ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ПРОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОДУКЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.34.2025.341970Ключові слова:
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЧЕРЕЗ ПРОСУВАННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ПРОДУКЦІЇАнотація
Стаття присвячена формуванню стратегії підвищення конкурентоспроможності підприємства шляхом просування інноваційної продукції. Досліджено діяльність ТОВ «Люстдорф» щодо просування молока з підвищеним вмістом білка, орієнтованого на потреби спортсменів та споживачів із активним способом життя. Авторами проаналізовано динаміку фінансових показників ТОВ «Люстдорф» за період 2022-2024 років. Розглянуто інноваційну діяльність підприємства, як платформу для подальшого зростання в контексті запуску мікрофільтрованого молока в Україні. Авторами визначено розширення стратегічного вибору за рахунок використання технологічної платформи, що прискорює вихід нового продукту на ринок. Наведено інноваційні передумови підвищення конкурентоспроможності ТОВ «Люстдорф» як керованої комбінації технологічної бази та організаційних практик. Авторами досліджено фактори які впливатимуть на виведення інноваційного високобілкового молока на ринок, запропоновано три цінові сценарії для компанії. Проведено PESTEL-аналіз з урахуванням усіх основних блоків, ключових драйверів та очікуваного вектору. Теоретичним підґрунтям дослідження є сучасні концепції стратегічного менеджменту та інноваційного розвитку, які трактують інновації як базовий чинник формування довгострокових конкурентних переваг. На основі результатів PESTEL-аналізу побудовано матрицю вибору стратегій, що дозволила зіставити зовнішні можливості й загрози з внутрішнім потенціалом підприємства та виокремити доцільні напрями зростання. Важливою складовою є також аналіз операційних ризиків, що дало змогу визначити пріоритетні сфери управління. Такий підхід демонструє, що конкурентоспроможність підприємства визначається не лише технологічними інноваціями, а й здатністю інтегрувати ризик-менеджмент у стратегічне планування. Запропоновано використовувати стратегію суміжних інновацій із низьким технологічним ризиком, яка дозволить зменшити собівартість, використовуючи наявні ресурси компанії. Досліджено позитивні аспекти впливу даної стратегії на конкурентоспроможність підприємства. Результати дослідження окреслюють перспективи подальшого аналізу впливу інновацій на ефективність виробництва та конкурентні переваги підприємства.
Посилання
Tkachuk, V., Yaremova, M. and Gorkusha, N. (2021) Formation of strategy of development of the agricultural enterprise. Efektyvna ekonomika, vol. 11. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105-2021.11.10 (Accessed 3 September 2025). (in Ukrainian)
Illiashenko, S. M. (2005). Management of Innovative Development: Textbook. 2nd ed., revised and supplemented. Sumy: Universytetska Knyha; Kyiv: Knyahynya Olha. 324 p. Available at: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/46070 (in Ukrainian)
Adjacent Innovation 101: Using Resources for New Opportunities. Digital Leadership. https://digitalleadership.com/glossary/adjacent-innovation-101/
Official website of LLC “Lustdorf”. Available at: https://www.loostdorf.com/
Innovations from “Lustdorf”: the first and only microfiltered milk in Ukraine. (2023). Available at: https://infagro.com.ua/ua/2023/08/30/innovatsiyi-vid-lyustdorf-pershe-ta-yedine-v-ukrayini-mikrofiltrovane-moloko/
Dairy and Products Annual (2023). Available at: https://apps.fas.usda.gov/newgainapi/api/Report/DownloadReportByFileName?fileName=Dairy%20and%20Products%20Annual_Kyiv_Ukraine_UP2023-0039.pdf
Pasteurized and esl dairy products. Available at: https://dairyprocessinghandbook.tetrapak.com/chapter/pasteurized-and-esl-dairy-products?
Strategic Management Journal, Vol. 18, No. 7. (Aug., 1997), pp. 509-533. Available at: https://josephmahoney.web.illinois.edu/BA545_Fall%202022/Teece%2C%20Pisano%20and%20Shuen%20%281997%29.pdf
Membrane technology. Available at: https://dairyprocessinghandbook.tetrapak.com/chapter/membrane-technology
Milk Prices Rise Amid Demand from Confectioners. Available at: https://avm-ua.org/en/post/milk-prices-rise-amid-demand-from-confectioners
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.


