СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.20.2021.252604

Ключові слова:

потенціал підприємства, стратегічне управління, стратегічний потенціал, внутрішнє середовище, зовнішнє середовище

Анотація

У статті досліджено теоретико-методичні аспекти стратегічного управління потенціалом підприємства та особливості його впровадження в практичну діяльність. Теоретичною та методологічною основою дослідження стали наукові праці вчених з питань формування й розвитку потенціалу підприємства, а також стратегічного управління. У статті використано такі загальнонаукові методи дослідження, як методи теоретичного узагальнення, аналізу та синтезу, системного та порівняльного аналізу, абстрактно-логічний, графічний. Досліджено роль і значення потенціалу підприємства в контексті історичного розвитку парадигми стратегічного менеджменту. Встановлено, що ресурсний підхід до стратегічного управління, представлений структурним і процесним напрямами, найбільшою мірою сприяє розвитку потенціалу підприємства. Для практичного запровадження стратегічного управління потенціалом на підприємствах рекомендовано забезпечити формування системи, яка повинна містити такі основні складові частини, як стратегічне планування, реалізація і контроль.

Посилання

Краснокутська Н.С. Потенціал підприємства як об’єкт управління в перебігу еволюції теорії стратегічного управління. Вісник СумДУ. Серія: Економіка. 2009. № 1. С. 169–177.

Отенко І.П. Формування механізму управління економічним потенціалом підприємства. Бізнес-Інформ. 2015. № 3. С. 241–246.

Ансофф И. Стратегическое управление / сокр. пер. с англ. Москва : Экономика, 1989. 519 с.

Портер М. Международная конкуренция. Конкурентные преимущества стран / пер. с англ. Москва : Международные отношения, 1993. 896 с.

Отенко І.П., Даневич О.С. Ключові елементи стратегічного потенціалу підприємства. Бізнес-Інформ. 2014. № 9. С. 302–307.

Пантелєєв М.С., Шматько Н.М. Формування механізму стратегічного управління потенціалом підприємства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2013. № 41. С. 209–215.

Лизунова Е.Н., Ганцура А.В. Стратегічне управління потенціалом підприємства на основі підвищення його конкурентоспроможності. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2016. Вип. 9. С. 97–100.

Йеннер Т. Создание и реализация потенциала успеха как ключевая задача стратегического менеджмента. URL: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/15_2_99.htm (дата звернення: 3.12.2021).

Krasnokutska, N.S. (2009) “Potential of enterprise as a management object in the view of strategic management theory evolution”. Visnyk SumDU. Seriia: Ekonomika, no. 1, pp. 169–177.

Otenko, I.P. (2015) “Creation of mechanism for management of the economic potential of enterprise”. Business-Inform, no. 3, pp. 241–246.

Ansoff, I. (1989), Stratehicheskoie upravleniie [Strategic Management]. Translated from English. Ekonomika, Moscow, Russia, 519 p.

Porter, M.E. (1993) Mezhdunarodnaia konkurenciia. Konkurentnye preimushchestva stran [The Competitive Advantage of Nation]. Translated from English. Mezhdunarodnye otnosheniia, Moscow, Russia, 896 p.

Otenko, I.P., Danevych, O.S. (2014) “Key Elements of the Strategic Potential of an Enterprise”. Business-Inform, no. 9, pp. 302–307.

Pantelieiev, M.S., Shmatko, N.M. (2013) “Formuvannia mekhanizmu stratehichnoho upravlinnia potentsialom pidpryiemstva”. Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, no. 4, pp. 209–215.

Lyzunova, O.M., Ganzoura, A.V. (2016) “Company’s Potential Strategic Management based on Increasing its Competitiveness”. Uzhorod National University Herald. International Economic Relations and World Economy. Iss. 9, pp. 97–100.

Jenner, T. Sozdaniie i realizatsiia potentsiala uspekha kak kliuchevaia zadacha strategicheskogo menedzhmenta. URL: http://vasilievaa.narod.ru/ptpu/15_2_99.htm (access date December 3, 2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-01