DOI: https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132755

ВПЛИВ МАРКЕТИНГОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ НА ВСТАНОВЛЕННЯ ФАКТОРІВ ДОВІРИ СПОЖИВАЧІВ ДО ПІДПРИЄМСТВ

А.С. Телетов, В.Ю. Григоренко

Анотація


Основною метою статті є розгляд теоретико-методологічних аспектів розвитку засобами маркетингу факторів, які впливають на виникнення довіри у покупців та клієнтів підприємства. В рамках дослідження було виявлено ряд факторів, що самі по собі окремо, або у сукупності впливають на виникнення довіри у споживачів до підприємства. Серед факторів, що позитивно впливають на виникнення довірливого ставлення споживачів до підприємства, в статті виділено такі: "авторитетність", "схожість", "достовірність", "стаж", "знаменитість", "дружні стосунки", "частота комунікації", "місце розташування" та "фактична демонстрація". Також в ході дослідження було встановлено, що вищенаведені фактори довіри можуть бути розвинені серед споживачів засобами маркетингових комунікацій, в залежності від відповідної цільової аудиторії. Визначено, що особливості впливу на покупців та клієнтів окремих чинників, можуть сприяти виникненню відчуття довіри як до підприємства в цілому, так і до окремого товару чи послуги. В статті пропонується використання маркетингу, заснованого на довірі, в якості альтернативи традиційному маркетингу, оскільки модель маркетингу довіри орієнтована на створення великої клієнтської бази постійних споживачів, створення комунікаційного середовища між ними та підприємством, що, в свою чергу, сприяє сталому та прогнозованому прибутку підприємства та виходу за рамки цінової конкуренції. Схематично надано модель, яка демонструє концептуальну різницю в застосуванні методів традиційного маркетингу та методів маркетингу, заснованому на розвитку факторів довіри, яка пропонує на стадії між виникненням бажання придбати товар та безпосереднім його продажем введення трьох додаткових етапів: "залучення споживача до комунікації","розвиток дружніх відносин між споживачем та підприємством" та "формування довірливого ставлення до підприємства з боку споживача". Також в дослідженні зазначається, що важливою складовою маркетингу, збудованого на факторах розвитку довіри, на відміну від норм традиційного маркетингу, є те, що після безпосереднього продажу, комунікація з покупцем не припиняється, а навпаки стає сталою й постійною, що спонукає покупця до подальшої взаємодії з підприємством вже в якості постійного клієнта.

Ключові слова


маркетинг довіри; розвиток факторів довіри у споживачів; інструменти маркетингу довіри; модель маркетингу заснована на факторах довіри; концепція маркетингу довіри;

Повний текст:

PDF

Посилання


Fukuyama, F. (2004). Doverie: sotsialnyie dobrodeteli i put k protsvetaniyu: Per. s angl.

[Trust: The Social Virtues and the Creation of Prosperity]. Moskow: LTD “Izdatelstvo АСТ” :

ZAO NPP “Ermak”. (in Russian)

Illiashenko, S.M. (Eds.). (2012). Innovatsii i marketynh – rushiyni syly ekonomichnoho

rozvytku: monohrafia [Innovation and Marketing - the Driving Force of Economic Development:

monograph]. Sumy: TOV "Drukarskyi dim "Papirus". (in Ukrainian)

Teletov, A.S. (2007). Stvorennia doviry u stosunkakh mizh subiektamy ekonomichnoi

diialnosti [Creating trust in relations between subjects of economic activity]. Mekhanizm

rehuliuvannia ekonomiky - Mechanism of economy regulation, no. 3, pp. 122-128 (in Ukrainian).

Prokopenko, O.V. & Troian, M.Yu. (2008). Povedinka spozhyvachiv [Behavior of

consumers]. Kyiv: Center of Educational Literature (in Ukrainian).

Payne, A. & Chartered Institute of Marketing. (1998). Relationship Marketing for

Competitive Advantage: Winning and Keeping Customers. Oxford: Butterworth-Heinemann.

O`Shonessi, D. (2002). Konkurentnyiy marketing: strategicheskiy podhod [Competitive

Marketing: Strategic Approach]. St. Petersburg: Piter. (in Russian)

Reichheld, F. F. & Teal, Th. (2001). The Loyalty Effect: The Hidden Force Behind

Growth, Profits, and Lasting Value. Boston: Harvard Business School Press.

Zagula, M., & Kennedy, D. S. (2012). Trust Based Marketing: The Ultimate Guide to

Creating Trust in an Understandibly Un-trusting World. NY: Entrepreneur Press.

Covey ml., S, & Merrill, R. (2015). Skorost doveriya. To, chto menyaet vse [The Speed of

Trust: The One Thing that Changes Everything]. Moskow: Alpina Pablisher. (in Russian)

Ellwood, I. (2002). The Essential Brand Book: Over 100 Techniques to Increase Brand

Value. London: Kogan Page.

Gordon, I.H. (2013). Managing the New Customer Relationship: Strategies to Engage the

Social Customer and Build Lasting Value. Hoboken, NJ : John Wiley & Sons.

Godin, S. (2008). Doveritelnyiy marketing. Kak iz neznakomtsa sdelat druga i prevratit

ego v pokupatelya [Permission Marketing: Turning Strangers into Friend, and Friends into

Cusromers]. Moskow: Alpina Pablisher. (in Russian)

Urban, G. (2007). Ne prosto otnosheniya – zaschita. Istochniki dohodov v epohu vlasti

klienta [Don`t Just Relate –Advocate!: A Blueprint for Profit in the Era of Customer Power].

Moskow: Balans Biznes Buks. (in Russian)

Teletov, A.S. & Ivashova, N.V. (2012). Upravlinnia brendom v umovakh innovatsiinoho

rozvytku promyslovoho pidpryiemstva [Brand management in the conditions of innovative

development of industrial enterprise]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu – Herald

of Khmelnytskyi national university, no. 6, V.3, pp. 296-300 (in Ukrainian).

Teletov, A.S. & Teletova, S.G. (2015). Osoblyvosti movlenievoho vplyvu v reklamnykh

tekstakh [Features of speech influence in advertising texts]. Marketynh i menedzhment innovatsii

– Marketing and Management of Innovations, no. 4, pp. 49–58 (in Ukrainian).

Teletov, A.S. (2002). Pablik rileishnz v umovakh vyrobnytstva tekhnichno skladnoi

produktsii [Public relations in the production of technically complex products]. Visnyk SumDU -

Herald of Sumy State University, no. 1(34) (in Ukrainian).




Copyright (c) 2019 А.С. Телетов, В.Ю. Григоренко

ECONOMIC BULLETIN OF NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE "KYIV POLYTECHNICAL INSTITUTE"

JOURNAL OF MANAGEMENT AND MARKETING FACULTY OF
NATIONAL TECHNICAL UNIVERSITY OF UKRAINE “IGOR SIKORSKY KYIV POLYTECHNIC INSTITUTE”

2014-2016 © Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
2014-2016 © Факультет менеджменту та маркетингу
2014-2016 © Авторські права належать авторам статей
Київ, 03056, Україна, проспект Перемоги, 37, корпус 1, кім. 237
Тел. +38 044 236 96 73
Е-mail: fmm@kpi.ua