ФОРМУВАННЯ ТОВАРНОГО АСОРТИМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВА НА ПРИКЛАДІ КОМПАНІЇ «УКРАЇНСЬКІ ГУМАТИ»

Автор(и)

  • Н.С. Кубишина Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-0563-1421

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.15.2018.143141

Ключові слова:

товарний асортимент, процес формування, асортиментна політика, стратегія диференціації, ринок добрив,

Анотація

В умовах змін у економічному просторі, зростання рівня конкуренції надзвичайно актуальним для вітчизняних товаровиробників на промисловому ринку, які не мають розвинутого асортименту, стало формування товарного асортименту продукції для збереження конкурентних позицій. В процесі формування товарного асортименту було проаналізовано асортиментну політику підприємства ТОВ «Українські гумати» із застосуванням наступних методів аналізу: SWOT-аналіз, матриця Бостонської консалтингової групи, концепція Життєвого циклу товару, розрахунок показників асортименту, аналіз конкурентоспроможності товару, аналіз ефективності товару. В результаті проведеного аналізу для формування асортименту було обрано стратегію диференціацію з її подальшою розробкою та економічним обґрунтуванням.

В роботі був адаптований для підприємства ТОВ «Українські гумати» розроблений процес формування асортименту, який отримав практичне застосування. У роботі запропоновано розширення товарного асортименту ТОВ «Українські гумати», в рамках стратегії диференціації, яке полягає у виведенні на ринок добрив України деструктора стерні, що дозволить охопити всі етапи розвитку рослини. У статті розроблено три рівні товару до запропонованого для підприємства нового продукту та комплекс маркетингових комунікацій для його просування. В комплексі маркетингових комунікацій були застосовані наступні заходи: участь в галузевих виставках, стимулювання збуту (знижки та розповсюдження зразків), особистий продаж, удосконалення сайту та розміщення піар-статей в галузевих виданнях. Також було обрано відповідно цінову стратегію та розраховано ціну нового товару. В рамках стратегії розподілу було описано ОПЦ продукту. Економічна доцільність пропозицій була доведена шляхом розрахунку витрат, прогнозування обсягу продажів методами декомпозиції і прогнозу торгового персоналу. Були розраховані наступні показники ефективності інвестицій: чиста теперішня вартість, індекс прибутковості, дисконтований термін окупності інвестицій.

Посилання

Голубока Т.В. Процес удосконалення асортименту малих підприємств на

промисловому ринку // В2В МАРКЕТИНГ Збірник наукових праць XII Всеукраїнської науковопрактичної конференції. – 2018. - С. 51-52 – URL:

http://marketing.kpi.ua/files/b2b/Збірник_B2B-2018.pdf

Кузін Б.І., Юр'єв В.М., Шахдінаров Г.М. Методи і моделі управління фірмою:

Навч. посібник для вузів. – Санкт-Петербург, 2001. - 432 с.

Кубишина Н.С. Методика розробки стратегічного набору товарів на

промисловому ринку. Економічний вісник НТТУ «КПІ», 2010. № 7 С. 171-178.

Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика: Навчальний посібник. Київ: КНЕУ,

256 с.

Котлер Ф., Армстронг Г., Сондерс Дж., Вонг В. Основы маркетинга: пер. с англ.

Киев; Москва; Санкт-Петербург.; Изд. дом “Вильямс”, 2003. 1056 с.

Зінченко О. І. Кормовиробництво: Навчальне видання. 2-е вид., доп. і перероб.

Київ: Вища освіта, 2005. 448 с.

Кубишина Н.С. Формування товарної політики торгового підприємства.

Актуальні проблеми економіки та управління: збірник молодих вчених. Київ, 2008. № 2. С. 19

- 22.

Гаркуша Н.М., Цуканова О.В., Горошанська О.О. Моделі і методи прийняття

рішень в аналізі та аудиті: Навч. посіб. 2-ге вид. Київ, 2012. 591 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-07-01