НАЛАГОДЖЕННЯ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ ЯК СПОСІБ РЕАЛІЗАЦІЇ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ В МАРКЕТИНГОВОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.136851

Ключові слова:

системний підхід, маркетинговий менеджмент, бізнес-процеси,

Анотація

Статтю присвячено дослідженню проявів системного підходу в управлінні, зокрема, в управлінні службою маркетингу на підприємстві. Авторами розкрито суть, особливості та переваги застосування системного підходу в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємстві. Для цього описано службу маркетингу в організації як систему та визначено її основні складові. В ході дослідження виявлено, що реалізація системного підходу в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємства може бути реалізована шляхом формалізації та відлагодження відповідних бізнеспроцесів. Авторами проаналізовано підходи до визначення поняття «бізнес-процес», описано структуру та визначено основні компоненти бізнес-процесів в управлінні маркетингом та службою маркетингу підприємства. Спираючись на класичну послідовність етапів маркетингової діяльності підприємства, авторами побудовано схему відображення основних бізнес-процесів в управлінні маркетингом та діяльності служби маркетингу на підприємстві. Дослідження бізнес-процесів в службі маркетингу, які відображають основні етапи маркетингової діяльності і їх чітке розуміння дозволяє виявляти слабкі місця в організації служби маркетингу на підприємстві, раціональніше планувати, розподіляти та використовувати ресурси, а також забезпечує можливість реалізації довгострокового планування та ефективного масштабування бізнесу. Для цього у роботі запропоновано характеристику основних способів формалізації (опису) бізнеспроцесів таких як текстовий, табличний та графічний. Виділено та розкрито особливості застосування кожного з охарактеризованих способів формалізації бізнес-процесів, а також їх переваги та недоліки. Авторами роботи детально проаналізовано переваги застосування бізнес-процесів в управлінні службою маркетингу, а також визначено симптоми, які свідчать про необхідність вдосконалення бізнес-процесів управління маркетингом/діяльності служби маркетингу підприємства. Також в даній роботі авторами визначено та проаналізовано основні методи вдосконалення бізнес-процесів в службі маркетингу підприємства.

Посилання

Харченко В. А. Системний підхід до стратегічного управління підприємством / В. А.

Харченко. // Економічний вісник Донбасу. – 2013. – С. 157–160.

Босак А. О. Передумови формування системного підходу до менеджменту

[Електронний ресурс] / А. О. Босак, Р. Б. Рогальський, В. А. Босак. – 2011. – Режим

доступу до ресурсу:

http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/12782/1/008_Peredumovi%20formuv_38_47_714.pdf

.

Davenport T. H., Short J. E. The New Industrial Engineering: Information Technology and

Business Process Redesign // Sloan Management Review, 1990. - 11–27

Рыбаков М. Ю. Бизнес-процессы. Как их описать, отладить и внедрить. Практикум /

Михаил Юрьевич Рыбаков. – Москва, 2015. – 570 с. – (Порядок в бизнесе).

Робсон, М. Практическое руководство по реинжинирингу бизнес-процессов / М.

Робсон, Ф. Уллах ; пер. с англ. под ред. Н.Д. Эриашвили. –М. : Аудит, ЮНИТИ, 1997. –

с

Харрингтон Д. Оптимизация бизнес процессов / Д. Харрингтон, К. С. Эсселинг, Х. В.

Нимвеген. – Санкт-Петербург: Азбука, 2002. – 342 с.

Howard M. Carlisle. Situational Management / Howard M. Carlisle. - New York: American

Management Association, 1973. - 190 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-08