ГЕЙМІФІКАЦІЯ В БІЗ НЕСІ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.31.2024.319023Ключові слова:
гейміфікація, мотивація, управління персоналом, лояльність споживача, ігрові механіки, конкурентоспроможністьАнотація
Гейміфікація в бізнесі є одним із сучасних інструментів, який дозволяє підвищити ефективність, залученість і мотивацію учасників бізнес-процесів. Метою дослідження є вивчення сучасних підходів до використання ігрових механізмів в різних аспектах бізнесу та визначення їхньої практичної цінності для підвищення продуктивності праці, конкурентоспроможності та лояльності споживачів. Актуальність теми обумовлена необхідністю пошуку інноваційних рішень для адаптації до динамічних змін у бізнес-середовищі та збільшення рівня залученості цільової аудиторії. Методика дослідження базується на застосуванні кількісних і якісних підходів, включаючи аналіз успішних кейсів, гейміфікованих бізнес-процесів та оцінювання їх ефективності. У роботі використано методи спостереження, узагальнення та аналізу підвищення обізнаності у впровадженні гейміфікаційних елементів у бізнес- процеси діяльності компаній. Це дозволило визначити ключові чинники успішності гейміфікації та виявити можливості її інтеграції в різні бізнес-моделі. За результатами дослідження було доведено, що гейміфікація сприяє підвищенню продуктивності працівників, їх мотивації та задоволеності роботою. Застосування ігрових механік у маркетингу дозволяє залучити нових клієнтів і збільшити рівень їх лояльності до бренду. У виробничих процесах гейміфікація покращує командну роботу та сприяє оптимізації виконання завдань. Одним із ключових результатів є формулювання рекомендацій щодо ефективного впровадження гейміфікації залежно від специфіки бізнесу, що включає вибір ігрових механік, адаптацію до корпоративної культури та оцінювання результатів впровадження. Практична значущість результатів дослідження полягає у можливості їх застосування для оптимізації бізнес-процесів, підвищення рівня залученості клієнтів та працівників, а також покращення конкурентоспроможності компаній. Рекомендації, запропоновані в роботі, можуть бути використані для розробки індивідуальних гейміфікованих стратегій, які враховують специфіку галузі та особливості цільової аудиторії. Це дозволяє бізнесу ефективно адаптуватися до сучасних викликів і забезпечити стійкий розвиток.
Посилання
Verbivska L., & Blesko N. (2024). Gamification as an innovative approach to training and development of enterprise. Market Infrastructure, no. (78). DOI: https://doi.org/10.32782/infrastruct78-20
Will chatbots replace humans? No, but they’ll need to learn how to work together! Sinch Engage. Available at: https://engage.sinch.com/blog/will-chatbots-replace-humans-customer-service/
Christopher C. (2011). Gamification by design: Implementing game mechanics in web and mobile apps. O'Reilly Media. Available at: https://books.google.com.ua/books?id=Hw9X1miVMMwC&printsec=copyright&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Werbach Kevin, Hunter Dan (2012). For the win: How game thinking can revolutionize your business. Wharton Digital Press. Available at: https://www.scribd.com/document/491758384/Kevin-Werbach-Dan-Hunter-For-the-Win-How-Game-Thinking-Can-Revolutionize-Your-Business-Wharton-Digital-Press-2012?language_settings_changed=English
19 gamification trends for 2021-2025: Top stats, facts & examples. (б. д.). Growth Engineering. Available at: https://www.growthengineering.co.uk/19-gamification-trends-for-2022-2025-top-stats-facts-examples/#market-trends
Heimifikatsiia: Yak zaluchaty audytoriiu za dopomohoiu ihor - Bloh Depositphotos. Blog Depositphotos. Available at: https://blog.depositphotos.com/ua/gejmifikatsiya-u-marketyngu.html
Heimifikatsiia v biznesi: Yak hra dopomahaie zaluchaty kliientiv ta mnozhyty prybutok – Bloh pro email ta internet-marketinh. (b. d.). Bloh pro email ta internet-marketinh. Available at: https://sendpulse.ua/blog/gamification-for-business-and-sales
Heimifikatsiia yak zasib pidvyshchennia motyvatsii uchniv do navchannia Classtime. Available at: https://www.classtime.com/blog/heymifikatsiya-zasib-pidvyshchennya-motyvatsiyi/
Stvoriuite stiikyi sposib zhyttia. BetterMe. Wellness Platform. Available at: https://betterme.world/ua/product/healthcoaching
Ukrainska Reprezent daie spivrobitnykam koiny za vyvchennia novykh skiliv. Vony tratiat yikh na svoi potreby – knyhy, yizhu abo vykhidnyi. AIN. Novyny IT i biznesu v Ukraini. AIN.ua. Available at: https://ain.ua/ru/2019/08/12/gejifikacija-obuchenija-reprezent/
Monobank – bank u telefoni. Kredytna kartka za 2 khvylyny. (d. b.). monobank – mobilnyi bank. Available at: https://monobank.ua/
Ofitsiinyi sait «Silpo». Available at: https://silpo.ua/about/mobileapp
What are gamification features. (d. b.). Spinify. Available at: https://spinify.com/blog/gamification-features/
Heimifikatsiia u biznesi: Osnovni tekhniky ta pryklady vykorystannia. Bazilik Media. Available at: https://bazilik.media/hejmifikatsiia-u-biznesi-osnovni-tekhniky-ta-pryklady-vykorystannia/
Realnyi keis: Yak vprovadyty heimifikatsiiu vnutrishnikh protsesiv i navishcho. Work.ua – sait poshuku roboty No. 1 v Ukraini. Available at: https://www.work.ua/articles/work-in-team/2502/
Kyivstar zapuskaie vlasnu hru dlia abonentiv peredplaty Ofitsiinyi sait kompanii «Kyivstar». Available at: https://kyivstar.ua/news/id181020231800
Tosim – Simi. Holovna – Tosim. Available at: https://sim23.ua/to-sim/
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.