ОСОБЛИВОСТІ НЕЙРОМАРКЕТИНГУ ТА АКТУАЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ АЙТРЕКІНГУ ПРИ ТЕСТУВАННІ ВЕБ-СТОРІНОК

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132532

Ключові слова:

маркетингове дослідження, нейромаркетинг, інструменти нейромаркетингу, етапи проведення нейромаркетингового дослідження, айтрекінг, айтрекер,

Анотація

Необхідність маркетингових досліджень обумовлена потребою зниження ризику прийняття неправильного рішення за рахунок кращого знання і розуміння стану і динаміки факторів навколишнього середовища. В даний час все більше компаній використовують новий напрямок маркетингових досліджень, який об'єднує в собі маркетинг, нейрофізіологію і когнітивну психологію. У статті було комплексно розглянуто цей напрямок – нейромаркетинг та досліджено використання одного з його інструментів – айтрекеру при тестуванні веб-сторінок. Стаття описує основні поняття, які лягли в основу нейромаркетингових досліджень. У роботі виділено і охарактеризовано основні етапи
нейромаркетингового дослідження. Стаття торкається питань, пов'язаних зі спеціальними нейромаркетинговими інструментами, які маркетологи використовують для отримання актуальних результатів в ході досліджень. Також, виявлено основні причини використання спеціалізованих інструментів і визначені показники, які дослідники аналізують при
формуванні висновків і рекомендацій для замовників. Авторами було описано показники, які є універсальними для усіх інструментів нейромаркетингу. У статті подані результати дослідження з приводу використання технології айтрекінгу при тестуванні веб-сторінок.
Визначено, що айтрекінг доповнює традиційні методи дослідження, дає нове розуміння проблеми і наочно підтверджує сформовані гіпотези. У ході аналізу визначено, що результати дослідження за допомогою айтрекера містять як показники, так і візуальні
карти, що допомагає більш чітко відповісти на питання дослідження та сформувати рекомендації. Було виявлено і зазначено у статті, що показники при тестуванні веб-сайтів за допомогою айтрекінгу необхідно розглядати у взаємозв’язку та зіставлені з критеріями
оцінки Інтернет комунікацій. Авторами обґрунтовано актуальність використання технології компаніями, що займаються розробкою та тестуванням веб-сайтів, за допомогою зіставлення показників, які отримуються у процесі нейромаркетингового дослідження та критеріїв ефективності маркетингових Інтернет-комунікацій.

Посилання

Вудвуд В. В. Нейромаркетинг – новітній інфструмент впливу на поведінку споживачів у недосконалих умовах ринкової економіки України / В. В. Вудвуд, А. Я. Білоус // Інноваційна економіка. - 2013. - № 7. - С. 210-212.

Зозульов О. В. Підходи до оцінювання ефективності маркетингових Інтернет-комунікацій /

Є. A. Домашева, O. В. Зозульов. // Економічний вісник НТУУ "KПІ". – 2017. – №14.

7 Most Used Eye Tracking Metrics and Terms [Electronic resource] // Imotions. – 2015. – Resource access mode: https://imotions.com/blog/7-terms-metrics-eye-tracking/.

Ай-трекинг для оценки пользовательского опыта [Електронний ресурс] // GetGoodRank –

Режим доступу до ресурсу: http://blog.getgoodrank.ru/eye-tracking-dlya-ocenki-polzovatelskogo-

opyta/.

Кан E.Я. Нейромаркетинг – механизм манипулирования потребителями [Електронний ресурс] / E.Я. Кан. – Режим доступу до ресурсу: https://scholar.google.com/citations?user=hfnv5uUAAAAJ&hl=ru.

Следи за взглядом, или технология айтрекинга увеличивает продажи [Електронний ресурс]

// Demis group – Режим доступу до ресурсу: http://www.demis.ru/articles/eye-tracking.

NeuroLab Hardware [Електронний ресурс] // CoolTool. – 2017. – Режим доступу до ресурсу:

https://cooltool.com/neurolab.

##submission.downloads##