АЛГОРИТМ ПРИЙНЯТТЯ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.20535/2307-5651.22.2022.260163

Ключові слова:

ехніка прийняття маркетингових рішень, стартап-проект, ситуаційний аналіз, SWOT-аналіз, алгоритм прийняття рішень, еволюція маркетингу

Анотація

Маркетинг як концепція управління підприємством пройшов чотири стадії свого розвитку. З одного боку, сучасний етап його еволюції, Маркетинг 4.0, передбачає процес прийняття маркетингових рішень в умовах високої невизначеності. З іншого боку, цей етап вимагає від маркетологів спроможності розробляти, запускати та управляти стартап-проектами у промислових масштабах, що означає їх велику кількість. Такі умови потребують швидкого прийняття маркетингових рішень, їх автоматизації, що узгоджується з принципами концепції Індустрії 4.0. Однак процесам автоматизації процесів прийняття маркетингових рішень мають передувати процеси їх алгоритмізації. Однак основні методики управління маркетинговою діяльністю пов’язані з високоінтелектуальною діяльністю маркетолога, для якої характерна нечітка логіка, гнучкість. Це визначає головну причину відсутності докладного алгоритму дій маркетолога при прийнятті маркетингових рішень, зокрема в частині проведення SWOT-аналізу. У статті запропонований алгоритм процесу прийняття маркетингових рішень, в основу якого покладено принципи роботу мозку людини, зокрема логічний і емоційний процеси оброблення великої кількості інформації. Це дало змогу пояснити та удосконалити процес проведення ситуаційного аналізу факторів маркетингового середовища, зокрема в частині проведення конкурентного аналізу, а також SWOT-аналізу, який був представлений у вигляді переліку механічних дій. Такий алгоритм у подальшому може бути переведений у програмний код, що дасть змогу вивільнити інтелектуальний ресурс маркетингової діяльності для вирішення більш стратегічних завдань. З іншого боку, запропоновані удосконалення процесу прийняття маркетингових рішень також управляють роботою мозку маркетолога, дають змогу сконцентруватися на розробці відповідних маркетингових рішень, що особливо важливо в умовах великих обсягів хаотичної інформації, що має бути проаналізовано маркетологом. Це дає змогу розробляти більш ефективні маркетингові рішення в умовах невизначеності.

Посилання

Zozul'ov O., Tsarova T. The Marketing Epochs By Key Elements Of Enterprise` Competitiveness. Economic Bulletin of National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute". № 17 (2020). Available at: http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/214917

The Fourth Industrial Revolution : Collection of Materials of the Multidisciplinary Scientific and Practical Conference, Kyiv, April 22, 2019. Кyiv : Yudina L. I., 2019. Available at: http://futurolog.com.ua/publish/15/zbirnyk.pdf.

Schwab K. The Fourth Industrial Revolution. Crown Publishing Group. Affil. of Random House 201 East 50th Street New York, NY. United States. 192 p.

Shultz D.E., Barnes B. E. Strategic Brand Communication Campaigns. Fifth Edition. Illinois USA: NTC Business Books, 2003. 512 p.

Kaser R. Google says its AI is better at predicting death than hospitals. TNW. June 19, 2018. Available at: https://thenextweb.com/news/google-ai-predictions-death-hospitals

Marketynh startap-proektiv / S. O. Solntsev, O. V. Zozul'ov, N. V. Yudina, T. O. Tsar'ova, N. V. Yazvins'ka ; za zah. red. S. O. Solntseva ; Kyiv : KPI im. Ihoria Sikors'koho, 2019. 218 s. Available at: https://ela.kpi.ua/handle/123456789/27437

Standard Management Systems Quality Management Textbook for students and post-graduate students on specialty 131 "Applied mechanics"/ S. Fomichov, A. Banin, I. Skachkov, V. Lysak, O. Gaievskiy, N. Yudina, Kiev: KIM, 2019 – P. 266.

Kniazeva, E. N., & Kurdiumov, S. P. (2002). Osnovaniia sinergetiki. Rezhimy s obostreniem, samoorganizaciia, tempomiry [Foundations of synergetics. Modes with peaking, self-organization, tempos wolds], (pp. 38–39).

Yudina N. Methods of the Startup-Project Developing Based on ‘the Four-Dimensional Thinking’ in Information Society. Marketing and Management of innovations. 3’2017. P. 245-256. Available at: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/journals/2017/3/245-256

Namugenyi Ch., Nimmagadda Sh, Reiners T. SWOT Analysis: A Theoretical Review. Design of a SWOT Analysis Model and its Evaluation in Diverse Digital Business Ecosystem Contexts. 23rd International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems. 2017. Procedia Computer Science 159 (2019) 1145–1154. Available at: http://dx.doi.org/10.17719/jisr.2017.1832

Victoria Q. Paraggua, Froilan D. Mobo, Ronalyn C. Acuavera, Leah R. Villavicencio, Geraldine C. Pasa, Sheena Lee R. Atejera SWOT Analysis in a Maritime Higher Education Institution: Strategic Planning Basis for Institutional Efficiency. Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal. Vol 8, No 11. 2022. Available at: http://ejurnal.pps.ung.ac.id/index.php/Aksara/article/view/933

Nicholas Carr The Shallows: What the Internet is doing to our brains. W.W. Norton & Company. 2010. 280 p.

Goldberg Je. Upravljajushhij mozg: Lobnye doli, liderstvo i civilizacija / Je. Goldberg ; per. s angl. D. Bugakova. Smysl, 2003. 335 s.

Benzaghta, M. A., Elwalda, A., Mousa, M. M., Erkan, I., & Rahman, M. (2021). SWOT analysis applications: An integrative literature review. Journal of Global Business Insights, 6(1), 55-73. DOI: https://www.doi.org/10.5038/2640-6489.6.1.1148

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-28