КРОС-КУЛЬТУРНІ АСПЕКТИ ІННОВАЦІЙ У БРЕНД-МЕНЕДЖМЕНТІ: АДАПТАЦІЯ БРЕНДІВ ДО НОВИХ КУЛЬТУРНИХ СЕРЕДОВИЩ ЧЕРЕЗ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.34.2025.341977

Ключові слова:

бренд-менеджмент, крос-культурна комунікація, місцеві цінності, діджиталізація, цифрові технології, персоналізація, культурне середовище, соціальні мережі, інновації

Анотація

У статті розглянуто концепцію бренд-менеджменту, проаналізовано вплив культурних факторів на сприйняття бренду споживачами. Окреслено особливості крос-культурної комунікації в умовах глобалізації. Визначено значення цифрових технологій у процесі пристосування брендів до різних культурних середовищ. Охарактеризовано основні напрями впливу цифрових технологій на бренд-менеджмент. Окрема увага приділена ролі діджиталізації у формуванні комунікаційної стратегії. У дослідженні узагальнено та класифіковано цифрові інструменти й платформи, що використовуються в крос-культурному бренд-менеджменті. Виділено основні крос-культурні фактори, які впливають на інноваційні підходи до управління брендом в умовах цифрової трансформації. Запропоновано практичні рекомендації для бренд-менеджерів щодо формування культурно адаптованого бренду з урахуванням новітніх цифрових тенденцій.

Посилання

Степаненко Н.І., Волкова І.М. Кроскультурні комунікації у формуванні корпоративного бренду. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-97.

Балановська Т. І., Сотник В. В., Гавриш О. М. Розвиток бренд-менеджменту підприємств в умовах цифровізації. Бізнес Інформ. 2024. № 9. С. 405-411. URL: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001545703 (дата звернення: 17.06.2025).

Гопка Л. Бренд-менеджмент у системі стратегічного управління бізнесом. Економіка та управління. 2024. № 4. С. 15–22. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-4-15 (дата звернення: 17.06.2025).

Кирилко Н.М. Розвиток бренд-менеджменту України – нові реалії часу. Фінансове регулювання зрушень у економіці України - Financial regulation of changes in the economy of Ukraine : збірник тез доповідей учасників VІІІ Міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Мукачево, 22 березня 2024 року. Мукачево : Вид-во МДУ, 2024. С. 70-73. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27506 (дата звернення: 17.06.2025).

Устік Т., Шматок М. Інноваційні технології в управлінні брендом на підприємствах малого бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. Випуск 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-130

Prusov D., Novikova I. Open innovations: cross-cultural factors in the context of globalization. Культорологія. 2019. № 2. С. 98-102. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.175487

Кривобок К., Кінас І., Делі В. Ключові аспекти крос-культурних комунікацій в івент-менеджменті. Modeling the development of the economic systems. 2024. № 1. С. 242–249. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-11-36

Павлішина Н.М. Крос-культурний аналіз споживача в міжнародному маркетингу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2018. Випуск 221. С. 92-95. URL: http://global-national.in.ua/archive/21-2018/19.pdf (дата звернення: 17.06.2025).

Романуха О.М. Роль крос-культурних комунікацій у менеджменті організацій. Економіка і суспільство. 2017. Випуск 9. С. 608-613. URL: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/103.pdf (дата звернення: 17.06.2025).

Євтушенко В.А., Лісений Є.В., Ву Зіеу Лінь. Дослідження крос-культурного менеджменту діяльності підприємств на ринках Європи. Вісник Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна. 2022. Випуск 103. С. 33-40. DOI: https://doi.org/10.26565/2311-2379-2022-103-04

Капліна А. І. Крос-культурний менеджмент як інструмент організації крос-культурної взаємодії. Агросвіт. 2020. № 21. С. 49-52. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.21.49

Грінченко Ю. Цифрові технології в управлінні брендингом: досягнення вірусного ефекту. Цифрова економіка та економічна безпека. 2023. Випуск 9 (09). С. 162-167. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.9-26

Танасійчук А. М. Розробка комунікацій бренду в цифровому середовищі. Трансформаційна економіка. 2023. № 3(03). С. 45-49. DOI: https://doi.org/10.32782/2786- 8141/2023-3-8 (дата звернення: 17.06.2025).

Волкова Н. В., Гарькава В. Ф., Скороход І. П. Роль діджитал‐процесів в інноваційному розвитку українського бізнесу: економічний аспект. Академічні візії. 2023. Випуск 19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7908023

Кравчук І.І., Лавриненко С.О., Зелінська А.М. Діджиталізація бізнес-процесів: інноваційна складова менеджменту підприємств. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-19

Янковець Т., Медведєва К. Цифровий брендинг підприємства у комплексі маркетингових комунікацій. Вісник Київського національного торговельно‐економічного університету. 2022. № 144(4). С. 72-83. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)05 (дата звернення: 17.06.2025).

Дубовик Н. А. Цифровий брендинг: інноваційні підходи в контексті трансформації українського ринку в умовах війни. Здобутки економіки: перспективи та інновації. 2024. Вип. 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aecpi_2024_2_5 (дата звернення: 17.06.2025).

Суровцев О. О. Крос-культурні особливості використання соціальних медіа в маркетинговій діяльності ТНК. Актуальні проблеми міжнародних відносин. 2014. Випуск 123 (частина І). С.154-160. URL: http://apir.iir.edu.ua/index.php/apmv/article/download/2868/2574/10512 (дата звернення: 17.06.2025).

Stepanenko N. I., Volkova I. M. (2023) Kroskulturni komunikatsii u formuvanni korporatyvnoho brendu [Cross-cultural communications in building a corporate brand]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 56. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-97

Balanovska T. I., Sotnyk V. V., Havrysh O. M. (2024) Rozvytok brend-menedzhmentu pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Development of brand management of enterprises in the context of digitalization]. Biznes Inform - Business Inform, no. 9, рр. 405-411. Available at: http://jnas.nbuv.gov.ua/article/UJRN-0001545703 (accessed June 17, 2025).

Hopka L. (2024) Brend-menedzhment u systemi stratehichnoho upravlinnia biznesom [Brand management in the system of strategic business management]. Ekonomika ta upravlinnia - Economics and management, no.4, рр. 15–22. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-8273/2024-4-15 (accessed June 17, 2025).

Kyrylko N. M. (2024) Rozvytok brend-menedzhmentu Ukrainy – novi realii chasu [Development of brand management in Ukraine - new realities of the time]. Finansove rehuliuvannia zrushen u ekonomitsi Ukrainy = Financial regulation of changes in the economy of Ukraine - Financial regulation of changes in the economy of Ukraine = Financial regulation of changes in the economy of Ukraine: zbirnyk tez dopovidei uchasnykiv VIII Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi Internet-konferentsii, m. Mukachevo, 22 bereznia 2024 roku. Mukachevo : Vyd-vo MDU, no. 70-73. Available at: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/27506 (accessed June 17, 2025).

Ustik T., Shmatok M. (2024) Innovatsiini tekhnolohii v upravlinni brendom na pidpryiemstvakh maloho biznesu [Innovative technologies in brand management at small businesses]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 69. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-69-130

Prusov D., Novikova I. (2019) Open innovations: cross-cultural factors in the context of globalization. Kultorolohiia - Culturology, no. 2, рр. 98-102. DOI: https://doi.org/10.32461/2226-3209.2.2019.175487

Kryvobok K., Kinas I., Deli V. (2024) Kliuchovi aspekty kros-kulturnykh komunikatsii v ivent-menedzhmenti [Key aspects of cross-cultural communications in event management]. Modeling the development of the economic systems, no. 1, рр. 242–249. DOI: https://doi.org/10.31891/mdes/2024-11-36

Pavlishyna N. M. (2018) Kros-kulturnyi analiz spozhyvacha v mizhnarodnomu marketynhu [Cross-cultural analysis of the consumer in international marketing]. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky - Global and national economic issues, vol. 221, рр. 92-95. Available at: http://global-national.in.ua/archive/21-2018/19.pdf (accessed June 17, 2025).

Romanukha O. M. (2017) Rol kros-kulturnykh komunikatsii u menedzhmenti orhanizatsii [The role of cross-cultural communications in the management of organizations]. Ekonomika i suspilstvo - Economy and society, vol. 9, рр. 608-613. Available at: https://economyandsociety.in.ua/journals/9_ukr/103.pdf (accessed June 17, 2025).

Yevtushenko V. A., Lisenyi Ye. V., Vu Zieu Lin. (2022) Doslidzhennia kros-kulturnoho menedzhmentu diialnosti pidpryiemstv na rynkakh Yevropy [Research on cross-cultural management of enterprises in European markets]. Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho universytetu imeni V.N. Karazina - V.N. Karazin Kharkiv National University Bulletin, vol. 103, рр. 33-40. DOI: https://doi.org/10.26565/2311-2379-2022-103-04

Kaplina A. I. (2020) Kros-kulturnyi menedzhment yak instrument orhanizatsii kros-kulturnoi vzaiemodii [Cross-cultural management as a tool for organizing cross-cultural interaction]. Ahrosvit - Agrosvit, no. 21, рр.49-52. DOI: https://doi.org/10.32702/2306-6792.2020.21.49

Hrinchenko Yu. (2023) Tsyfrovi tekhnolohii v upravlinni brendynhom: dosiahnennia virusnoho efektu [Digital technologies in branding management: achieving a viral effect]. Tsyfrova ekonomika ta ekonomichna bezpeka - Digital economy and economic security, vol. 9 (09), рр. 162-167. DOI: https://doi.org/10.32782/dees.9-26

Tanasiichuk A. M. (2023) Rozrobka komunikatsii brendu v tsyfrovomu seredovyshchi [Development of brand communications in the digital environment]. Transformatsiina ekonomika - Transformational economy, no. 3(03), рр.45-49. DOI: https://doi.org/10.32782/2786- 8141/2023-3-8 (accessed June 17, 2025).

Volkova N. V., Harkava V. F., Skorokhod I. P. (2023) Rol didzhytal‐protsesiv v innovatsiinomu rozvytku ukrainskoho biznesu: ekonomichnyi aspect [The Role of Digital Processes in the Innovative Development of Ukrainian Business: Economic Aspect]. Akademichni vizi - Academic visions, vol. 19. DOI: http://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7908023

Kravchuk I. I., Lavrynenko S. O., Zelinska A. M. (2023) Didzhytalizatsiia biznes-protsesiv: innovatsiina skladova menedzhmentu pidpryiemstv [Digitalization of business processes: an innovative component of enterprise management]. Ekonomika ta suspilstvo - Economy and society, vol. 58. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-58-19

Yankovets T., Medvedieva K. (2022) Tsyfrovyi brendynh pidpryiemstva u kompleksi marketynhovykh komunikatsii [Digital branding of an enterprise in the complex of marketing communications]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho torhovelno‐ekonomichnoho universytetu - Bulletin of the Kyiv National University of Trade and Economics, no. 144(4), рр. 72-83. DOI: https://doi.org/10.31617/1.2022(144)05 (accessed June 17, 2025).

Dubovyk N. A. (2024) Tsyfrovyi brendynh: innovatsiini pidkhody v konteksti transformatsii ukrainskoho rynku v umovakh viiny [Digital Branding: Innovative Approaches in the Context of Ukrainian Market Transformation in the Context of War]. Zdobutky ekonomiky: perspektyvy ta innovatsii - Economic achievements: prospects and innovations, vol. 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aecpi_2024_2_5 (accessed June 17, 2025).

Surovtsev O. O. (2014) Kros-kulturni osoblyvosti vykorystannia sotsialnykh media v marketynhovii diialnosti TNK [Cross-cultural peculiarities of using social media in the marketing activities of TNCs]. Aktualni problemy mizhnarodnykh vidnosyn - Current issues of international relations, vol. 123 (I), рр. 154-160. Available at: http://apir.iir.edu.ua/index.php/apmv/article/download/2868/2574/10512 (accessed June 17, 2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-09