ЕКОНОМІКО-МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА У СФЕРІ ТУРИЗМУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.132231

Ключові слова:

туристичне підприємство, моделювання, інвестиції, динаміка розвитку,

Анотація

У статті побудована математична модель аналізу і прогнозування діяльності
туристичного підприємства з урахуванням зовнішніх інвестицій. Побудовано
математичну залежність динаміки приросту кількості туристів від різних видів
інвестицій, оскільки інвестування є однією з опор, на яких будується фундамент ринкової економіки, а інвестиції, зокрема іноземні, є надважливими для розвитку економіки нашої країни.
Туристична сфера є однією із стратегічних галузей економіки, за допомогою якої відбувається подальший соціально-економічний розвиток держави, а для формування туристичного ринку та успішного розвитку національного туризму необхідним є не лише наявність ряду складових туристичної індустрії і туристично-рекреаційний потенціал, а й наявність сприятливого інвестиційного клімату та механізму надходження інвестицій у
туристичну галузь. Вирішення цієї проблеми дасть змогу підвищити зростання соціально-економічних показників підприємств, регіону та країни загалом. Тому необхідно розробити модель, яка б враховувала вплив цих факторів для створення максимально ефективного плану розвитку туристичного підприємства. Показано, що запропонована модель дозволяє дослідити динаміку розвитку та проаналізувати різні стратегії поведінки туристичного підприємства на ринку.
Розглянуто такі можливі види інвестицій, основною метою яких є збільшення кількості туристів, прибутку, зменшення плати за інвестиції та збільшення коефіцієнту реінвестування. Для розглядуваних стратегій проведено порівняння динаміки основних показників: прибутку та плати за інвестиції. В результаті визначений ефективний вид інвестицій, який дозволить збільшити потік туристів, і як наслідок зберегти та посилити конкурентну позицію підприємства на ринку.
Отже, необхідність організації інвестування в туристичній сфері обумовлює велику практичну потребу в проведенні досліджень інвестиційного процесу в туристичному бізнесі і теоретичному обґрунтуванні вибору напрямків активізації інвестиційної діяльності, і саме запропонована модель дозволяє визначити напрям інвестиційної політики туристичного підприємства, оперуючи основними показниками його діяльності.

Посилання

Жуковська О.А., Ковальова В.В. Формальна модель прийняття кредитного рішення малим підприємством/ Економіка: проблеми теорії та практики.– Збірник наукових праць – Д.: ДНУ, 2010. – Вип.260 – Т. ІІ. - С.421-427.

Жуковська О.А., Нікітіна П.А.Економіко-математичне моделювання ємності ринку та ринкової частки компанії/Журнал “Економічний вісник”.– 2016. – № 13 – С.546-550.

Жуковська О.А., Нікітіна П.А.Економіко-математичне моделювання ринкової діяльності компанії/Журнал “Економічний вісник”.– 2017. – № 14 – С.471-475

Егорова Н.Е. Применение дифференциальных уравнений для анализа динамики развития малих предприятий, использующих кредитно-инвестиционный ресурс / Н.Е. Егорова, С.Р. Хачатрян // Экономика и математические методы. – 2006. – № 1. – С.50-67.

Шерстенников Ю.В. Модель влияния темпов внедрения инновационных решений на динамику развития малого предприятия / Ю.В. Шерстенников, Л.В. Ромащук // Економіка: проблеми теорії та практики: Збірник наукових праць. – Випуск 222: в 5 т. –

Т. ІІІ. – Дніпропетровськ: ДНУ, 2007. – С.468-480.

Протасов Д.Н. Развитие модели кредитно-инвестиционных ресурсов промышленного

предприятия - М. : Наука, 1985. – С.225

Ворошилова Г. О. Розвиток інвестиційних процесів у міжнародному туризмі / Г. О. Ворошилова // Проблеми розвитку зовнішньоекономічних зв’язків і залучення іноземних інвестицій: регіональний аспект. – Донецк : ДонНУ, 2010. – С.1050

Дядечко Л. п. Економіка туристичного бізнесу / Л. П. Дядечко. – К. : Центр навч. літри, 2007. – С.224

Кальченко О. М. Теоретичні аспекти інноваційної діяльності підприємств туристичної

галузі / О. М. Кальченко // Вісник Чернігівського державного технологічного

університету. Серія : Економічні науки. – Чернігів : ЧНТУ, 2011. – № 54 – С.147-155.

Любіцева О. О. Туристичні ресурси України / О. О. Любіцева, Є. В. Панкова, В. І.

Стафійчук. – К. : Альтерпрес, 2007. – С.369.

Мальська М. п. Міжнародний туризм і сфера послуг / М. П. Мальська, Н. В. Антонюк,

Н. М. Ганич. – К. : Знання, 2008. – С.661.

Свида І. В. Сучасний стан, актуальні проблеми та перспективи розвитку вітчизняного

ринку туристичних послуг / І. В. Свида // Науковий вісник Ужгородського

університету. – 2009. – № 28(3). – С.64 – 69.

Семенова Ю. А. Практическое использование адаптивных моделей в туризме / Ю. А.

Семенова, А. А. Демин // Культура народов Причерноморья. – Симферополь: Межвузовский центр «Крым», 2001. – № 16. – С.34 – 39.

Ткаченко т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу: монографія / Т. І. Ткаченко. – К. : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2006. – С.537.

Трамова А. М. Математическое моделирование развития туризма в сфере услуг: [Электронный ресурс] / А. М. Трамова // Сетевой электронный научный журнал «Системотехника». – 2010. – № 8. – Режим доступа: http://

systech.miem.edu.ru/2010/tramova.htm

Шупік Б. В. Зарубіжний досвід у регулюванні туризму / Б. В. Шупік // Держава та регіони. – 2009. – № 1. – С.200 – 207.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Економіко-математичне моделювання бізнесових процесів