ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ РЕКЛАМИ: СВІТОВИЙ ДОСВІД ТА ВІТЧИЗНЯНІ РЕАЛІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.32.2025.328554

Ключові слова:

ринок реклами, цифрові технології, стратегія, обґрунтування маркетингових рішень, управління, інтернет-маркетинг

Анотація

Визначено необхідність пошуку нестандартних рішень в рекламній діяльності, що спираються на сучасні технології та новації, які сприяють динамічному розвитку світового рекламного ринку. Встановлено, що основним трендом його розвитку є акцент на технологічності та цифрових новаціях, що підвищує складність рекламного процесу, трансформуючи бізнес-моделі та стратегію підприємств. Досліджено основні тренди в сфері використання сучасних рекламних технологій та виділено закордонні практики, які представляють інтерес для вітчизняного бізнесу. Проаналізовано основні тенденції на рекламному ринку України. Сфокусовано увагу на активному розвитку сегменту цифрової реклами та застосуванні новітніх рекламних технологій. Зазначено, що запровадження цифрових новацій в рекламній сфері потребує відповідного технологічного забезпечення (програмного, технічного, інфраструктурного тощо).

Посилання

Яловега Н. Аналіз ефективності інтернет-реклами: нові методики вимірювання та оцінки результатів. Економіка та суспільство. 2023. № 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-52

Aaker D. Leveraging the corporate brand. California management review. 2014. № 46 (3). Р. 6-18.

Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan, 2007. 160 p.

Kotler Ph., Pförtsch W. B2B Brand Management. Springer; Softcover reprint of hardcover; 1st ed., 2006. 376 р.

Бєлозерцев В., Катан В., Оніані Г., Петрусенко М. Вплив рекламних кампаній на споживацькі вподобання: теоретичний аспект. Development Service Industry Management. 2024. № 2. С. 31-34.

Дибчук Л., Головчук Ю., Пчелянська Г. Класифікація реклами та її практичне значення у підвищенні ефективності управління поведінкою споживачів. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2021, № 6(2). С. 204-210.

Григорова З. Розвиток рекламного ринку України в умовах кризи. Причорноморські економічні студії. 2023. Вип. 79. С. 87-92.

Ромат Є. Моделювання репутації підприємства засобами маркетингу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 21 (Ч.2). С. 74-77.

Juska J. M. Integrated Marketing Communication. Advertising and Promotion in a Digital World. New York : Routledge, 2021. 330 р.

Pepels W. Marketing Communications. Berlin, 2021. 326 р.

Чернишова Л. Світовий ринок реклами: основні тенденції розвитку. Інфраструктура ринку. 2021. Вип. 56. С. 21-25.

Авраменко Н., Архипова Т. Інтернет-реклама як інструмент цифрового маркетингу підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2023. № 3. С. 63-67.

Юрченко О. Ринок інтернет-реклами в Україні: сучасний стан та основні тенденції розвитку. International Scientific Journal “Internauka”. 2023. № 10. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-10

Advertising spending worldwide from 2022 to 2024. URL: https://www.statista.com/statistics/272850/global-advertising-forecast/

(дата звернення 11.02.2025).

The State of Advertising Spending Worldwide in 2024. URL: https://onaudience.com/advertising-spending-worldwide-2024 (дата звернення 11.02.2025).

Руденко М.В., Кирилюк Є.М., Хуторна М.Є. Цифровізація: маркетингові тренди та платформи реалізації. Науковий вісник Одеського національного економічного університету. 2022. № 5-6 (294-295). С. 80-88.

Оновлені прогнози розвитку рекламно-комунікаційного ринку України 2024. URL: https://vrk.org.ua/news-events/2024/updated-forecasts2024.html (дата звернення 12.01.2025).

Ialoveha, N. (2023). Analiz efektyvnosti internet-reklamy: novi metodyky vymiriuvannia ta otsinky rezultativ [Analysis of the effectiveness of Internet advertising: new methods for measuring and evaluating results]. Ekonomika ta suspilstvo, 57. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-52 (in Ukrainian)

Aaker, D. (2014). Leveraging the corporate brand. California management review, 46 (3), 6-18.

Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan, 160 p.

Kotler, Ph., Pförtsch, W. (2006). B2B Brand Management. Springer; Softcover reprint of hardcover; 1st ed., 376 р.

Bielozertsev, V., Katan, V., Oniani, H. & Petrusenko, M. (2024). Vplyv reklamnykh kampanii na spozhyvatski vpodobannia: teoretychnyi aspekt [The impact of advertising campaigns on consumer preferences: a theoretical aspect]. Development Service Industry Management, no. 2, pp. 31-34. (in Ukrainian)

Dybchuk, L, Holovchuk, Yu. & Pchelianska, H. (2021). Klasyfikatsiia reklamy ta yii praktychne znachennia u pidvyshchenni efektyvnosti upravlinnia povedinkoiu spozhyvachiv [The classification of advertising is also practically important in determining the effectiveness of behavior management]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 6 (2), pp. 204-210. (in Ukrainian)

Hryhorova, Z. (2023). Rozvytok reklamnoho rynku Ukrainy v umovakh kryzy [Development of the advertising market of Ukraine in the midst of the crisis]. Prychornomorski ekonomichni studii, no. 79, pp. 87-92. (in Ukrainian)

Romat, Ye. (2018). Modeliuvannia reputatsii pidpryiemstva zasobamy marketynha [Modeling reputation with marketing resources]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, no. 21 (2), pp. 74-77. (in Ukrainian)

Juska, J. M. (2021). Integrated Marketing Communication. Advertising and Promotion in a Digital World. New York : Routledge, 330 р.

Pepels, W. (2021). Marketing Communications. Berlin, 326 р.

Chernyshova, L. (2021). Svitovyi rynok reklamy: osnovni tendentsii rozvytku [The advertising market: the main trends of development. Infrastructure market]. Infrastruktura rynku, no. 56, pp. 21-25. (in Ukrainian)

Avramenko, N. & Arkhypova, T. (2023). Internet-reklama yak instrument tsyfrovoho marketynhu pidpryiemstva [Internet advertising as a tool for digital marketing]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, no. 3, pp. 63–67. (in Ukrainian)

Iurchenko, O. (2023). Rynok internet-reklamy v Ukraini: suchasnyi stan ta osnovni tendentsii rozvytku [The market of Internet advertising in Ukraine: the main trends of marketing]. International Scientific Journal “Internauka”, no. 10. DOI: https://doi.org/10.25313/2520-2294-2023-10 (in Ukrainian)

Advertising spending worldwide from 2022 to 2024. Available at: https://www.statista.com/statistics/272850/global-advertising-forecast/ (accessed February 11, 2025).

The State of Advertising Spending Worldwide in 2024. Available at: https://onaudience.com/advertising-spending-worldwide-2024 (accessed February 11, 2025).

Rudenko, M., Kyrylyuk, E., Khutorna, M. (2022) Tsyfrovizatsiya: marketynhovi trendy ta platformy realizatsiyi [Digitalization: marketing trends and implementation platforms]. Naukovyy visnyk Odesʹkoho natsionalʹnoho ekonomichnoho universytetu. no. 5-6 (294-295), pp. 80-88. (in Ukrainian)

VRK. (2024). Onovleni prohnozy rozvytku reklamno-komunikatsiinoho rynku Ukrainy 2024. Available at: https://vrk.org.ua/news-events/2024/updated-forecasts2024.html (accessed January 12, 2025). (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-15