УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОМ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ: ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • М.В. Руденко Львівський національний університет імені Івана Франка, Черкаське відділення, Україна https://orcid.org/0000-0002-1966-7695
  • О.О. Кравченко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Україна https://orcid.org/0000-0002-8776-4462
  • А.І. Маренич Черкаський державний бізнес-коледж, Україна https://orcid.org/0000-0003-4960-3390
  • Д.В. Лакутін Львівський національний університет імені Івана Франка, Черкаське відділення, Україна https://orcid.org/0000-0002-5797-6202

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.26.2023.287419

Ключові слова:

управління, маркетинг персоналу, розвиток, підприємство, виклики, працівники, компетентності, цифровізація

Анотація

У статті досліджено проблеми управління маркетингом персоналу підприємств за умов сучасних викликів та загроз. Виділено ключові аспекти маркетингу персоналу підприємств та запропоновано комплекс заходів щодо їх практичної реалізації. Окреслено основні виклики сучасного маркетингу персоналу підприємств, які згруповано в окремі блоки. Проведено опис сучасних моделей маркетингу персоналу, практична реалізація яких дозволить комплексно оцінити потреби компанії у залученні та утриманні працівників та розробити ефективну стратегію побудови системи маркетингу персоналу. Визначено перспективні напрямки удосконалення системи управління маркетингом персоналу та запропоновано заходи щодо їх практичної реалізації.

Посилання

Найпривабливіші роботодавці світу 2022 рік. URL: https://universumglobal.com/wmae2022/ (дата звернення: 15.04.2023).

Бородкіна Н.О., Крушельницька О.В. Кадровий маркетинг в системі управління персоналом. Вісник ЖДТУ. 2016. № 3(53). С. 229–230.

Никоненко А.В. Маркетингові засади кадрового забезпечення підприємств харчової промисловості: автореф. дис. … канд. екон. наук: спец. 08.00.04. Київ. 2015. 22 с.

Kotler P., Keller K. Marketing Management 14th ed. Prentice Hall. New Jersey. 2011. 816 p.

Armstrong G. Marketing: An Introduction 13th edition. Pearson. 2016. 642 p.

Pfeffer J. Putting people first for organizational success. Academy of Management Executive. 1999. Vol. 13. № 2. P. 37–48.

Gajanova L. Challenges of external personnel marketing. The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences 2020. Vol. 92. 2021. 11 p.

Пантєлєєва Н. М. Цифрова економіка як ключовий тренд розвитку постіндустріального суспільства: монографія. Київ: ДВНЗ «Університет банківської справи», 2019. 299 с.

Myslivcová S., Pšeničková K. Internal personnel marketing: a means of attracting and stabilizing expatriates in an international company. Trendy v podnikání. Business Trends. 2021. Vol. 11. № 2. P. 3–13.

Руденко М.В., Лакутін Д.В. Інноваційні підходи до управління персоналом в умовах діджиталізації підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2022. № 6. Том 1. С. 152–159.

Myslivcová S. Personální marketing v řízení lidských zdrojů: monografie. Brno: Masarykova univerzita, 2019. 215 р.

Бєлова О.І., Петрова І.Л. Personnel marketing in company’s compensation policy. Вчені записки Університету «КРОК». 2020. № 4(60). С. 115–120.

Kochuma I. Determinants of social policy in the formation of the human development institutional environment: management aspect. Financial space. 2020. № 4(40). P. 9–22.

Poklonskyi A., Poklonska O., Almashiy Y., Didovych J., Bieliakova O. Peculiarities of personnel market implementation in modern conditions: trends and innovations. Cuestiones Políticas. 2022. Vol. 40. № 72. P. 313–329.

Bednáriková N. Marketing ľudských zdrojov ako súčasť budovania značky zamestnávateľa. University of St. Cyril and Methodius of Trnava. Fakulta sociálnych vied, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 2022. 140 р.

Кравченко О.О. Інноваційні підходи до мотивації праці. Фінансовий простір. 2018. № 2. С. 170–176.

Frediyanto T., Cahyono B. Model on the improvement of innovative based marketing personnel performance at PT.BPR Nusamba Cepiring. International Journal of Islamic Business Ethics. 2017. Special Issue «Managing Human Capital within Organization». P. 52–63.

Руденко М.В. Навчання персоналу як ресурсна складова управління підприємством. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2016. № 2. Том 1. С. 33–38.

Захарчин Г.М., Поплавська Ж.В. Управління персоналом в контексті сучасних викликів. Актуальні проблеми економіки. 2017. № 4. С. 125–133.

Dhanale R., Yalamarti R., Sethumadhavan R. Impact of Internal Marketing on Employee Job Satisfaction. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology. 2022. Vol. 11. № 11. P. 13972–13976.

Bratton J., Gold J. Human Resource Management Theory and practice. 4th edition. Palgrave Macmillan, 2007. 661 р.

Barrow S., Mosley R. The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. John Wiley & Sons Ltd. Chichester, 2005. 214 р.

Cardy R., Balkin D., Gomez-Mejia L. Managing Human Resources 8th edidion. PEARSON INDIA, 2016. 624 р.

Naipryvablyvishi robotodavtsi svitu 2022 rik [The most attractive employers in the world 2022]. Available at: https://universumglobal.com/wmae2022/ (accessed: 15.04.2023) [in English]

Borodkina N.O., Krushelnytska O.V. (2016) Kadrovyi marketynh v systemi upravlinnia personalom [Personnel marketing in the personnel management system]. Visnyk ZhDTU, vol. 53, no. 3, pp. 229–230.

Nykonenko A.V. (2015) Marketynhovi zasady kadrovoho zabezpechennia pidpryiemstv kharchovoi promyslovosti [Marketing principles of staffing of food industry enterprises]. Avtoref. dysertatsiia … kand. ekon. nauk : spets. 08.00.04, Kyiv, 22 p.

Kotler P., Keller K. (2011) Marketing Management 14th ed. Prentice Hall. New Jersey, 816 p. [in English]

Armstrong G. (2016) Marketing: An Introduction 13th edition. Pearson, 642 p. [in English]

Pfeffer J. (1999) Putting people first for organizational success. Academy of Management Executive, vol. 13, no. 2, pp. 37–48. [in English]

Gajanova L. (2021) Challenges of external personnel marketing. The 20th International Scientific Conference Globalization and its Socio-Economic Consequences, vol. 92, 11 p. [in English]

Pantielieieva N.M. (2019) Tsyfrova ekonomika yak kliuchovyi trend rozvytku postindustrialnoho suspilstva [Digital economy as a key trend in the development of post-industrial society]: monograph. Kyiv: DVNZ «Universytet bankivskoi spravy», 299 p.

Myslivcová S., Pšeničková K. (2021) Internal personnel marketing: a means of attracting and stabilizing expatriates in an international company. Trendy v podnikání. Business Trends, vol. 11, no. 2, pp. 3–13. [in English]

Rudenko M.V., Lakutin D.V. (2022) Innovatsiini pidkhody do upravlinnia personalom v umovakh didzhytalizatsii pidpryiemstv [Innovative approaches to personnel management in the conditions of digitization of enterprises]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 1, no. 6., pp. 152–159.

Myslivcová S. (2019) Personální marketing v řízení lidských zdrojů: monografie. Brno: Masarykova univerzita, 215 р. [in Czech]

Bielova O.I., Petrova I.L. (2020) Personnel marketing in companys compensation policy. Vcheni zapysky Universytetu «KROK», vol. 60, no. 4, pp. 115–120. [in English]

Kochuma I. (2020) Determinants of social policy in the formation of the human development institutional environment: management aspect. Financial space, vol. 40, no. 4, pp. 9–22. [in English]

Poklonskyi A., Poklonska O., Almashiy Y., Didovych J., Bieliakova O. (2022). Peculiarities of personnel market implementation in modern conditions: trends and innovations. Cuestiones Políticas, vol. 40, no. 72, pp. 313–329. [in English]

Bednáriková N. (2022) Marketing ľudských zdrojov ako súčasť budovania značky zamestnávateľa. University of St. Cyril and Methodius of Trnava. Fakulta sociálnych vied, Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave, 140 р. [in Slovak]

Kravchenko O.O. (2018) Innovatsiyni pidkhody do motyvatsiyi pratsi [Innovative approaches to work motivation]. Financial space, no. 2, pp. 170–176.

Frediyanto T., Cahyono B. (2017) Model on the improvement of innovative based marketing personnel performance at PT.BPR Nusamba Cepiring. International Journal of Islamic Business Ethics. Special Issue «Managing Human Capital within Organization», pp. 52–63. [in English]

Rudenko M.V. (2016) Navchannia personalu yak resursna skladova upravlinnia pidpryiemstvom [Personnel training as a resource component of enterprise management]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky, vol. 1, no. 2, pp. 33–38.

Zakharchyn H.M., Poplavska Zh.V. (2017) Upravlinnia personalom v konteksti suchasnykh vyklykiv [Personnel management in the context of modern challenges]. Aktualni problemy ekonomiky, no. 4, pp. 125–133.

Dhanale R., Yalamarti R., Sethumadhavan R. (2022) Impact of Internal Marketing on Employee Job Satisfaction. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, vol. 11, no. 11, pp. 13972–13976. [in English]

Bratton J., Gold J. (2007) Human Resource Management Theory and practice. 4th edition. Palgrave Macmillan, 661 р. [in English]

Barrow S., Mosley R. (2005) The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work. John Wiley & Sons Ltd. Chichester, 214 р. [in English]

Cardy R., Balkin D., Gomez-Mejia L. (2016) Managing Human Resources. 8th edition. PEARSON INDIA, 624 р. [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-11