ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА НА ПРИКЛАДІ КОМПАНІЇ «УКРАЇНСЬКІ ГУМАТИ»
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.143141Ключові слова:
товарний асортимент, процес формування, асортиментна політика, стратегія диференціації, ринок добрив,Анотація
В умовах змін у економічному просторі, зростання рівня конкуренції надзвичайно актуальним для вітчизняних товаровиробників на промисловому ринку, які не мають розвинутого асортименту, стало формування товарного асортименту продукції для збереження конкурентних позицій. В процесі формування товарного асортименту було проаналізовано асортиментну політику підприємства ТОВ «Українські гумати» із застосуванням наступних методів аналізу: SWOT-аналіз, матриця Бостонської консалтингової групи, концепція Життєвого циклу товару, розрахунок показників асортименту, аналіз конкурентоспроможності товару, аналіз ефективності товару. В результаті проведеного аналізу для формування асортименту було обрано стратегію диференціацію з її подальшою розробкою та економічним обґрунтуванням.
В роботі був адаптований для підприємства ТОВ «Українські гумати» розроблений процес формування асортименту, який отримав практичне застосування. У роботі запропоновано розширення товарного асортименту ТОВ «Українські гумати», в рамках стратегії диференціації, яке полягає у виведенні на ринок добрив України деструктора стерні, що дозволить охопити всі етапи розвитку рослини. У статті розроблено три рівні товару до запропонованого для підприємства нового продукту та комплекс маркетингових комунікацій для його просування. В комплексі маркетингових комунікацій були застосовані наступні заходи: участь в галузевих виставках, стимулювання збуту (знижки та розповсюдження зразків), особистий продаж, удосконалення сайту та розміщення піар-статей в галузевих виданнях. Також було обрано відповідно цінову стратегію та розраховано ціну нового товару. В рамках стратегії розподілу було описано ОПЦ продукту. Економічна доцільність пропозицій була доведена шляхом розрахунку витрат, прогнозування обсягу продажів методами декомпозиції і прогнозу торгового персоналу. Були розраховані наступні показники ефективності інвестицій: чиста теперішня вартість, індекс прибутковості, дисконтований термін окупності інвестицій.
Посилання
Голубока Т.В. Процес удосконалення асортименту малих підприємств на
промисловому ринку // В2В МАРКЕТИНГ Збірник наукових праць XII Всеукраїнської науковопрактичної конференції. – 2018. - С. 51-52 – URL:
http://marketing.kpi.ua/files/b2b/Збірник_B2B-2018.pdf
Кузін Б.І., Юр'єв В.М., Шахдінаров Г.М. Методи і моделі управління фірмою:
Навч. посібник для вузів. – Санкт-Петербург, 2001. - 432 с.
Кубишина Н.С. Методика розробки стратегічного набору товарів на
промисловому ринку. Економічний вісник НТТУ «КПІ», 2010. № 7 С. 171-178.
Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навчальний посібник. Київ: КНЕУ,
256 с.
Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: пер. с англ.
Киев; Москва; Санкт-Петербург.; Изд. дом “Вильямс”, 2003. 1056 с.
Зінченко О. І. Кормовиробництво: Навчальне видання. 2-е вид., доп. і перероб.
Київ: Вища освіта, 2005. 448 с.
Кубишина Н.С. Формування товарної політики торгового підприємства.
Актуальні проблеми економіки та управління: збірник молодих вчених. Київ, 2008. № 2. С. 19
- 22.
Гаркуша Н.М., Цуканова О.В., Горошанська О.О. Моделі і методи прийняття
рішень в аналізі та аудиті: Навч. посіб. 2-ге вид. Київ, 2012. 591 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.