ВПРОВАДЖЕННЯ ГЕНЕРАТИВНИХ МОДЕЛЕЙ МАШИННОГО НАВЧАННЯ ДЛЯ ПОГЛИБЛЕННЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.32.2025.328556

Ключові слова:

персоналізація, генеративні моделі машинного навчання, бренд, цільова аудиторія, маркетингові комунікації

Анотація

Стаття присвячена дослідженню можливостей поглиблення персоналізації як напряму маркетингової діяльності для мінімізації різниці в очікуваннях підприємств і споживачів. Проведено та систематизовано категоріальний аналіз поняття «персоналізований маркетинг» і розглянуто розвиток дискурсу в галузі штучного інтелекту (ШІ). Досліджено актуальний стан рівня впровадження персоналізації серед брендів. Акцентовано увагу на тому, що бренди й авдиторії мають різне бачення персоналізації, що призводить до розриву в очікуваннях обох сторін, а також сприяє зниженню рівня задоволення споживачів від маркетингових активностей. Досліджено можливості генеративних моделей машинного навчання як інструменту посилення персоналізації завдяки їхнім можливостям обробки великих масивів даних і прогнозування поведінки споживачів. Зроблено висновок, що персоналізація наразі виступає одним з ключових напрямів маркетингової діяльності підприємства, а генеративні моделі машинного навчання слід віднести до переліку інструментів для синхронізації сприйняття персоналізації між брендами й авдиторіями. Крім того, висунуто гіпотезу щодо можливостей оптимізації маркетингових витрат за рахунок імплементації розробок у галузі ШІ у діяльність відповідних відділів підприємств.

Посилання

Akilkhanov A. AI And Personalization In Marketing. Forbes. 2024. URL: https://www.forbes.com/councils/forbescommunicationscouncil/2024/01/05/ai-and-personalization-in-marketing/ (дата звернення: 17.02.2025).

Arora N., Ensslen D., Fiedler L., Liu W. W., Robinson K., Stein E., Schüler G. The value of getting personalization right—or wrong—is multiplying. McKinsey & Company. 2021. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-value-of-getting-personalization-right-or-wrong-is-multiplying (дата звернення: 17.02.2025).

Berry L. L., Parasuraman A. Marketing Services: Competing Through Quality. The Free Press, 1991. 133 с.

Gradus Research. Використання штучного інтелекту у сфері маркетингу. Gradus Research. 2024. URL: https://gradus.app/uk/open-reports/use-artificial-intelligence-marketing/ (дата звернення: 20.02.2025).

Jack Morton. Unlock the Future of Brand Experience with Insights on Consumer Trust and Personalization. Jack Morton. 2024. URL: https://jackmorton.com/pov/unlock-the-future-of-brand-experience-with-insights-on-consumer-trust-and-personalization/ (дата звернення: 23.02.2025).

Keller K. L. Strategic Brand Management. Pearson Education, Inc., 2013. 590 с.

Kotler P. Marketing Management: Analysis, Planning, and Control. Prentice Hall, Inc., 1994. 628 с.

McKinsey & Company. The state of AI: How organizations are rewiring to capture value. McKinsey & Company. 2024. URL: https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/the-state-of-ai-2024 (дата звернення: 20.02.2025)

OpenAI. Introducing ChatGPT. OpenAI. 2022. URL: https://openai.com/index/chatgpt/ (дата звернення: 13.02.2025).

Peppers D., Rogers M. Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. John Wiley & Sons, Inc., 2004. 528 с.

Peppers D., Rogers M. The one-to-one future. Double Day Publications, 1997. 429 с.

Reichheld F. The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits, and Lasting Value. Harvard Business Press, 2001. 323 с.

Twilio Segment. State of Personalization Report 2021. Twilio Segment. 2021. URL: https://segment.com/state-of-personalization-report-2021/ (дата звернення: 15.02.2025).

Twilio Segment. State of Personalization Report 2024. Twilio Segment. 2024. URL: https://segment.com/state-of-personalization-report/ (дата звернення: 15.02.2025).

Wright, G. Consumers personalized marketing engagement. Smart Insights. 2024. URL: https://www.smartinsights.com/ecommerce/web-personalisation/consumers-personalized-marketing-engagement/ (дата звернення: 18.02.2025).

Akilkhanov, A. (2024). AI and Personalization in Marketing. Forbes. Available at: https://www.forbes.com/councils/forbescommunicationscouncil/2024/01/05/ai-and-personalization-in-marketing/ (accessed February 17, 2025).

Arora, N., Ensslen, D., Fiedler, L., Liu, W. W., Robinson, K., Stein, E., & Schüler, G. (2021). The value of getting personalization right—or wrong—is multiplying. McKinsey & Company. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/growth-marketing-and-sales/our-insights/the-value-of-getting-personalization-right-or-wrong-is-multiplying (accessed February 17, 2025).

Berry, L. L., & Parasuraman, A. (1991). Marketing Services: Competing Through Quality. The Free Press.

Gradus Research. Vykorystannia shtuchnoho intelektu u sferi marketynhu [Use of artificial intelligence in marketing]. Gradus Research. 2024. Available at: https://gradus.app/uk/open-reports/use-artificial-intelligence-marketing/ (accessed February 20, 2025).

Jack Morton. Unlock the Future of Brand Experience with Insights on Consumer Trust and Personalization. Jack Morton. 2024. Available at: https://jackmorton.com/pov/unlock-the-future-of-brand-experience-with-insights-on-consumer-trust-and-personalization/ (accessed February 23, 2025).

Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management. Pearson Education, Inc.

Kotler, F. (1994). Marketing Management: Analysis, Planning, and Control. Prentice Hall, Inc.

McKinsey & Company. The state of AI: How organizations are rewiring to capture value. McKinsey & Company. 2024. Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/quantumblack/our-insights/the-state-of-ai-2024 (accessed February 20, 2025).

OpenAI. Introducing ChatGPT. OpenAI. 2022. Available at: https://openai.com/index/chatgpt/ (accessed February 13, 2025).

Peppers, D., & Rogers, M. (2004). Managing Customer Relationships: A Strategic Framework. John Wiley & Sons, Inc.

Peppers, D., & Rogers, M. (1997). The one-to-one future. Double Day Publications.

Reichheld, F. F. (2001). The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind Growth, Profits, and Lasting Value. Harvard Business Press.

Twilio Segment. State of Personalization Report 2021. Twilio Segment. 2021. Available at: https://segment.com/state-of-personalization-report-2021/ (accessed February 15, 2025).

Twilio Segment. State of Personalization Report 2024. Twilio Segment. 2024. Available at: https://segment.com/state-of-personalization-report/ (accessed February 15, 2025).

Wright, G. (2024). Consumers personalized marketing engagement. Smart Insights. Available at: https://www.smartinsights.com/ecommerce/web-personalisation/consumers-personalized-marketing-engagement/ (accessed February 18, 2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-15