ВИЗНАЧЕННЯ ДЕТЕРМІНАНТІВ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВИДАВНИЧО-ПОЛІГРАФІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ
DOI:
https://doi.org/10.20535/2307-5651.16.2019.181841Ключові слова:
видавничо-поліграфічне підприємство, поліграфічна діяльність, детермінанти конкурентоспроможності, макроекономічні показники, фінансові чинники конкурентоспроможностіАнотація
Статтю присвячено аналізу основних детермінантів формування конкурентних
переваг видавничо-поліграфічними підприємствами. Визначено умови, за яких виникає
можливість підвищення рівня конкурентоспроможності суб’єктів видавничо-
поліграфічної діяльності. Визначено, що основними детермінантами
конкурентоспроможності таких підприємств є макроекономічні та фінансові, котрі у
свою чергу щільно пов’язані із ресурсним забезпеченням конкурентного потенціалу
компаній та сприяють посиленню їх позиції на ринку. Проаналізовано макроекономічні
чинники розвитку підприємств в Україні та світі, охарактеризовано основні тенденції
виробничо-комерційної діяльності поліграфічних підприємств з урахуванням їх ділових
очікувань. Проаналізовано макроекономічні показники України, основні показники
діяльності підприємств України та виявлено позитивні чинники формування та реалізації
конкурентних переваг видавничо-поліграфічних підприємств. Зазначено, що саме
фінансовий чинник визначає можливість економічного процвітання більшості видавничо-
поліграфічних підприємств світу. Разом з тим, виявлено зростання витрат на операційну
діяльність поліграфічних компаній протягом останніх років, у тому числі друкарень та
постачальників поліграфічних матеріалів. Проаналізовано структуру операційних
витрат видавничо-поліграфічних підприємств. Зауважено, що задля підвищення
конкурентоспроможності, зокрема при реалізації конкурентної стратегії лідерства за
витратами, доцільним є пошук шляхів оптимізації витрат на матеріальне забезпечення
та формування фонду заробітної плати. Проведено аналіз рівня заробітних плат на
поліграфічних підприємствах. Узагальнено можливі напрями оптимізації обсягу фонду
заробітної плати з урахуванням доцільності реорганізації робочих груп. Перспективним
напрямом подальших досліджень є оцінювання економічної ефективності створення
дистанційних проектних команд на видавничо-поліграфічних підприємствах з метою
протидії негативному впливу фінансових чинників-дестимуляторів
конкурентоспроможності.
Посилання
Doing Business 2019. Training for Reform : report. International Bank for
Reconstruction and Development. Washington DC, 2019. 311 p.
Doing Business 2018. Reforming to Create Jobs : report. International Bank for
Reconstruction and Development. Washington DC, 2018. 312 p.
Очікування підприємств сфери послуг у ІV кварталі 2018 року щодо перспектив
розвитку їх ділової активності : статистичний звіт. Державна служба статистики України,
URL: http://www.ukrstat.gov.ua/. Дата звернення: 15.01.2019
Kukharuk A., Gavrish Yu., Zmitrovych D. Managing the competitiveness in CIS
countries and Ukraine: the goal and conditions. Eastern Journal of European Studies. 2017. Is
(1). pp. 115-136.
Schwab K. et al. The Global Competitiveness Report 2017–2018. Geneva : World
Economic Forum, 2017. 381 p. URL: http://www3.weforum.org/docs/GCR2017-
/05FullReport/TheGlobalCompetitivenessReport2017%E2%80%932018.pdf. Дата
звернення: 10.01.2019
Макроекономічні показники : статистична інформація. Національний банк
України. Офіційний сайт національного банку України, 2019. URL:
https://bank.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=23487024. Дата звернення: 13.01.2019 р.
Индексы : Номинальный ВВП Украины с 2002 по 2018 гг. Мінфін: фінансовий
портал. URL: https://index.minfin.com.ua/economy/gdp/ Дата звернення: 13.01.2019 р.
Фінансові результати підприємств до оподаткування за видами економічної
діяльності : статистична інформація. Державна служба статистики України, 2018. URL:
http://www.ukrstat.gov.ua/. Дата звернення: 17.01.2019
Рентабельність операційної та усієї діяльності підприємств за видами
економічної діяльності з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства (2010-
: статистична інформація Державна служба статистики України, 2018.URL:
http://www.ukrstat.gov.ua/. Дата звернення: 18.01.2019
Обсяг реалізованої продукції (товарів, послуг) підприємств за видами
економічної діяльності з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства (2010-
: статистична інформація Державна служба статистики України, 2018. URL:
http://www.ukrstat.gov.ua/. Дата звернення: 18.01.2019
Davis R. Print Management Alert. Impact of Cost on Profitability in the Printing
Industry : report. USA : Printing Industries of America, Center for Print Economics and
management, 2017. 8 p. URL: https://www.printing.org/sites/default/files/
attachments/management_alert-cost_and_profits_final_after_edits_sept_2017.pdf. Дата
звернення 19.01.2019
Какой будет полиграфия Украины в 2018 году. Итоги январского блиц-опроса
журнала Print+. URL: https://printus.com.ua/article/read/3571 Дата звернення: 20.12.2018
5th drupa Global Trends Report 2018. Executive summary. URL:
https://www.drupa.com/cgi-bin/md_drupa/lib/all/lob/return_download.cgi/5th_
Global_Trends_Executive_Summary_EN.pdf?ticket=g_u_e_s_t&bid=4016&no_mime_type=0
Дата звернення 25.01.2019
Exchange Rates incl. Effective Ex. Rates : Data Tables. International Monetary
Fund. URL: http://data.imf.org/regular.aspx?key=61545862
Сосновська О. О., Жидецька Х. В. Сучасні проблеми управління витратами на
підприємствах видавничо-поліграфічної галузі. Наукові записки : наук.-техн. зб. Сер.:
Економічні науки. 2016. № 2 (53). С. 213-220.
Должанський А. М. Облік і контроль виробничих витрат у поліграфії (на
матеріалах малих підприємств західного регіону україни): автореф. дис. на здобуття
наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.06.04 „ Бухгалтерський облік, аналіз і аудит ”.
Львів, 2002. 19 с.
Офіційний сайт порталу вакансій Rabota.ua. URL: https://rabota.ua/ua. Дата
звернення: 01.02.2019
Офіційний сайт порталу вакансій Work.ua. URL: https://www.work.ua/. Дата
звернення: 01.02.2019
Гавриш О. А., Кухарук А. Д. Генерація імпульсів формування належного рівня
конкурентоспроможності поліграфічних підприємств. Економічний вісник Національного
технічного університету України «Київський політехнічний інститут»: зб. наук. пр.
№ 10. С. 134–139.
Юдіна Н. В., Солнцев С. О. Особливості рекламної діяльності виробника
рекламно-поліграфічної продукції. Проблеми системного підходу в економіці: електрон.
наук. фах. вид. 2008. № 3. URL: http://www.nbuv.gov.ua/e-journals/PSPE/2008-
/Udina_308.htm.
Дурняк Б. В., Штангрет А. М., Мельников О. В. Видавничо-поліграфічна галузь
України: стан, проблеми, тенденції. Статистично-графічний огляд. Л. : УАД, 2006.
с.
Довгань Л. Є., Воржакова Ю. П. Механізм формування конкурентної політики
поліграфічних підприємств. Актуальні проблеми економіки. 2014. № 4(154). С. 32-40.
Палига Є. М. Реструктуризація підприємств видавничо-поліграфічної галузі як
основа стратегії конкурентоспроможності і розвитку корпоративного управління. Вісник
економічної науки України. 2016. № 2. С. 143-148.
Davis R. Print Management Alert. Impact of Cost on Profitability in the Printing
Industry : report. – USA : Printing Industries of America, Center for Print Economics and
management, 2017. 8 p. Retrieved from: https://www.printing.org/sites/default
/files/attachments/management_alert-cost_and_profits_final_after_edits_sept_2017.pdf. Дата
звернення 19.01.2019
Какой будет полиграфия Украины в 2018 году. Итоги январского блиц-опроса
журнала Print+. URL: https://printus.com.ua/article/read/3571 Дата звернення: 20.12.2018
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторські права належать авторам статей.
Розміщуючи матеріали у збірнику наукових праць, автори погоджуються з правом редакції збірника розміщувати матеріали збірника в електронному вигляді на офіційному сайті збірника та інших електронних ресурсах відповідно до законодавства України.