МАРКЕТИНГОВІ ФУНКЦІЇ ВЕБСАЙТІВ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ РОЗВИТКУ ІНТЕРНЕТ-ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Л. В. Потрашкова Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0000-0002-8239-2794
  • М. С. Гармаш Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна https://orcid.org/0009-0002-9034-7851

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.34.2025.341976

Ключові слова:

інтернет-маркетинг, діджитал-інструменти маркетингу, функціонал вебсайтів, еволюція інтернет-технологій, розроблення вебсайтів

Анотація

Метою статті є здійснення деталізації класифікації маркетингових функцій комерційних вебсайтів шляхом урахування наявності різних рівнів технологічної реалізації цих функцій згідно з етапами еволюції інтернет-технологій. У роботі запропоновано трирівневу класифікацію маркетингових функцій вебсайтів. Перший рівень класифікації охоплює загальні функції вебсайтів, які відповідають трьом функціям маркетингу. На другому рівні класифікації загальні функції деталізуються на множину більш конкретних функцій. На третьому рівні класифікації для кожної функції наведені альтернативні рівні розвитку відповідного функціоналу вебсайту, які відповідають різним етапам еволюції інтернет-технологій від Web 1.0 до "епохи штучного інтелекту". Запропонована класифікація буде корисна у процесі планування стратегічних характеристик вебсайтів компаній та організацій. Вона надає множину альтернативних варіантів розвитку функціоналу вебсайту, на якій кожна компанія має зробити свій вибір, залежно від наявних маркетингових завдань та технологічних можливостей.

Посилання

Kannan P. K., Li H. Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing. 2017. Vol. 34, No. 1. P. 22–45. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2016.11.006

Li X., Wang Y. Evaluating the effectiveness of destination marketing organisations’ websites: Evidence from China. International Journal of Tourism Research. 2010. Vol. 12, Is. 5. P. 536–549. DOI: http://dx.doi.org/10.1002/jtr.772

Li X., Wang Y. Measuring the effectiveness of US official state tourism websites. Journal of Vacation Marketing. 2011. Vol. 17, Is. 4. P. 287–302. DOI: https://doi.org/10.1177/1356766711423436

Hoekstra J., Huizingh E., Bijmolt T., Krawczyk A. Providing information and enabling transactions: Which website function is more important for success? Journal of Electronic Commerce Research. 2015. Vol. 16. P. 81–94. URL; https://www.researchgate.net/publication/281944134_Providing_information_and_enabling_transactions_Which_website_function_is_more_important_for_success/references

Karray S., Sigué S. P. Informational and/or transactional websites: Strategic choices in a distribution channel. Electronic Commerce Research and Applications. 2018. Vol. 27. P. 11–22. DOI: https://doi.org/10.1016/j.elerap.2017.11.001

Карпій О. П., Виноградська Ю. А. Веб-сайт підприємства як засіб управління маркетинговою діяльністю. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. Серія економічна. Серія юридична. 2022. № 34. С. 213–219. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7299732

Doolin B., Burgess L., Cooper J. Evaluating the use of the web for tourism marketing: A case study from New Zealand. Tourism Management. 2002. Vol. 23, No. 5. P. 557–561. DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(02)00014-6

Lin D., Zhou Z., Guo X. A study of the website performance of travel agencies based on the EMICA model. Journal of Service Science and Management. 2009. Vol. 3. P. 181–185. DOI: https://doi.org/10.4236/jssm.2009.23021

Zhou K., Jia X. Research on the website construction of Shanghai A-Level tourist attractions based on eMICA model. Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR). Proceedings of the 2018 4th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2018). 2018. Vol. 181. P. 568–572. DOI: https://doi.org/10.2991/icsshe-18.2018.142

Hiremath B., Kenchakkanavar A. An alteration of the Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0: A comparative study. Imperial Journal of Interdisciplinary Research. 2016. Vol. 2. P. 705–710. URL; https://www.researchgate.net/publication/303661797_An_Alteration_of_the_Web_10_Web_20_and_Web_30_A_Comparative_Study

Marcotte E. Responsive Web Design. A List Apart. 2011. URL; https://alistapart.com/article/responsive-web-design/

Kannan, P. K., & Li, H. (2017) Digital marketing: A framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, no. 34 (1), pp. 22–45. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijresmar.2016.11.006

Li, X., & Wang, Y. (2010) Evaluating the effectiveness of destination marketing organisations’ websites: Evidence from China. International Journal of Tourism Research, no. 12 (5), pp. 536–549. DOI: https://doi.org/10.1002/jtr.772

Li, X., & Wang, Y. (2011) Measuring the effectiveness of US official state tourism websites. Journal of Vacation Marketing, no. 17 (4), pp. 287–302. DOI: https://doi.org/10.1177/1356766711423436

Hoekstra, J., Huizingh, E., Bijmolt, T., & Krawczyk, A. (2015) Providing information and enabling transactions: Which website function is more important for success? Journal of Electronic Commerce Research, no. 16, pp. 81–94. Available at: https://www.researchgate.net/publication/281944134_Providing_information_and_enabling_transactions_Which_website_function_is_more_important_for_success/references

Karray, S., & Sigué, S. P. (2018) Informational and/or transactional websites: Strategic choices in a distribution channel. Electronic Commerce Research and Applications, no. 27, pp. 11–22. DOI: https://doi.org/10.1016/j.elerap.2017.11.001

Karpii, O. P., & Vynohradska, Yu. A. (2022) Veb-sait pidpryiemstva yak zasib upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu [The enterprise website as a tool for managing marketing activities]. Naukovi zapysky Lvivskoho universytetu biznesu ta prava. Seriia ekonomichna. Seriia yurydychna, no. 34, pp. 213–219. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.7299732

Doolin, B., Burgess, L., & Cooper, J. (2002) Evaluating the use of the web for tourism marketing: A case study from New Zealand. Tourism Management, no. 23 (5), pp. 557–561. DOI: https://doi.org/10.1016/S0261-5177(02)00014-6

Lin, D., Zhou, Z., & Guo, X. (2009) A study of the website performance of travel agencies based on the EMICA model. Journal of Service Science and Management, no. 3, pp. 181–185. DOI: https://doi.org/10.4236/jssm.2009.23021

Zhou, K., & Jia, X. (2018) Research on the website construction of Shanghai A-Level tourist attractions based on eMICA model. In Advances in Social Science, Education and Humanities Research (ASSEHR): Proceedings of the 2018 4th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2018) (Vol. 181, pp. 568–572). DOI: https://doi.org/10.2991/icsshe-18.2018.142

Hiremath, B., & Kenchakkanavar, A. (2016) An alteration of the Web 1.0, Web 2.0 and Web 3.0: A comparative study. Imperial Journal of Interdisciplinary Research, no. 2, pp. 705–710. Available at: https://www.researchgate.net/publication/303661797_An_Alteration_of_the_Web_10_Web_20_and_Web_30_A_Comparative_Study

Marcotte, E. (2011) Responsive web design. A List Apart. Available at: https://alistapart.com/article/responsive-web-design/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-09