КОРИСТУВАЦЬКИЙ КОНТЕНТ. СТРУКТУРНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ДОВІРИ

Автор(и)

  • С. О. Лебеденко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-3375-0161
  • Є. В. Гнітецький Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Україна https://orcid.org/0000-0002-6905-9057

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.23.2022.264655

Ключові слова:

контент створений користувачами, користувацький контент, електронна комерція, поведінка споживачів, поведінка споживачів у цифровому середовищі, поведінка споживачів щодо сприйняття користувацького контенту, маркетинг у соціальних мережах, маркетинг впливу

Анотація

За останні кілька років маркетинг у соціальних мережах став основним маркетинговим інструментом для компаній. Останні дані показують, що 90% компаній зазвичай використовують соціальні мережі для просування свого бізнесу. Компанії використовують соціальні медіа не лише для цілей цифрової реклами, але й для того, щоб керувати своїми стосунками з клієнтами, залучати їх і використовувати їхні ідеї та інформацію для інноваційної продукції та управління брендом. Надзвичайна популярність соціальних медіа, таких як Facebook, Twitter, YouTube, Instagram, надало компаніям великий стимул використовувати соціальні медіа для створення цінності. Контент, створений користувачами (user-generated content UGC) – це опублікований в Інтернеті контент, який «створено поза професійними процедурами та практиками». UGC, пов’язаний з брендом, відіграє центральну роль у розвитку соціальних взаємовідносин з брендом. Дане дослідження об’єднало кілька теорій, щоб запропонувати інтегровану структурну S–O–R моделі з урахуванням когнітивно-афективно-конативних аспектів. Розроблена модель додає новий теоретичний напрям дослідженням довіри до UGC. Проведене дослідження допоможе дослідникам у вирішенні проблеми зміщення оцінок структурних змінних через виключення одного або кількох релевантних факторів з моделі, що може призвести до непослідовних і упереджених результатів. Таким чином, це дослідження робить внесок у існуючі дослідження довіри до UGC. Водночас наведене дослідження вивчає задоволеність життям і задоволеність Інтернетом як два основні механізми обміну онлайн-контентом. Задоволеність користувачів (тобто задоволеність Інтернетом) розглядалася як важлива змінна, що впливає на поведінку користувачів з точки зору успіху інформаційної системи і теорії очікування-непідтвердження. Наведене дослідження розглядало Інтернет як загальний інструмент для обміну онлайн-контентом. Не було обмежень типу онлайн-платформ. (віртуальні спільноти, сайти соціальних мереж). Дослідження було зосереджено на контенті, який користувачі створюють самостійно і яким діляться самостійно в Інтернеті. Незважаючи на це, користувачі можуть репостити або ділитися вмістом, який вони знайшли в інших місцях в Інтернеті.

Посилання

Leung, L. (2009) User-generated content on the internet: an examination of gratifications, civic engagement and psychological empowerment. New Media and Society, vol. 11, no. 8, pp. 1327-1347.

Hsiao, C.-C. (2020) Understanding content sharing on the internet: test of a cognitive-affective-conative model. Online Information Review, vol. 44, no. 7, pp. 1289-1306.

Hennig-Thurau, T., Gwinner, K.P., Walsh, G. and Gremler, D.D. (2004), Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms: what motivates consumers to articulate themselves on the internet? Journal of Interactive Marketing, vol. 18, no. 1, pp. 38-52.

Cao, C., Yan, J. and Li, M. (2018) The Impact of Different Channel of Online Review on Consumers’ Online Trust. PACIS, Yokohama, p. 213.

Lee, K.-T. and Koo, D.-M. (2012) Effects of attribute and valence of e-WOM on message adoption: moderating roles of subjective knowledge and regulatory focus. Computers in Human Behavior, vol. 28, no. 5, pp. 1974-1984.

Statista (2020) Global retail e-commerce market size 2014-2023. Available at: https://www.statista.com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/ (accessed 27 June 2021).

Cheung and Thadani, D.R. (2012) The impact of electronic word-of-mouth communication: a literature analysis and integrative model. Decision Support Systems, vol. 54, no. 1, pp. 461-470.

Nielsen (2015) Global trust in advertising – 2015. Available at: https://www.nielsen.com/us/en/insights/report/2015/global-trust-in-advertising-2015 (accessed 27 June 2021).

Ismagilova, E., Dwivedi, Y.K., Slade, E. and Williams, M.D. (2017) Electronic Word of Mouth (EWOM) in the Marketing Context. Springer International Publishing, Cham.

Moran, G. and Muzellec, L. (2017) eWOM credibility on social networking sites: a framework. Journal of Marketing Communications, vol. 23, no. 2, pp. 149-161.

Lin, T.M.Y., Lu, Y. and Wu, J. (2012) The effects of visual information in eWOM communication. Journal of Research in Interactive Marketing, vol. 6, no. 1, pp. 7-26.

Lo, A.S. and Yao, S.S. (2019) What makes hotel online reviews credible? : an investigation of the roles of reviewer expertise, review rating consistency and review valence. International Journal of Contemporary Hospitality Management, vol. 31, no. 1, pp. 41-60.

Horska K. (2015) «Korystuvatskyi kontent»: morfolohiia terminu v mediinomu konteksti ["User content": the morphology of the term in the media context] Proceedings of the Mova. Suspilstvo. Zhurnalistyka: zbirnyk materialiv ХХІ Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii z problem funktsionuvannia i rozvytku ukrainskoi movy. Kyiv: Instytut zhurnalistyky, pp. 112–114.

Bakker P., Pantti M. (2009) Beyond News User-Generated Content on Dutch Media Websites. September, 2009. vailable at: http://www.caerdydd.ac.uk/jomec/resources/foj2009/foj2009-Bakker-Pantti.pdf.

Guadagno, R.E., Muscanell, N.L., Okdie, B.M., Burk, N.M. and Ward, T.B. (2011) Even in virtual environments women shop and men build: a social role perspective on second Life. Computers in Human Behavior, vol. 27, pp. 304-308.

Wang, C., Zhou, Z., Jin, X.L., Fang, Y. and Lee, M.K.O. (2017) The influence of affective cues on positive emotion in predicting instant information sharing on microblogs: gender as a moderator. Information Processing and Management, vol. 53, no. 3, pp. 721-734.

Chang, C. (2016) Responses to conflicting information in computer-mediated communication: gender difference as an example. New Media and Society, vol. 18, no. 1, pp. 5-24.

Lukynoi M. M. (2010) Internet SMI: Teoryia i praktyka: ucheb. posob. dlia studentov vuzov [Internet media: Theory and practice: textbook. allowance for university students]. Moskva: Aspekt Press, 348p.

Londonskyi professor rasskazal vsiu pravdu o sotsyalnykh setiakh [London professor told the whole truth about social networks]. Available at: https://www.cnews.ru/news/top/londonskij_professor_rasskazal_vsyu?ysclid=l5wjhusbbt563811503.

Halliday, S. V. (2016) User-generated content about brands: Understanding its creators and consumers. Journal of Business Research, vol. 69, no 1, pp. 137–144.

Lebedenko, S. and Lebedenko, M. (2014) Estimation of web-site effectiveness on B2B market. Scientific Journal L'Association 1901 «SEPIKE», pp. 82-85.

Lebedenko, S.O. and Vavulin, P.A. (2017), “Using of modern IT-solutions for automated calculation of web-site effectiveness as part of marketing system”, Efektyvna ekonomika, [Online], vol. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5534 (acessed 8 July 2022).

Prashar, S., Sai Vijay, T. and Parcad, C. (2017) Effects of Online Shopping Values and Website Cues on Purchase Behaviour: A Study Using S–O–R Framework. Journal for Decision Makers, vol. 42, no. 1. pp. 1–18.

Hoffman, D.L. and Novak, T.P. (1996) Marketing in hypermedia computer-mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, vol. 60, pp. 50-68.

Kim, Y.H., Kim, D.J. and Wachter, K. (2013) A study of mobile user engagement (MoEN): engagement motivations, perceived value, satisfaction, and continued engagement intention. Decision Support Systems, vol. 56, pp. 361-370.

Oliver, R.L. (1981) Measurement and evaluation of satisfaction processes in retail settings. Journal of Retailing, vol. 57, no. 3, pp. 25-48.

Çikrıkci, O. (2016) The effect of internet use on well-being: meta-analysis. Computers in Human Behavior, vol. 65, pp. 560-566.

Castellacci, F. and Tveito, V. (2018) Internet use and well-being: a survey and a theoretical framework. Research Policy, vol. 47, pp. 308-325.

Ashraf, M., Ahmad, J., Sharif, W., Raza, A.A., Salman Shabbir, M., Abbas, M. and Thurasamy, R. (2020) The role of continuous trust in usage of online product recommendations. Online Information Review, vol. 44, no. 4, pp. 745-766.

Liu, F., Lim, E.T.K., Li, H., Tan, C.W. and Cyr, D. (2020) Disentangling utilitarian and hedonic consumption behavior in online shopping: an expectation disconfirmation perspective. Information and Management, vol. 57, no. 3, forthcoming.

Qahri-Saremi, H. and Montazemi, A.R. (2019) Factors affecting the adoption of an electronic word of mouth message: a meta-analysis. Journal of Management Information Systems, vol. 36, no. 3, pp. 969-1001.

Leung, L. User-generated content on the internet: an examination of gratifications, civic engagement and psychological empowerment. New Media and Society. 2009 Vol. 11 No. 8, pp. 1327-1347.

Hsiao, C.-C. Understanding content sharing on the internet: test of a cognitive-affective-conative model. Online Information Review. 2020. Vol. 44 No. 7, pp. 1289-1306.

Hennig-Thurau, T., Gwinner, K.P., Walsh, G. and Gremler, D.D. Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms: what motivates consumers to articulate themselves on the internet? Journal of Interactive Marketing. 2004. Vol. 18 No. 1, pp. 38-52.

Cao, C., Yan, J. and Li, M. The Impact of Different Channel of Online Review on Consumers’ Online Trust. PACIS, Yokohama, 2018. P. 213.

Lee, K.-T. and Koo, D.-M. Effects of attribute and valence of e-WOM on message adoption: moderating roles of subjective knowledge and regulatory focus. Computers in Human Behavior. 2012. Vol. 28 No. 5, pp. 1974-1984.

Statista (2020) Global retail e-commerce market size 2014-2023. URL: https://www.statista. com/statistics/379046/worldwide-retail-e-commerce-sales/ (accessed 27 June 2021).

Cheung and Thadani, D.R. The impact of electronic word-of-mouth communication: a literature analysis and integrative model. Decision Support Systems. 2012. Vol. 54 No. 1, pp. 461-470.

Nielsen. Global trust in advertising – 2015. URL: https://www.nielsen.com/us/en/insights/report/2015/global-trust-in-advertising-2015 (accessed 27 June 2021).

Ismagilova, E., Dwivedi, Y.K., Slade, E. and Williams, M.D. Electronic Word of Mouth (EWOM) in the Marketing Context. Springer International Publishing, Cham. 2017.

Moran, G. and Muzellec, L. eWOM credibility on social networking sites: a framework. Journal of Marketing Communications, 2017. Vol. 23 No. 2, pp. 149-161.

Lin, T.M.Y., Lu, Y. and Wu, J. The effects of visual information in eWOM communication. Journal of Research in Interactive Marketing. 2012. Vol. 6 No. 1, pp. 7-26.

Lo, A.S. and Yao, S.S. What makes hotel online reviews credible? : an investigation of the roles of reviewer expertise, review rating consistency and review valence. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 2019. Vol. 31 No. 1, pp. 41-60.

Горська К. «Користувацький контент»: морфологія терміну в медійному контексті. Мова. Суспільство. Журналістика : збірник матеріалів ХХІ Міжнародної науково-практичної конференції з проблем функціонування і розвитку української мови. Київ : Інститут журналістики, 2015. С. 112–114.

Bakker P., Pantti M. Beyond News User-Generated Content on Dutch Media Websites. September, 2009. URL: http://www.caerdydd.ac.uk/jomec/resources/foj2009/foj2009-Bakker-Pantti.pdf.

Guadagno, R.E., Muscanell, N.L., Okdie, B.M., Burk, N.M. and Ward, T.B. Even in virtual environments women shop and men build: a social role perspective on second Life. Computers in Human Behavior. 2011. Vol. 27. PP. 304-308.

Wang, C., Zhou, Z., Jin, X.L., Fang, Y. and Lee, M.K.O. The influence of affective cues on positive emotion in predicting instant information sharing on microblogs: gender as a moderator. Information Processing and Management. 2017. Vol. 53 No. 3. Pp. 721-734.

Chang, C. Responses to conflicting information in computer-mediated communication: gender difference as an example. New Media and Society. 2016. Vol. 18 No. 1, pp. 5-24.

Интернет СМИ: Теория и практика: учеб. пособ. для студентов вузов /под ред. М. М. Лукиной. Москва: Аспект Прессю 2010. 348с.

Лондонский профессор рассказал всю правду о социальных сетях URL: https://www.cnews.ru/news/top/londonskij_professor_rasskazal_vsyu?ysclid=l5wjhusbbt563811503.

Halliday, S. V. User-generated content about brands: Understanding its creators and consumers”, Journal of Business Research. 2016. Vol. 69. No 1. Pp. 137–144.

Lebedenko, S. and Lebedenko, M. Estimation of web-site effectiveness on B2B market”. Scientific Journal L'Association 1901 «SEPIKE», 2014. pp. 82-85.

Lebedenko, S.O. and Vavulin, P.A. Using of modern IT-solutions for automated calculation of web-site effectiveness as part of marketing system”, Efektyvna ekonomika, [Online]. 2017. Vol. 4, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5534 (accessed 8 July 2022).

Prashar, S., Sai Vijay, T. and Parcad, C. Effects of Online Shopping Values and Website Cues on Purchase Behaviour: A Study Using S–O–R Framework. Journal for Decision Makers. 2017. Vol. 42. No. 1. Pp. 1–18.

Hoffman, D.L. and Novak, T.P. Marketing in hypermedia computer-mediated environments: conceptual foundations. Journal of Marketing, 1996. Vol. 60. Pp. 50-68.

Kim, Y.H., Kim, D.J. and Wachter, K. A study of mobile user engagement (MoEN): engagement motivations, perceived value, satisfaction, and continued engagement intention. Decision Support Systems. 2013. Vol. 56, pp. 361-370.

Oliver, R.L. Measurement and evaluation of satisfaction processes in retail settings. Journal of Retailing. 1981. Vol. 57 No. 3, pp. 25-48.

Çikrıkci, O. The effect of internet use on well-being: meta-analysis. Computers in Human Behavior. 2016. Vol. 65, pp. 560-566.

Castellacci, F. and Tveito, V. Internet use and well-being: a survey and a theoretical framework. Research Policy, 2018. Vol. 47, pp. 308-325.

Ashraf, M., Ahmad, J., Sharif, W., Raza, A.A., Salman Shabbir, M., Abbas, M. and Thurasamy, R. The role of continuous trust in usage of online product recommendations. Online Information Review. 2020. Vol. 44 No. 4, pp. 745-766.

Liu, F., Lim, E.T.K., Li, H., Tan, C.W. and Cyr, D. Disentangling utilitarian and hedonic consumption behavior in online shopping: an expectation disconfirmation perspective. Information and Management. 2020. Vol. 57 No. 3, forthcoming.

Qahri-Saremi, H. and Montazemi, A.R. Factors affecting the adoption of an electronic word of mouth message: a meta-analysis. Journal of Management Information Systems. 2019. Vol. 36 No. 3, pp. 969-1001.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-09-14