СУЧАСНІ ВИКЛИКИ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ПОЛІТИКИ ПРОСУВАННЯ В УМОВАХ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ МАЛОГО ТА СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • О. С. Борисенко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна image/svg+xml https://orcid.org/0000-0001-9781-8703
  • І. М. Суворова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна image/svg+xml https://orcid.org/0009-0009-3271-6242

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.33.2025.335907

Ключові слова:

маркетинг, політика просування, малий бізнес, інструменти просування, цифровізація

Анотація

Предметом даного дослідження є особливості формування маркетингової політики просування для підприємств малого та середнього бізнесу в умовах цифровізації, обмежених ресурсів та високої конкуренції. Запропоновано модель просування, яка базується на аналітичному підході, стратегічному позиціонуванні, персоналізованій взаємодії з клієнтами, використанні цифрових каналів, оптимізації бюджету та застосуванні сучасних технологій, зокрема штучного інтелекту. Обґрунтовано доцільність омніканального підходу з фокусом на релевантні канали комунікації та розглянуто роль офіційного сайту, соціальних мереж і маркетплейсів. Особливу увагу приділено вимірюванню ефективності та адаптивності до ринкових змін. Запропонована модель сприяє підвищенню конкурентоспроможності малого та середнього бізнесу та забезпеченню сталого розвитку в умовах сучасного ринку.

Посилання

Stadnyk, V., Krasovska, G. and Holovchuk, Y. (2021). Marketing dominant in models of entrepreneurial structures innovative potential development for competitive business strategy realization. Modeling the development of the economic systems, vol. 1. pp. 30—41. Available at: https://mdes.khmnu.edu.ua/index.php/mdes/article/view/13

Kotler, P., & Armstrong, G. (2020). Osnovy marketynhu [Basics of marketing]. Kyiv: Dialektyka, 880 p. [in Ukrainian]

Nikolaieva, O. H., & Karachevtsev, A. Iu. (2023). Formuvannia stratehii internet-marketynhu suchasnoho pidpryiemstva [Formation of the Internet marketing strategy of a modern enterprise]. Scientific trends of the post-industrial society: materials of the IV International Science. conference. Vinnytsia: European Scientific Platform, pp. 35–39. [in Ukrainian]

Slobodianyk, A. M., Mohylevska, O. Iu., Romanova, L. V., & Salkova, I. Iu. (2022). Digital-marketynh: teoriia i praktyka: navch. posibnyk [Digital marketing: theory and practice: training. manual]. Kyiv: KiMU. 228 p. [in Ukrainian]

Karpenko, N. V., Ivannikova, M. M., Yalovega, N. I., Bilousko, T. M., & Zakharenko-Selezniova, A. M. (2023). Innovatsiini marketynhovi tekhnolohii dlia pidpryiemstv maloho biznesu [Innovative marketing technologies for small businesses]. Scientific Bulletin of the Poltava University of Economics and Trade. Series: Economic Sciences. No. 3(109). Pp 46–53. DOI: https://doi.org/10.37734/2409-6873-2023-3-7 [in Ukrainian]

Oleshko, T. I., Kasyanova, N. V., & Smerichevskyi, S. F. (2022). Tsyfrova ekonomika: pidruchnyk [Digital economy: a textbook]. Kyiv: NAU. 200 p. Available at: https://griml.com/vIz3S [in Ukrainian]

Stadchenko L. Metodologhichni pidkhody do vyznachennja ponjattja prosuvannja [Methodological approaches to defining the concept of promotion]. Available at: http://nauka.kushnir.mk.ua/?p=67640

Product promotion system. Available at: http://marketing-helping.com/konspekti-lekcz/300-sistema-prosuvann-ya-tovaru.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-30