ВПЛИВ ПОЛІТИКО-ПРАВОВОГО ФАКТОРУ НА РЕКЛАМУ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ

Автор(и)

  • І. І. Віннікова ДВНЗ «Київський економічний університет імені Вадима Гетьмана»,
  • І. В. Пономаренко ДННУ «Академія фінансового управління»,
  • Георгій Миколайович Гребньов НТУУ "КПІ", Україна https://orcid.org/0000-0001-6836-2129

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.12.2015.45706

Ключові слова:

реклама, реклама лікарських засобів, фармацевтичний ринок

Анотація

 

  В статті визначено роль політико-правового фактору та його вплив на рекламу  лікарських засобів в Україні. Показано взаємозв’язок між рекламою лікарських засобів і функціонуванням фармацевтичного ринку. Підкреслено роль фармацевтичного ринку як стимулюючого чинника вдосконалення здоров’я нації. Обґрунтовано, що фармацевтичний ринок є відображенням соціально-економічного розвитку країни. Рекламу лікарських засобів розглянуто як ефективний інструмент впливу при вирішенні економічних і соціальних проблем. Особливу увагу присвячено забезпеченню населення України якісними  і безпечними лікарськими засобами. Проаналізовано нормативно-правові аспекти реклами лікарських засобів. Визначено перелік вимог щодо виробництва і контролю лікарських засобів з метою впровадження системи європейських стандартів якості. Систематизовано  три напрями оцінки якості, безпеки та ефективності лікарських засобів. Розроблено класифікацію реклами лікарських засобів залежно від характеристик цільових аудиторій, завдань реклами, а також характеристик місць доступу споживачів до лікарських засобів.

Біографії авторів

І. І. Віннікова, ДВНЗ «Київський економічний університет імені Вадима Гетьмана»

канд. економ. наук, доцент

І. В. Пономаренко, ДННУ «Академія фінансового управління»

канд. економ. наук, доцент

Георгій Миколайович Гребньов, НТУУ "КПІ"

Асистент Кафедри промислового маркетингу ФММ

Посилання

. Конституція України = Конституция Украины: [зі змін. та допов., внесеними Законом України від 1 лют. 2011 р. № 2952-VI]. – Х. : Фактор, 2011. – 118 с. – (Серія «Бібліотека законодавства»).

Про рекламу [Електронний ресурс]: закон України [прийнято Верхов. Радою 3 липня 1996 р. № 270/96-ВР]. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80

Про лікарські засоби [Електронний ресурс] : закон України [прийнято Верхов. Радою 4 квітня 1996 р. № 123/96-ВР]. – Режим доступу : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/123/96-%D0%B2%D1%80

Армстронг Г. Маркетинг. Загальний курс / Г. Армстронг, Ф. Котлер. – М.: Видавничий дім «Вільямс», 2001. – 608 с. – (5 видання).

Віннікова І. І. Рекламна діяльність фармацевтичних підприємств : дис. канд. ек. наук : 08.06.01 / Віннікова І. І. – К.: КНЕУ, 2006. – 228 с.

Державна Фармакопея України / Державне підприємство «Науково-експертний фармакопейний центр». – 1-е вид., доп. 4. – Харків: Державне підприємство «Український науковий фармакопейний центр якості лікарських засобів», 2011. – 536 с.

Кісельова О. Питання регулювання реклами лікарських засобів у пресі / О. Кісельова. // Щотижневик «АПТЕКА». – 2010. – №38 (759). – С. 80–82.

Ромат Є. В. Реклама в системі маркетингу: [Навч.посіб.] / Є. В. Ромат. – Київ: Студцентр, 2008. – 608 с.

World Population Prospects. The 2013 revision. Key Findings and Advance Tables [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://esa.un.org/wpp/documentation/pdf/WPP2012_%20KEY%20FINDINGS.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-07-01