СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ СТРАТЕГІЇ В УПРАВЛІННІ ІННОВАЦІЙНИМИ ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ У РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.33.2025.335896

Ключові слова:

стратегія, стратегічне управління, інновація, інноваційний менеджмент, ринкове середовище, менеджмент організацій

Анотація

Запровадження на прикладному рівні здобутків технологічного прогресу, позитивних ефектів від автоматизації та трендів індустрії 4.0 є неможливим без пошуку інновацій, придатних для підвищення рівня ефективності діяльності підприємств у процесі їх стратегічного розвитку. Метою дослідження є узагальнення характеристик змістової сутності поняття стратегії в управлінні інноваційними процесами на підприємствах у ринковому середовищі задля формалізації інформаційного ресурсу для менеджменту підприємств, які перебувають на етапі розроблення власних стратегій інноваційного розвитку. У дослідженні були використані методи синтезу, аналізу, систематизації, узагальнення. Проаналізовано класичні підходи та наукові школи стратегічного та інноваційного менеджменту, доведено важливість синергетичного зв’язку між цими напрямами управлінської діяльності на теоретико-методичному та прикладному рівнях.

Посилання

Бойко О. В., Ковальчук Н. А. Особливості формування інноваційної стратегії підприємств на засадах маркетингу. Економічні науки. Сер. : Економіка та менеджмент. 2011. Вип. 8. С. 32–37.

Зикіна В. О. Оцінювання ефективності формування стратегії інноваційної діяльності машинобудівних підприємств. Держава та регіони. Сер. : Економіка та підприємництво. 2013. № 2. С. 119–122.

Ковтун О. І. Імператив інноваційної стратегії в системі управління конкурентоспроможністю для вітчизняних підприємств в умовах перманентної кризи національної економіки. Вісник Сумського державного університету. Сер. : Економіка. 2013. № 1. С. 86–101.

Лисенкова Н. В. Стратегічний контролінг як пріоритетна функція стратегічного управління інноваційної діяльності. Актуальні проблеми державного управління. 2012. № 1. С. 175–180.

Львова Ю. Г. Інтелектуальна власність як засадничий елемент інноваційної стратегії машинобудівних підприємств. Вісник Донецького університету економіки та права. 2012. № 2. С. 163–170.

Македон В. В., Рубець Д. С. Стратегічний інноваційний розвиток підприємств: теорія та методологія. Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Технічний прогрес та ефективність виробництва. 2013. № 45. С. 75–86.

Семенюк О. М. Необхідність формування інноваційної стратегії розвитку промислових підприємств. Економічний форум. 2013. № 3. С. 139–144.

Сігуа В. Т. Використання механізму трансляції в процесі формування ефективних стратегій інноваційного розвитку підприємств. Економіка розвитку. 2013. № 3. С. 76–78.

Терьошкіна Н. Є. Кризові механізми та інноваційна стратегія. Економічні інновації. 2013. Вип. 53. С. 277–285.

Янковець Т. М. Класифікація інновацій з метою стратегічного управління підприємствами легкої промисловості. Вісник Київського національного університету технологій та дизайну. 2009. № 6. С. 213–220.

Boiko O. V., Kovalchuk N. A. (2011). Osoblyvosti formuvannia innovatsiinoi stratehii pidpryiemstv na zasadakh marketynhu [Features of the formation of an innovative strategy of enterprises based on marketing]. Ekonomichni nauky. Ser. : Ekonomika ta menedzhment – Economic Sciences. Series: Economics and Management, No. 8, pp. 32–37.

Zykina V. O. (2013). Otsiniuvannia efektyvnosti formuvannia stratehii innovatsiinoi diialnosti mashynobudivnykh pidpryiemstv [Evaluating the effectiveness of forming an innovative activity strategy of machine-building enterprises]. Derzhava ta rehiony. Ser. : Ekonomika ta pidpryiemnytstvo – State and Regions. Series: Economics and Entrepreneurship, No. 2, pp. 119–122.

Kovtun O. I. (2013). Imperatyv innovatsiinoi stratehii v systemi upravlinnia konkurentospromozhnistiu dlia vitchyznianykh pidpryiemstv v umovakh permanentnoi kryzy natsionalnoi ekonomiky [The imperative of innovative strategy in the competitiveness management system for domestic enterprises in the conditions of a permanent crisis of the national economy]. Visnyk Sumskoho derzhavnoho universytetu. Ser. : Ekonomika – Bulletin of Sumy State University. Series: Economics, No. 1, pp. 86–101.

Lysenkova N. V. (2012). Stratehichnyi kontrolinh yak priorytetna funktsiia stratehichnoho upravlinnia innovatsiinoi diialnosti [Strategic controlling as a priority function of strategic management of innovation activity]. Aktualni problemy derzhavnoho upravlinnia – Topical Issues of Public Administration, No. 1, pp. 175–180.

Lvova Yu. H. (2012). Intelektualna vlasnist yak zasadnychyi element innovatsiinoi stratehii mashynobudivnykh pidpryiemstv [Intellectual property as a fundamental element of the innovative strategy of machine-building enterprises]. Visnyk Donetskoho universytetu ekonomiky ta prava – Bulletin of Donetsk University of Economics and Law, No. 2, pp. 163–170.

Makedon V. V., Rubets D. S. (2013). Stratehichnyi innovatsiinyi rozvytok pidpryiemstv: teoriia ta metodolohiia [Strategic innovative development of enterprises: theory and methodology]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu "KhPI". Tekhnichnyi prohres ta efektyvnist vyrobnytstva – Bulletin of the National Technical University "KhPI". Technical Progress and Production Efficiency, No. 45, pp. 75–86.

Semenyuk O. M. (2013). Neobkhidnist formuvannia innovatsiinoi stratehii rozvytku promyslovykh pidpryiemstv [The necessity of forming an innovative development strategy for industrial enterprises]. Ekonomichnyi forum – Economic Forum, No. 3, pp. 139–144.

Sihua V. T. (2013). Vykorystannia mekhanizmu transliatsii v protsesi formuvannia efektyvnykh stratehii innovatsiinoho rozvytku pidpryiemstv [Using the translation mechanism in the process of forming effective strategies for the innovative development of enterprises]. Ekonomika rozvytku – Economy of Development, No. 3, pp. 76–78.

Teryoshkina N. Ye. (2013). Kryzovi mekhanizmy ta innovatsiina stratehiia [Crisis mechanisms and innovation strategy]. Ekonomichni innovatsii – Economic Innovations, Vol. 53, pp. 277–285.

Yankovets T. M. (2009). Klasyfikatsiia innovatsii z metoiu stratehichnoho upravlinnia pidpryiemstvamy lehkoi promyslovosti [Classification of innovations for the purpose of strategic management of light industry enterprises]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu tekhnolohii ta dyzainu – Bulletin of Kyiv National University of Technologies and Design, No. 6, pp. 213–220.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30