РЕКЛАМА ТА СПОНСОРСТВО ЯК СКЛАДОВІ СПОРТИВНОГО МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.29.2024.308829Ключові слова:
маркетинг, спортивний маркетинг, бренд, спонсорство, реклама, спортсменАнотація
В статті розглянуто особливості концепції «Four P», як однієї із поширених спроб представлення структури маркетингу-mix. Охарактеризовано особливості роботи спортивного маркетингу та спортивної індустрії за власним набором принципів даної концепції. Визначено особливості спортивної реклами, як однієї із маркетингових стратегій просування продуктів і послуг, які пропонують спортивні організації, команди та бренди. Зазначено основні форми спортивної реклами. З’ясовано, що спортивне спонсорство на Олімпійських іграх, чемпіонатах світу та чемпіонатах Європи з футболу, та інших спортивних подіях є поширеною стратегією серед великих і малих брендів. Визначено роль спортивних зірок для розвитку спортивного маркетингу. На основі різноманітних джерел охарактеризовано переваги використання особи спортсмена у рекламі. Проаналізовано найбільші спортивні спонсорські угоди в історії. Визначено десятку діючих спортсменів, які отримують найбільші прибутки від реклами. З’ясовано, що сьогодні велика роль у просуванні брендів належить соціальним мережам.
Посилання
Сенишин О.С., Кривешко О.В. Маркетинг : навч. посібник. Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. 347 с.
Майбутнє спортивного маркетингу: 13 трендів, на які варто звернути увагу у 2024 році та надалі. URL: https://ua.tribuna.com/uk/blogs/creativesportshots/3094974-majbutnye-sportyvnogo-marketyngu-13-trendiv-na-yaki-varto-zver/?utm_source=copy (дата звернення: 29.05.2024).
Principles of Sport Marketing / Gary Bernstein (ed.). UK : Sagamore Publishing, 2015.
Shilbury D., Westerbeek H., Quick Sh., Funk D., Karg A. Strategic Sport Marketing. Allen & Unwin, 2014. 404 р.
Козин Л.В. Використання інструментів спортивного маркетингу в контексті формування лояльності спортивних вболівальників. Молодий вчений. 2017. № 6(46). С. 442–448.
Маслюківський М. Маркетинг футбольних клубів: основні методи просування бренду футбольних клубів. URL: https://naub.oa.edu.ua/2015/
Реклама в спорті. URL: https://ua.tribuna.com/uk/blogs/creativesportshots/3083358-reklama-v-sporti-abo-sportyvna-reklama-perevagy-vydy-strategiy/ (дата звернення: 30.05.2024).
Рекламні контракти в спорті: маленькі хитрощі великих брендів. URL: https://pravo.ua/reklamni-kontrakty-v-sporti-malenki-khytroshchi-velykykh-brendiv/ (дата звернення: 30.05.2024).
How does sports sponsorship actually work? URL: https://www.pitch.co.uk/news/how-does-sports-sponsorship-actually-work/ (дата звернення: 31.05.2024).
LVMH став найбільшим спонсором Олімпійських ігор 2024 року в Парижі. URL: https://www.ucsc.org.ua/lvmh-stav-najbilshym-sponsorom-olimpijskyh-igor-2024-roku-v-paryzhi/ (дата звернення: 01.06.2024).
Shank M., Lyberger M. Sports Marketing: A Strategic Perspective, 2014.
Konrad M. The Business of Sports: A Primer for Journalists. 2006.
Collet P., Fenton W. The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips, and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers. 2011.
The top 10 biggest sports sponsorship deals in history. URL: https://www.pitch.co.uk/news/the-top-10-biggest-sports-sponsorship-deals-in-history/ (дата звернення 02.06.2024).
The Top 10 Highest Endorsed Athletes And Their Brands. URL: https://blog.hollywoodbranded.com/the-top-10-highest-endorsed-athletes-and-their-brands (дата звернення: 02.06.2024).
Nike, Ronaldo, Real Madrid Generate Highest Sponsorship Value. URL: https://sports.yahoo.com/nike-ronaldo-real-madrid-generate-163414804.html (дата звернення: 02.06.2024).
Senyshyn O. S., & Kryveshko O. V. (2020). Marketing: education. manual. Lviv: Ivan Franko National University of Lviv. (in Ukrainian)
Maibutnie sportyvnoho marketynhu: 13 trendiv, na yaki varto zvernuty uvahu u 2024 rotsi ta nadali [The Future of Sports Marketing: 13 Trends to Watch in 2024 and Beyond]. Available at: https://ua.tribuna.com/uk/blogs/creativesportshots/3094974-majbutnye-sportyvnogo-marketyngu-13-trendiv-na-yaki-varto-zver/?utm_source=copy (accessed May 29, 2024).
Bernstein G. (ed.) (2015) Principles of Sport Marketing. UK: Sagamore Publishing.
Shilbury D., Westerbeek H., Quick Sh., Funk D., Karg A. (2014) Strategic Sport Marketing. Allen & Unwin.
Kozyn L. V. (2017) Vykorystannia instrumentiv sportyvnoho marketynhu v konteksti formuvannia loialnosti sportyvnykh vbolivalnykiv [Use of sports marketing instruments in the context of sports supporters loyality formation]. Molodyi vchenyi – Young Scientist. no. 6 (46), pp. 442–448 . (in Ukrainian)
Masliukivskyi M. Marketynh futbolnykh klubiv: osnovni metody prosuvannia brendu futbolnykh klubiv [Marketing of football clubs: basic methods for promoting the brand of football clubs]. Available at: https://naub.oa.edu.ua/2015
Reklama v sporti [Advertising in sports]. Available at: https://ua.tribuna.com/uk/blogs/creativesportshots/3083358-reklama-v-sporti-abo-sportyvna-reklama-perevagy-vydy-strategiy/ (accessed May 30, 2024).
Reklamni kontrakty v sporti: malenki khytroshchi velykykh brendiv [Advertising contracts in sports: small tricks of big brands]. Available at: https://pravo.ua/reklamni-kontrakty-v-sporti-malenki-khytroshchi-velykykh-brendiv/ (accessed May 30, 2024).
How does sports sponsorship actually work? Available at: https://www.pitch.co.uk/news/how-does-sports-sponsorship-actually-work/ (accessed May 31, 2024).
LVMH stav naibilshym sponsorom Olimpiiskykh ihor 2024 roku v Paryzhi [LVMH became the largest sponsor of the 2024 Olympic Games in Paris]. Available at: https://www.ucsc.org.ua/lvmh-stav-najbilshym-sponsorom-olimpijskyh-igor-2024-roku-v-paryzhi/ (accessed June 1, 2024).
Shank M., Lyberger M. (2014) Sports Marketing: A Strategic Perspective.
Konrad M. (2006) The Business of Sports: A Primer for Journalists.
Collet P., Fenton W. (2011) The Sponsorship Handbook: Essential Tools, Tips, and Techniques for Sponsors and Sponsorship Seekers.
The top 10 biggest sports sponsorship deals in history. Available at: https://www.pitch.co.uk/news/the-top-10-biggest-sports-sponsorship-deals-in-history/ (accessed June 2, 2024).
The Top 10 Highest Endorsed Athletes And Their Brands. Available at: https://blog.hollywoodbranded.com/the-top-10-highest-endorsed-athletes-and-their-brands (accessed June 2, 2024).
Nike, Ronaldo, Real Madrid Generate Highest Sponsorship Value. Available at: https://sports.yahoo.com/nike-ronaldo-real-madrid-generate-163414804.html (accessed June 2, 2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.