СТРАТЕГІЧНА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА: ЗМІСТОВНІ ІМПЕРАТИВИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.12.2015.45518Ключові слова:
стратегія, конкурентоспроможність, стратегічна конкурентоспроможність, стратегічний періодАнотація
Надано узагальнюючу характеристику категорії конкурентоспроможності та ознак конкурентоспроможного підприємства. На основі розгляду дискусійних положень розуміння змісту стратегічної конкурентоспроможності викладено авторську позицію, що ґрунтується на конкретизованих ознаках перспективності, тривалості і потенційності розвитку підприємства. До наукової термінології уведено поняття стратегічного періоду, запропоновано його сутнісне визначення та методичні підходи до параметризації тривалості стратегічного періоду.
Розглянуто сутнісні ознаки стратегічної конкурентоспроможності підприємства, які складають об’єктну основу визначення її кількісних характеристик. Запропоновано метод оцінювання стратегічної конкурентоспроможності на основі врахування часу функціонування діючого підприємства, досягнутого рівня конкурентоспроможності та ступеня реалізація підприємством цільових параметрів розвитку у поточному періоді, що у формалізованому вигляді спирається на розрахунок коефіцієнтів конкурентного досвіду, досягнутої і динамічної конкурентоспроможності підприємства.
Доведено можливість отримання аналітичних висновків, придатних для визначення управлінських рішень, на основі матричного позиціонування складових стратегічної конкурентоспроможності досліджуваного суб’єкта ринку.
Посилання
Портер М. Конкуренция. Пер.с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс». – 2006. – 806 c.
Рохчин В.Е., Ветрова Е.Н., Полянский А.В. Управление стратегической конкурентоспособностью промышлен-ного предприятия на основе развития его потенциала / под редакцией д-ра экон. наук, профессо-ра А.Е. Карлика. – СПб. : Изд-во СПбГУЭФ, 2012. – 262 с.
Фатхутдинов Р.. Стратегическая конкурентоспособность и экономика России // Общество и экономика. - №1. – 2003 - С. 31 – 43
Шершньова З.Є., Оборська С.В. Стратегічне управління: Навч.посібник. – КНЕУ, 1999. – 384 с.
Шпанко А. Про сутність поняття "стратегічна конкурентоспроможність"// Економіка України. - 2007. - № 6. - С. 45-49
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.