МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ЦИФРОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ НА ПІДПРИЄМСТВАХ РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ: ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.31.2024.319024Ключові слова:
цифровий менеджмент, цифровий ресторанний менеджмент, CRM-системи, Big Data, система цифрового менеджменту, ефективність управління, моделювання системи цифрового менеджментуАнотація
Стаття присвячена дослідженню та всебічному аналізуванні теоретичних аспектів моделювання системи менеджменту в ресторанній сфері. Методика дослідження полягає в аналізуванні ключових підходів в наявних інформаційних ресурсах відносно наукових поглядів у даній та суміжних галузях, а також комплексному систематизуванні й порівнянні різних ключових складових проблематики у формуванні ефективності системи управління. У статті узагальнено основні та похідні функції трактування поняття менеджменту їхній вплив на соціум. Систематизовано HR-менеджмент, виробничий менеджмент та сервісний менеджмент, як ключові вектори ресторанного управління. Стверджено залежність цифрової компоненти та сфери гостинності через триєдину складову людини. Сформовано систему цифрового менеджменту на базі передових чинників формування ефективної діяльності через призму менеджерських задач. Результати дослідження полягають у визначенні п’яти структурних елементів становлення системи цифрового менеджменту та їх можливостей у загальній оптимізації господарської діяльності ресторанної галузі. Практична значущість полягає в обґрунтованому доведенні ефективності проведеного дослідження та подальшій йому можливості впроваджувати результати цього аналізу в певних аспектах своєї діяльності або в цілому у конкретних закладах, застосовуючи найбільш влучні та ефективні методи та інструменти цифрових рішень для максимізації конкурентної позиції підприємств та їх взаємозв’язку із зовнішнім світом та власних внутрішніми бізнес-процесами.
Посилання
Андренко І., Кравець О., Писаревський І. Менеджмент готельно-ресторанного господарства: підручник. Харків : ХНУМГ, 2014. 431 с.
Баранова Д.В. Менеджмент в рестранному бізнесі. Менеджмент XXI століття: сучасні моделі, стратегії, технології: ІІІ Всеукр. науково-практ. Інтернет-конф., зб. наук. пр., м. Вінниця, 21 жовт. 2016 р. Вінниця, 2016. С. 740–742.
Келлі К. Невідворотне. 12 технологій, що формують наше майбутнє. Київ : Наш Формат, 2018. 364 с.
Кравцов С.С. Система операційного менеджменту ресторану: структура та вимоги до розробки. Ефективна економіка. 2018. № 6. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6416 (дата звернення 12.12.2024)
Ляшенко В.І. Цифрова модернізація економіки України як можливість проривного розвитку : монографія / ред.: В.І. Ляшенко, О.С. Вишневський. Київ : НАН України, Ін-т економіки пром-сті., 2018. 252 с.
Системи управління клієнтським досвідом. Ощадбанк. 2019. URL: https://www.oschadbank.ua/blog/systemy-upravlinnya-kliyentskym-dosvidom (дата звернення: 12.12.2024).
Стейнер К. Тотальна автоматизація. Як комп'ютерні алгоритми змінюють світ. Київ : Наш Формат, 2018. 280 с.
Фостолович В., Боцян Т. Місце цифрових трендів в сфері готельно-ресторанного бізнесу. Економіка. Управління. Інновації. 2022. № 2(31). URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001374232 (дата звернення: 12.12.2024).
Шатун В.Т. Основи менеджменту. Миколаїв : МДГУ ім. Петра Могили, 2006. 376 с.
Bloomberg J. Digitization, digitalization, and digital transformation: confuse them at your peril. Intellyx. 2018. URL: https://intellyx.com/2018/04/29/digitization-digitalization-and-digital-transformation-confuse-them-at-your-peril/ (дата звернення: 12.12.2024).
Drucker P. The practice of management. The practice of management: Routledge, 2012. 368 p. URL: https://doi.org/10.4324/9780080942360 (дата звернення: 12.12.2024).
Andrenko I., Kravets O., & Pysarevskyi I. (2014). Management of hotel and restaurant business. Kharkiv: KhNUMG.
Baranova D. V. (October 21, 2016). Management in the restaurant business. In Management of the 21st century: Modern models, strategies, technologies. Vinnytsa. Pp. 740–742.
Kelly K. (2018). The inevitable: Understanding the 12 technological forces that will shape our future. Kyiv: Nash Format.
Kravtsov S. S. (2018). The operational management system of a restaurant: Structure and requirements for development. Efficient Economy, no. (6). http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6416
Lyashenko V. I. (2018). Digital modernization of Ukraine’s economy as an opportunity for breakthrough development / V. I. Lyashenko & O. S. Vyshnevskyi, Eds. Kyiv: NAS of Ukraine, Institute of Industrial Economics.
Customer experience management systems. Oschadbank. (2019), Available at: https://www.oschadbank.ua/blog/systemy-upravlinnya-kliyentskym-dosvidom
Steiner C. (2018). Automate this: How algorithms came to rule our world. Kyiv:Nash Format.
Fostolovych V., & Botsian T. (2022). The role of digital trends in the hotel and restaurant business. Economics. Management. Innovations, no. (2(31)). http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001374232
Shatun V. T. (2006). Fundamentals of management. Mykolaiv: MDGU named after Petro Mohyla.
Bloomberg J. (2018). Digitization, digitalization, and digital transformation: Confuse them at your peril. Intellyx. https://intellyx.com/2018/04/29/digitization-digitalization-and-digital-transformation-confuse-them-at-your-peril/
Drucker P. (2012). The practice of management. Routledge. DOI: https://doi.org/10.4324/9780080942360
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.