СИСТЕМНО-СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД ДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИНАМІЧНОЇ СТІЙКОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВ НА ОСНОВІ БІЗНЕС ЛІДЕРСТВА
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.135511Ключові слова:
імперативи розвитку, динамічна стійкість економічного розвитку, стратегія, бізнес-лідерство, системно-синергетичний підхідАнотація
В межах статті проведено аналіз методів отримання стійких конкурентних переваг, що дозволило виявити семантичні закономірності формування стратегії розвитку вітчизняних підприємства в сучасних умовах господарювання. З метою обґрунтування факторів, що визначають можливість отримання підприємством високих позицій на ринку, виділено чотири групи факторів: 1) зовнішні позиції, що характеризують стан підприємства на ринку, 2) внутрішні фактори, що є набором фінансових, технологічних, структурних ресурсів, що є у наявності; 3) лінії поведінки, що характеризують вектор розвитку підприємства та пов’язані з історією його існування; 4) процеси, що з одного боку спрямовані на координацію та інтеграцію існуючих ресурсів, а з іншого – стосуються організаційного навчання і виступають як динамічний процес адаптації до змін. На основі аналізу означених факторів, доведено, що в сучасних умовах господарювання, успіх товаровиробників на ринку, значною мірою, визначається нелінійною комбінацією інтелектуальних, інформаційних та інвестиційних ресурсів, що створюється людським капіталом підприємства. Запропоновано розглядати бізнес-лідерство як певний ринковий стан інституціонального суб’єкта на ринку, що характеризує рівень його стійкості, та надає додаткових переваг підприємству порівняно з іншими товаровиробниками. Визначено, що бізнес-лідерство виникає внаслідок раціонального поєднання факторів виробництва на основі інноваційного ризикового підходу шляхом безперервного пошуку форм організації виробництва, збуту, маркетингу, логістики, менеджменту для максимізації продуктивності у кожній зі стадій процесу відтворення. Для характеристики процесів розвитку підприємства у часі запропоновано до використання системно-синергетичний підхід, що надає можливість дослідити динамічність між ресурсним забезпеченням та властивостями системи внутрішнього організаційно-економічного розвитку підприємства та розглянути лідерство як закономірний етап розвитку підприємства, в основі якого лежить вибір оптимальної стратегії та тактики підприємства.Посилання
Kotler F. Osnovyi marketinga, 9–e izdanie.:[per. s angl.]. M.: Izdatelskiy dom «Vilchms,
1200 р.
Fathutdinov R.A. Strategicheskiy marketing. M.: ZAO "Biznes-shkola», 2000. 640 р.
Rays E. Pozitsionirovanie: bitva za uznavaemost: [per. s angl.]. SPb: Piter, 2001.256 р.
Kollis D. Dzh. Korporativnaya strategiya. Resursnyiy podhod : [per. s angl.]. M. : OlimpBiznes, 2007. – 400 р.
Prahalad K. K. Maybutnе konkurentsшiyi. Tvorennya unikalnoyi tsinnostI spilno z klientami
: [per. s angl.]. K..: Izdatelstvo Alekseya Kapustyi, 2005. 258 р.
Tis D. Dzh. Dinamicheskie sposobnosti firmyi i strategicheskoe upravlenie: [per. s angl.].
Vestnik S.-Peterb. un-ta. Ser. «Menedzhment». 2003. Vyip. 4. Р. 133–185.
Grant R. M. Resursnaya teoriya konkurentnyih preimuschestv: prakticheskie vyivodyi dlya
formulirovaniya strategii: [per. s angl.]. Vestnik S.–Peterburgskogo un–ta. Ser.
Menedzhment. 2003. № 3. Р. 47–76.
Aaker D. Strategicheskoe ryinochnoe upravlenie. 7-e izd. : [per. s angl.]. SPb.: Piter, 2007.
р.
KIselov A. Osnovi bIznesu: PIdruchnik dlya ekon. spets. Vuziv. K.: Vischa shkola, 2005. 190
р.
Shevchuk O.A. Rozvitok mashinobudіvnih pіdpriеmstv na zasadah bіznes-lіderstva:
monografIya. K.: TOV «Sprint-ServIs», 2014. 285 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.