ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ МЕХАНІЗМ ВПРОВАДЖЕННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ НА ПІДПРИЄМСТВІ

Автор(и)

  • Т.В. Іванова Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0001-9659-8681

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.135693

Ключові слова:

соціальна відповідальність, інтеграція, організаційно-економічний механізм,

Анотація

Статтю присвячено розвитку наукових положень щодо механізму впровадження заходів з соціальної відповідальності на вітчизняному промисловому підприємстві в умовах його євроінтеграції. Посилення невизначеності на міжнародному ринку сприяє пошуку нових управлінських рішень. Зокрема, одним із таких нововведень є впровадження соціальної відповідальності. Досліджено підходи закордонних та вітчизняних науковців до механізму впровадження заходів щодо соціальної відповідальності промислового підприємства. Виділено загальні засади, а також складові організаційно-економічного механізму впровадження соціальної відповідальності. Запропоновано організаційно-економічний механізм впровадження соціальної відповідальності у діяльність вітчизняних підприємств, який включає в себе, зокрема: принципи, функції та етапи. Для розроблення механізму впровадження соціальної відповідальності на підприємстві виділено наступні принципи: комплексності, прозорості, етичності, відкритості, системності, ефективності, взаємодія із зацікавленими сторонами. Функціями механізму впровадження СВ є: економічна; правова; інформаційна; етична; комунікативна. Процес впровадження соціальної відповідальності у діяльність підприємства включає наступні етапи: підготовчий; розроблення проекту; його впровадження; заключний. Акцентовано увагу на імплементації управлінських рішень щодо соціальної відповідальності промислового підприємства. Надано поетапний опис впровадження організаційно-економічного механізму соціальної відповідальності в систему управління підприємства, що сприятиме його міжнародній інтеграції. Практичне значення отриманих результатів полягає у тому, що їх застосування сприятиме розвитку підприємства, а також дозволить розробляти та впроваджувати оптимальні управлінські рішення щодо подальшої діяльності підприємства у міжнародному середовищі.

Посилання

Ахновська І. О., Лепіхова О. Ю. Механізм впровадження корпоративної соціальної

відповідальності на підприємствах України. Економіка і організація управління. 2016. № 1

(21). С. 36 – 44.

Беляева И. Ю., М. М. Пухова Интеграция корпоративной социальной

ответственности в систему корпоративного управления России. Экономические системы.

Том 10, № 2 (37). С. 20 – 23.

Бочарова Н. А. Удосконалення механізму впровадження корпоративної соціальної

відповідальності на АТП. Економіка транспортного комплексу. Х. : ХНАДУ, 2017. Вип. 29.

С. 53 – 69.

Коваленко Є. В. Формування організаційно-економічного механізму управління

корпоративною соціальною відповідальністю. Економiка і Фiнанси. 2017. № 2. С. 47 – 57.

Кулєшова Л. В. Корпоративна соціальна відповідальність як інструмент сталого

розвитку підприємств. Вісник Донбаської державної машинобудівної академії. 2013. № 1

(30). С. 195 – 199.

Філиппова С. В. Соціальна відповідальність у стратегії управління вітчизняним

підприємством: проблемні питання інтегрування механізму. Економіка: реалії часу. 2017. №

(30). С. 5 – 17.

Фролов Д. П., Шулимова А. А., Инютина О. В. Система институций и механизм

институционализации социальной ответственности фирмы. Вестн. Волгогр. гос. ун-та. Сер.

, Экон. Экол. 2013. № 1 (22). С. 18 – 26.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-27