МОВНА АНАЛІТИКА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПІДВИЩЕННЯ ПОКАЗНИКІВ ЕФЕКТИВНОСТІ В СИСТЕМІ ЦИФРОВОЇ ЕКОНОМІКИ ЗАКЛАДІВ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.33.2025.335919Ключові слова:
цифрова економіка, системний аналіз, штучний інтелект, обробка природньої мови, мовна аналітика, юніт економіка, наскрізна аналітика, управлінський облікАнотація
У статті представлено результати прикладного наукового дослідження, спрямованого на впровадження технологій автоматизованої мовної аналітики у цифрові економічні процеси закладів сфери охорони здоров’я. Визначено ключові показники ефективності та проаналізовано особливості їх впровадження в систему юніт-економіки медичних закладів. На основі автоматизованих технологій мовної аналітики, розроблено нові форми аналітичної звітності, адаптовані до потреб управлінського обліку в закладах охорони здоров’я. Доведено доцільність використання агентської системи, побудованої на основі технологій штучного інтелекту, для аналізу текстів діалогів звернень пацієнтів до медичних закладів. Запропонована модель розглядається як інноваційна альтернатива універсальному однопромптовому підходу. Крім того, встановлено оптимальні умови застосування великих мовних моделей залежно від типу аналітичної задачі.
Посилання
Brynjolfsson E. & McAfee A. The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. Journal of Economic Perspectives. 2014. Vol. 28(2). P. 3–28.
Turing A. M. Computing Machinery and Intelligence. Mind. 1950. Vol. 59. № 236. P. 433–460.
Fleischer M. Speech analytics: Turning call-centre voice of the customer into business intelligence. International Journal of Market Research. 2007. Vol. 49. № 2. P. 1–3.
Zhang H. Future applications of generative large language models: A data-driven approach. Data Science and Engineering. 2024. Vol. 9(2). P. 123–138.
Liu K. A Survey on Medical Large Language Models. Journal of Medical Artificial Intelligence. 2023. Vol. 6(2). P. 45–67.
Smith J., Brown L. & Nguyen T. The impact of digital transformation on healthcare quality and efficiency: A systematic review. Journal of Healthcare Management. 2023. Vol. 68(3). P. 210–225.
Johnson M., Smith R. Applying unit economics in healthcare management: Enhancing decision-making and operational efficiency. Health Care Management Review. 2023. Vol. 48(2). P. 105–120.
Kumar S., Lee H. Digital lead generation and attribution in healthcare marketing. Journal of Medical Marketing. 2023. Vol. 23(2). P. 140–155.
Abbasian M., Khatibi E., Azimi I., Rahmani A.M. PHAS: An End-to-End, Open-Source, and Portable Healthcare Analytics Stack. Procedia Computer Science. 2023. Volume 220. P. 511–518.
Li J., Deng L., Gong Y. An overview of noise-robust automatic speech recognition. IEEE/ACM Transactions on Audio, Speech, and Language Processing. 2020. № 29. P. 3–30.
Brynjolfsson E. & McAfee A. (2014). The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies. Journal of Economic Perspectives. Vol. 28(2). P. 3–28.
Turing A. M. (1950). Computing Machinery and Intelligence. Mind. Vol. 59. № 236. P. 433–460.
Fleischer M. (2007). Speech analytics: Turning call-centre voice of the customer into business intelligence. International Journal of Market Research. Vol. 49. № 2. P. 1–3.
Zhang H. (2024). Future applications of generative large language models: A data-driven approach. Data Science and Engineering. Vol. 9(2). P. 123–138.
Liu K. (2023). A Survey on Medical Large Language Models. Journal of Medical Artificial Intelligence. Vol. 6(2). P. 45–67.
Smith J., Brown L. & Nguyen T. (2023). The impact of digital transformation on healthcare quality and efficiency: A systematic review. Journal of Healthcare Management. Vol. 68(3). P. 210–225.
Johnson M., Smith R. (2023). Applying unit economics in healthcare management: Enhancing decision-making and operational efficiency. Health Care Management Review. Vol. 48(2). P. 105–120.
Kumar S., Lee H. (2023). Digital lead generation and attribution in healthcare marketing. Journal of Medical Marketing. Vol. 23(2). P. 140–155.
Abbasian M., Khatibi E., Azimi I., Rahmani A. M. (2023). PHAS: An End-to-End, Open-Source, and Portable Healthcare Analytics Stack. Procedia Computer Science. Volume 220. P. 511–518.
Li J., Deng L., Gong Y. (2020). An overview of noise-robust automatic speech recognition. IEEE/ACM Transactions on Audio, Speech, and Language Processing. № 29. P. 3–30.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.
 
							 
						


