ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЯКОСТІ ПАСАЖИРСЬКИХ ТРАНСПОРТНИХ ПОСЛУГ НА ОСНОВІ НЕФІНАНСОВИХ ПОКАЗНИКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.12.2015.44163

Ключові слова:

міська пасажирська транспортна система, рухома одиниця, інтегрований показник якості обслуговування, нефінансові показники

Анотація

В статті досліджується питання розробки наукового обґрунтованого підходу до визначення і використання вартісної оцінки відхилення рівня якості від запланованого на маршруті міської пасажирської транспортної системи на підставі нефінансових показників. Аналіз функціонування маршруту міської пасажирської транспортної системи показав, що він є складною системою масового обслуговування, характеристики якої в динаміці можливо відтворювати тільки в умовах імітаційного моделювання. Інтервал руху разом із заводською пасажиромісткістю рухомої одиниці, її заповненням на момент прибуття до чергової зупинки і параметрами пасажиропотоку цієї зупинки, визначають якість обслуговування пасажирів на зупинці. Стосовно інтервалу руху пасажирського транспортного засобу інтереси перевізника і пасажирів протилежні. Для економічного узгодження інтересів перевізника і пасажирів знайдено оптимальний інтервал руху рухомої одиниці. Введено поняття коефіцієнта ефективності транспортної послуги для кількісної оцінки результативності перевезення та оптимальної організації маршруту з метою оцінювання якості пасажирських перевезень.

Біографії авторів

Олег Євгенович Сокульський, НТУУ "КПІ"

кандидат технічних наук, доцент кафедри математичного моделювання економічних систем

Наталя Миколаївна Васільцова, Національний транспортний університет

асистент кафедри економіки Національного транспортного університету

Посилання

Худяков В. Исследование оценки качества обслуживания пассажиров городским транспортом в Риге до 2018 года / В. Худяков // RESEARCH and TECHNOLOGY – STEP into the FUTURE. - 2007. - Vol. 2, No 2. – С. 5-14.

Бочкарева М.М. Количественная оценка качества транспортных услуг / М.М. Бочкарева, В.А. Гудков, Н.В. Дулина, Н.А. Овчар // Автотранспортное предприятие – 2007. № 12. – С. 49-53.

Бочкарева М.М. Качество транспортного обслуживания населения. Как измерить и за счет чего повысить? / М.М. Бочкарева, В.А. Гудков, Н.В. Дулина, Н.А. Овчар // Автоперевозки. - 2007. - № 9. – С.21-23.

Звіт про науково-дослідну роботу «Управління якістю перевезень на маршрутах міської пасажирської транспортної системи у ринкових умовах» (заключний). / Націон. транс. ун-т. –№ ДР 0108U001425. – К., 2009. – 211 с.

Kaplan R. S. Norton D. P., The Balanced Scorecard - Measures then drive Performance/ Harvard Business Review. 1992. Vol. 70 - № I . - p. 71-79.

Логачов Є.Г. Визначення та використання вартісної оцінки неякісних транспортних послуг, що надаються перевізником на маршруті МПТС / Є.Г. Логачов, О.Є. Сокульський // Вісник НТУ – К., 2011. - № 24 - С. 183 – 188.

Лігум Ю.С. Економічна модель якості обслуговування пасажирів на маршрутах міської пасажирської транспортної системи / Ю.С. Лігум, Є.Г. Логачов // Науково-економічний журнал «Актуальні проблеми економіки» – 2004. – Вип. № 7. – С. 124–140.

Логачов Є.Г. Модель послідовних рейсів маршруту міської пасажирської транспортної системи //Вісник НТУ, ТАУ. – К., 2003. – Вип. № 8 – С. 198 –202.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-06-09

Номер

Розділ

Економіко-математичне моделювання бізнесових процесів