ПРОГНОЗУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ ТРЕНДІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Н.В. Юдіна Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1730-9341

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.27.2023.297221

Ключові слова:

глобальні ризики, інформаційне суспільство, діджиталізація освіти, маркетингові інструменти, комерціалізація, дистанційні курси

Анотація

В умовах інформаційного суспільства діджиталізація освіти виокремлює і формує ринок дистанційних курсів, що підвищує актуальність прогнозування його маркетингових перспектив та виокремлення ефективних маркетингових інструментів. На противагу поширеній у світі точці зору про нестачу сформованих навичок серед молоді саме у наслідок вимушеного під час пандемії COVID-19 переходу традиційної форми навчання на дистанційну, стаття надає аргументи, що справжні причини саме таких негативних наслідків пандемії крилися не у самій формі навчання, а з маркетингової точки зору, недостатньо масової готовності дистанційних курсів, як інноваційної для освітнього ринка послуги, до їх ефективного використання споживачами. Це відбулося через нехтування глобальною традиційною системою освіти аналізу низки глобальних ризиків, недостатній завчасний розвиток дистанційної освіти і підготовки до миттєвого переключення на неї з традиційної форми. У статті підкреслено, що кризові явища стають синхронними та повсякденними, що перетворює їх на «нову нормальність». У цих умовах у статті прогнозується дистанційній освіті роль не тільки інструменту пом’якшення глобальних ризиків і страхування традиційної освіти у період криз, але й відокремленого та перспективного ринку. Зокрема зазначено, що на теперішньому етапі формування ринку розробникам дистанційних курсів доцільно приділити особливу увагу товарній якості і структурі самих дистанційних курсів. Виходячи з актуальних технологій, у статті виокремленні маркетингові тренди і маркетингові інструменти ринку дистанційного навчання, а саме відсутність традиційних домашніх завдань, інтеграція технологій Штучного Інтелекту, важливість створення і монтаж відеоконтенту як у вигляді стрімів, так й асинхронних записів, наявність субтитрів. Підкреслено цінність особистості лектора, у тому числі з психологічної точки зору. Впровадження запропонованих маркетингових інструментів розробниками дистанційних курсів сприятиме подальшій комерціалізації дистанційних курсів і подальшій їх інтеграції на міжнародні ринки.

Посилання

Yudina N. V. (July 15-17, 2016) Formuvannia standartiv yakosti dystantsiinoi osvity v informatsiinomu suspilstvi. Mizhdystsyplinarnyi futurolohichnyi forum «Upravlinnia maibutnim na styku tekhnolohichnykh ukladiv»: tezy, dopovidi, statti. Kyiv. http://futurolog.com.ua/publish/20160715futuremanagement/Yudina-E-learning.pdf.

Richter F. (2023) Covid Crisis Drives Global Increase in Learning Poverty. Available at: https://www.statista.com/chart/30786/covid-impact-on-learning-poverty/

Banyoi V., Kharkivska O., Shkurko H. & Yatskiv M. (2023) Tools for Implementing Distance Learning during the War: Experience of Uzhhorod National University, Ukraine. Arab World English Journal (AWEJ), Special Issue on Communication and Language in Virtual Spaces. Available at: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4348364

Yudina N. (2020) Business Forecasting of Marketing Activity Riskiness of Companies in Markets. Economic Bulletin of National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute", no. 17, pp. 372–383. Available at: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/216380/

The Global Risks Report 2020. (2020). Available at: https://www.weforum.org/reports/the-global-risks-report-2020

Risk Map: Control Risks 2023. Available at: https://www.controlrisks.com/riskmap/top-risks

The Global Risks Report 2023. (2020). Available at: https://www.weforum.org/reports/globalrisks-report-2023/

Fülöp M. T., Breaz T. O., Topor I. D., Ionescu C. A. & Dragolea L. L. (2023) Challenges and perceptions of e-learning for educational sustainability in the “new normality era”. Frontiers in Psychology, no. 14. Available at: https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fpsyg.2023.1104633/full

Shofawati A., Widodo W., Sari D. (2023) The use of multimedia interactive to improve students science literacy in the new normal era. Jurnal Pijar Mipa, no. 18(1), pp. 65–71. DOI: https://doi.org/10.29303/jpm.v18i1.3832

Junhong Xiao (2021) From Equality to Equity to Justice: Should Online Education Be the New Normal in Education? Handbook of Research on Emerging Pedagogies for the Future of Education: Trauma-Informed, Care, and Pandemic Pedagogy. Available at: https://www.igi-global.com/dictionary/from-equality-to-equity-to-justice/96023

Yudina N. (2022) Economic “Butterfly” and Futurology of the War in Ukraine. Economic Bulletin Of National Technical University Of Ukraine "Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute". Kyiv: Management And Marketing Faculty Of National Technical University Of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”. No. 23, pp. 77–82. Available at: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/264637

Clary G., Dick G., Akbulut A. Y. & Van Slyke C. (2022) The After Times: College Students’ Desire to Continue with Distance Learning Post Pandemic. Communications of the Association for Information Systems. P. 50, DOI: https://doi.org/10.17705/1CAIS.05003

Top 10 Emerging Technologies of 2023. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Top_10_Emerging_Technologies_of_2023.pdf

Ertan A. (2023) Google Classroom vs Moodle comparison. Available at: https://www.peerspot.com/products/comparisons/google-classroom_vs_moodle#comparisons/

Behera A., Alves de Sousa R., Oleksik V., Dong J., Fritzen D. (2023) Student perceptions of remote learning transitions in engineering disciplines during the COVID-19 pandemic: a cross-national study. European Journal of Engineering Education, no. 48(1), pp. 110–142, Available at: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03043797.2022.2080529

Rowlands I., Nicholas D., Williams P., Huntington P., Fieldhouse M., Gunter B., Withey R., Jamali H., Dobrowolski T., Tenopir C. (2008) The Google generation: the information behaviour of the researcher of the future, Aslib Proceedings, vol. 60, no. 4, pp. 290–310. DOI: https://doi.org/10.1108/00012530810887953

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-07