СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РИНКУ СИСТЕМ АВТОМАТИЗАЦІЇ МАРКЕТИНГУ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.32.2025.328559Ключові слова:
автоматизація маркетингу, системи автоматизації маркетингу, бізнес-процес, B2B, B2C, програмне забезпеченняАнотація
У поданому досліджені запропоновано вирішення актуальної проблеми маркетингу у сфері формування системи автоматизації маркетингу. Метою дослідження є комплексний аналіз основних продуктів лідерів світового ринку систем автоматизації маркетингу, що дозволить виділити найбільш перспективні з них з точки зору практичної реалізації. Методика дослідження. Для досягнення мети дослідження було використано комплексний підхід, що включає аналіз академічної літератури (понад 20 наукових джерел, присвячених сучасним підходам, проблемам та перспективам формування системи автоматизації маркетингу), аналітичних та статистичних досліджень, а також синтез і оцінку ключових тенденцій та перспектив розвитку ринку систем автоматизованого маркетингу (у тому числі на основі аналізу практичних кейсів окремих компаній). При здійсненні комплексного аналізу основних підходів до визначення тенденцій ринку систем автоматизації маркетингу використано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження, зокрема системний та функціональний метод – для визначення ключових понять дослідження; метод кейс-стаді – для дослідження конкретних прикладів використання штучного інтелекту у САМ на прикладі конкретних бізнес-організацій. Результати. Доведено, що на сьогодні загальним трендом, що зумовлює і підживлює розвиток ринку систем автоматизації маркетингу, є інтеграція до функціоналу MAP інструментів ABM, розширеного управління лідами, прогностичної аналітики та звітності на базі ШІ, управління кампаніями, здійснення доставки контенту на мобільні пристрої, підтримки email-маркетингу, маркетингу у соціальних мережах та багато іншого. Також показано, що ключовим трендом розвитку ринку зараз і в найближчій перспективі є широка і всеосяжна інтеграція у більшість функцій систем автоматизації маркетингу ШІ та машинного навчання. Практична значущість результатів дослідження полягає у тому, що визначені ключові тренди розвитку ринку систем автоматизації маркетингу допоможуть компанія краще орієнтуватися та обирати найбільш перспективні продукти лідерів зазначеного ринку.
Посилання
MarTech Replacement Survey 2024. MarTech.org. Available at: https://martech.org/wp-content/uploads/2024/09/2024-MarTech-Replacement-Survey.pdf (accessed January 13, 2025).
Marketing Automation Market. Market.us. (September 2024). Available at: https://market.us/report/marketing-automation-market/ (accessed January 13, 2025).
Stone M., Aravopoulou E., Stott R., Parnell B. D., Machtynger J., Foss B., Machtynger L. (2021) The evolution of business models of information and communication technology suppliers. The Bottom Line. vol. 34, no. 1, pp. 1–19.
Stone M., Woodcock N. (2021) Developments in B to B and B to C Marketing and Sales Automation Systems. Journal of Business-to-Business Marketing. vol. 28(2). рр. 203–222. DOI: https://doi.org/10.1080/1051712X.2021.1920702 (accessed January 13, 2025).
Potwora M., Vdovichena O., Semchuk D., Lipych L., Saienko V. (2024) The Use of Artificial Intelligence in Marketing Strategies: Automation, Personalization and Forecasting. Journal of Management World. no. 2, рр. 41–49. DOI: https://doi.org/10.53935/jomw.v2024i2.275
Venkatesan R., Lecinski J. (2021) The AI marketing canvas: A five-stage road map to implementing artificial intelligence in marketing. Palo Alto :Stanford University Press, 272 p.
Nair K., Gupta R. (2021) Application of AI technology in modern digital marketing environment. World Journal of Entrepreneurship, Managementand Sustainable Development. vol. 17(3). рр. 318–328. DOI: https://doi.org/10.1108/wjemsd-08-2020-0099
Customer Engagement and AI. Ascend2, November 2023. Available at: https://ascend2.com/wp-content/uploads/2023/11/Customer-Engagement-and-AI-Survey-Summary-Report-November-2023.pdf (accessed January 13, 2025).
The economic potential of generative AI: The next productivity frontier. McKinsey & Company. (June 14, 2023). Available at: https://www.mckinsey.com/capabilities/mckinsey-digital/our-insights/the-economic-potential-of-generative-ai-the-next-productivity-frontier#introduction (accessed January 13, 2025).
The State of Marketing Automation in the Age of AI. Keys to marketing success and B2B growth in 2024 and beyond. Research Report. Adobe. (2024). Available at: https://business.adobe.com/content/dam/dx/us/en/resources/reports/the-state-of-marketing-automation/the-state-of-marketing-automation-refresh.pdf (accessed January 13, 2025).
Rethinking ABM: Outperforming the Market in the World of AI. 2023 Global State of Account-Based Marketing. Available at: https://abmleadershipalliance.com/ebook/abm-2023-benchmark-study/ (accessed January 13, 2025).
HubSpot Marketing Hub. Available at: https://www.hubspot.com/products/marketing?hubs_content=www.hubspot.com%2F&hubs_content-cta=nav-software-marketing (accessed February 13, 2025).
Adobe Marketo Engage. Available at: https://business.adobe.com/ua/products/marketo.html (accessed February 13, 2025).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.