ОРГАНІЗАЦІЙНО-УПРАВЛІНСЬКІ ТА ПРАВОВІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ МЕДІА БІЗНЕСУ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • Г. М. Дергачова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0003-3737-5394
  • Є. В. Дергачов Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-7238-2595

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.29.2024.308823

Ключові слова:

медіа бізнес, медіа підприємства, холдинг, онлайн-медіа

Анотація

У статті проведено аналіз сучасного стану медіа ринку в Україні, виокремлено тенденції функціонування медіа підприємств. Розвиток інформаційних технологій спричинив появу “нових” медіа, які на сьогодні отримали значну перевагу як у донесенні інформації, так і у формуванні громадської думки. Актуальність дослідження обумовлена тим, що медійні підприємства в сучасних умовах формують інформаційний простір, що у подальшому забезпечить умови для стабільного розвитку економіки країни та українських підприємств. Метою дослідження є аналіз сучасного стану медіа бізнесу, виокремлення організаційно – управлінських та правових аспектів функціонування медіа підприємств та окреслення проблемних моментів у здійсненні ними діяльності в сучасних умовах стрімкого розвитку технологій. Проаналізовано організаційно-правові форми створення медіа підприємств. Виокремлено переваги в організації холдингової форми медіа бізнесу як структури що здатна краще опиратися впливу дестабілізаційних чинників мобільно реагувати на зміну тенденцій інформаційного ринку. Виокремлено учасників медіа ринку відповідно до нового медіа законодавства та вимоги до них. Наголошено на критеріях, які дозволяють віднести видання до онлайн-медіа. Використання організаційно – управлінських та правових аспектів функціонування медіа бізнесу, на яких наголошено у публікації, носить практичну значущість як для впровадження в навчальний процес, так і в процесі управління медійними підприємствами.

Посилання

The results of the all-Ukrainian survey of KMIS for the consultative mission of the European Union in Ukraine. Available at: https://kiis.com.ua/?lang=ukr&cat=reports&id=1307&page=1&fbclid=IwAR3QKVvs3SthNnBLDZTKJO8Hyw_wGTImhLfpAXsyKQl28PWfXhZlsZbVkX0

Nedopytskyi M. Peculiarities of information business in Ukraine. Available at: http://journlib.univ.kiev.ua/index.php/index.php?act=article&article=1915

Register of media entities. Available at: https://webportal.nrada.gov.ua/derzhavnyj-reyestr-sub-yektiv-informatsijnoyi-diyalnosti-u-sferi-telebachennya-i-radiomovlennya/

Sukhorukova O., Kvasko A. (2022). The status and features of concentration research in the media industry. Economy and society, (39). Available at: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1408

Law of Ukraine "About media". Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2849-20#Text

Sukhorukova O., Grigorova Z., Kvasko A. (2023) Trends in the development of the domestic media industry. Problems of the systemic approach in the economy. No. 2 (91) Available at: https://ela.kpi.ua/server/api/core/bitstreams/bdd88abc-0f77-46e1-a88aa1561c90924c/content

Official website of the National Council of Television and Radio Broadcasting of Ukraine. Available at: https://webportal.nrada.gov.ua/olga-gerasym-yuk-reyestratsiya-onlajn-media-ye-dobrovilnoyu/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-15