втілення обіцянок марки. Розроблено концепцію торгової марки в кризових умовах та в період війни. Запропоновано маркетингові заходи імплементації ключових детермінантів конкурентоспроможності торгової марки для діючого вітчизняного підприємства дитячого харчування.
Посилання
Герасимова В.О., Рєзанов Е.О. Конкурентоспроможність підприємства: сутність та фактори впливу в сучасних умовах. Економічний простір. 2020. № 154.С. 93–96.
Голобородько А., Зозульов О. Проблеми посилення конкурентних позицій вітчизняних торгових марок в умовах домінування транснаціональних корпорацій. Marketing of innovations. Innovations in marketing : Materials of the International Scientific Internet Conference, м. Bielsko-Biala, 21 груд. 2021 р. С. 192–194.
Голобородько А. М., Кубишина Н. С. Торгова марка як фактор забезпечення конкурентоспроможності ТОВ «Хорольський завод дитячих продуктів харчування». В2В-Маркетинг: зб. наук. праць XVIІ Міжнар. наук.-практ. конференція. м. Київ, 14 груд. 2023. С. 60–61.
Зозульов О.В. Ринкові форми торговельної марки, їх соціально-психологічна природа та сутність активів. Маркетинг і реклама. 2015. № 5–6 (226–227). С. 52–55.
Кубишина Н.С., Голобородько А.М. Вплив торгової марки на конкурентоспроможність підприємства. Маркетинг в Україні: Матеріали міжнар. наук.-практ. конференція. м. Київ, 20 жовтня 2023 р. С. 254–255.
Мішустіна Т. Маркетингова концепція підтримки конкурентоспроможності торговельної марки машинобудівного підприємства. Ефективнаекономіка. 2016. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4558 (дата звернення: 10.12.2023).
Солнцев С.О., Бажеріна К.В., Гребньов Г.М. Управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах марочної та немарочної конкуренції : монографія. Київ : Політехніка, 2017. 204 с.
Чазов Є.В. Дослідження ринку дитячого харчування України. URL: http://global-national.in.ua/archive/8-2015/141.pdf. (дата звернення: 14.12.2023).
Aaker D. Aaker on Branding: 20 Principles That Drive Success Paperback. Morgan James Publishing, 2014. 220 р.
Porter M.E. Competitive Advantage. Free Press, 2004. 576 p.
Keller K., Kotler P. Marketing Management. Pearson Education, Limited, 2011. 816 p.
Food − Worldwide | Statista Market Forecast. Statista. URL: https://www.statista.com/outlook/cmo/food/worldwide (дата звернення: 14.12.2023).
Аналіз ринку дитячого харчування в Україні. Офіційний сайт маркетингової агенції Рro-consulting. URL: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-detskogo-pitaniya-v-ukraine-2014-god (дата звернення: 14.12.2023).
Аналітика Nielsen: як зростають продажі на ринку дитячого харчування України. Асоціація рітейлерів України – The profile association of retailmarketplayers. URL: https://rau.ua/novyni/nielsen-prodazhi-detskogo-pitaniya (дата звернення: 14.12.2023).
Gupta S. The impact of brand value on brand competitiveness. Journal of Business Research. 2020. Vol. 112. P. 210–222. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.02.033 (дата звернення: 14.12.2023).
Офіційний сайт компанії «Хорольський завод дитячих продуктів харчування». URL: https://www.malysh.ua/ (дата звернення: 14.12.2023).
Стан та перспективи галузі дитячого харчування. Офіційний сайт асоціації «Укрконсервмолоко». URL: https://babyexpo.ua/trands/suchasniy-stan-ta-perspektivi-rozvitku-galuzi-dityachogo-kharchuvannya/
Як працює Хорольський завод дитячих продуктів харчування під час війни. Дія. Бізнес Головна сторінка. URL: https://business.diia.gov.ua/ cases/eksport/ak-pracue-horolskij-zavod-ditacih-produktiv-harcuvanna-pid-cas-vijni (дата звернення: 14.12.2023).
Herasymova V. O., Ryezanov E. O. (2020) Konkurentospromozhnist pidpryyemstva: sutnist ta faktory vplyvu v suchasnykh umovakh [Enterprise competitiveness: essence and influencing factors in modern conditions]. Ekonomichnyy prostir – Economic space, no. 154, pp. 93–96.
Holoborodko A., Zozulov O. (December 21, 2021) Problemy posylennya konkurentnykh pozytsiy vitchyznyanykh torhovykh marok v umovakh dominuvannya transnatsionalnykh korporatsiy [Problems of strengthening the competitive positions of domestic brands in the conditions of the dominance of transnational corporations]. Marketing of innovations. Innovations in marketing : Materials of the International Scientific Internet Conference – arketing of innovations. Innovations in marketing: Materials of the International Scientific Internet Conference. m. Bielsko-Biala. Pp. 192–194.
Holoborodko A. M., Kubyshyna N. S. (December 14, 2023) Torhova marka yak faktor zabezpechennya konkurentospromozhnosti TOV «Khorolskyy zavod dytyachykh produktiv kharchuvannya» [Trademark as a factor in ensuring the competitiveness of "Khorolskiy Plant of Children's Food Products" LLC]. V2V-Marketynh: zb. nauk. prats XVII Mizhnar. nauk.-prakt. konferentsiya – B2B MARKETING: col. of science Proceedings XVIII International science and practice conference. M. Kyiv. Pp. 60–61.
Zozulov O. V. (2015) Rynkovi formy torhovelnoyi marky, yikh sotsialno-psykholohichna pryroda ta sutnist aktyviv [Market forms of a trademark, their socio-psychological nature and essence of assetsring the competitiveness of "Khorolskiy Plant of Children's Food Products" LLC]. Marketynh i reklama – Marketing and advertising, no. 5–6 (226–227), pp. 52–55.
Kubyshyna N. S., Holoborodko A. M. (October 20, 2023) Vplyv torhovoyi marky na konkurentospromozhnist pidpryyemstva [The influence of a trade mark on the competitiveness of an enterprise]. Marketynh v Ukrayini: Materialy mizhnar. nauk.-prakt. konferentsiya – Marketing in Ukraine: Materials of the international science-practice conference. M. Kyiv. Pp. 254–255.
Mishustina T. (2016) Marketynhova kontseptsiya pidtrymky konkurentospromozhnosti torhovelnoï marky mashynobudivnoho pidpryyemstva [Marketing concept of supporting the competitiveness of the trade mark of the machine-building enterprise]. Efektyvna ekonomika – Effective economy. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=4558 (accessed December 10, 2023).
Solntsev S. O., Bazherina K. V., Hrebnov H. M. (2017) Upravlinnya konkurentospromozhnistyu pidpryyemstva v umovakh marochnoï ta nemarochnoï konkurentsiï : monohrafiya [The influence of a trade mark on the competitiveness of an enterprise]. Kyiv : Politekhnika, 204 p.
Chazov Ye. V. (2015) Doslidzhennya rynku dytyachoho kharchuvannya Ukrayiny [Study of the market of children's nutrition in Ukraine]. Available at: http://global-national.in.ua/archive/8-2015/141.pdf (accessed December 14, 2023)
Aaker D. (2014) Aaker: 20 Principles That Drive Success Paperback. Morgan James Publishing, 220 р.
Porter M. E (2004) Competitive Advantage. Free Press, 576 p.
Keller K., Kotler P. (2011) Marketing Management. Pearson Education, Limited, 816 p.
Food – Worldwide | Statista Market Forecast. Statista. Available at: https://www.statista.com/outlook/cmo/food/worldwide. (accessed December 14, 2023).
Analiz rynka dytyachoho kharchuvannya v Ukraini [Analysis of the baby food market in Ukraine]. Ofitsialniy sayt marketynhovoyi ahentsiyi Rro-consulting – The official website of marketing agency-consulting. Available at: https://pro-consulting.ua/ua/issledovanie-rynka/analiz-rynka-detskogo-pitaniya-v-ukraine-2014-god (accessed December 14, 2023).
Analityka Nielsen: yak zrostayut prodazhi na rynku dytyachogo kharchuvannya Ukrainy [Nielsen analytics: how sales are growing in the Ukrainian baby food market]. Asotsiatsiya riteyleriv Ukrayiny – The profile association of retail market players. Available at: https://rau.ua/novyni/nielsen-prodazhi-detskogo-pitaniya (accessed December 14, 2023).
Gupta S. (2020) The impact of brand value on brand competitiveness. Journal of Business Research, vol. 112, pp. 210–222. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres (accessed December 14, 2023).
Ofitsialniy sayt kompanii «Khorolskyy zavod dytyachykh produktiv kharchuvannya» – Official website of the company "Khorolskiy Plant of Children's Food Products". Available at: https://www.malysh.ua/ (accessed December 14, 2023).
Stan ta perspektivi haluzi dytyachogo kharchuvannya. Ofitsialniy sayt assotsiatsiya «Ukrkonserv moloko» – Status and prospects of the baby food industry. The official website of the association is "Uk Konser Moloko". Available at: https://babyexpo.ua/trands/suchasniy-stan-ta-perspektivi-rozvitku-galuzi-dityachogo-kharchuvannya/ (accessed December 14, 2023).
Yak pratsyuye Khorolskyy zavod dytyachykh produktiv kharchuvannya pid chasviyny. How the Khorolskiy Children's Food Factory worked during the war. Diya. Biznes Holovna storinka – Action. Business Home. Available at: https://business.diia.gov.ua/cases/eksport/ak-pracue-horolskij-zavod-ditacih-produktiv-harcuvanna-pid-cas-vijni (accessed December 14, 2023).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.